تصاویر؛ معرفی لادا آزیموت، اولین شاسی‌بلند جدید لادا پس از سه دهه

تصاویر؛ معرفی لادا آزیموت، اولین شاسی‌بلند جدید لادا پس از سه دهه

لادا با رونمایی از آزیموت، پس از سه دهه سرانجام شاسی‌بلندی مدرن با طراحی جذاب و فناوری به‌روز را معرفی کرده که با قیمتی رقابتی، سال ۲۰۲۶ در روسیه عرضه می‌شود.

کد خبر : ۲۴۸۰۲۴
بازدید : ۱۲

روسیه در حال حاضر با جنگ در اوکراین و تحریم‌های بین‌المللی دست‌وپنجه نرم می‌کند اما این موضوع مانع آوتوواز، بزرگ‌ترین خودروساز این کشور و شرکت مادر لادا نشده تا اولین کراس‌اووری جدید لادا را پس از نزدیک به سه دهه معرفی کند. به‌جای عرضه نسل جدید نیوا که مدت‌ها انتظارش می‌رفت، این شرکت آزیموت را معرفی کرده است؛ یک شاسی‌بلند پنج‌در با طراحی شارپ و جسورانه که به‌راحتی می‌تواند با یک داچیا جدید اشتباه گرفته شود. این مدل جدید که قرار است در سال ۲۰۲۶ عرضه شود، گفته می‌شود کاملاً در روسیه طراحی، توسعه و تولید شده است.

62

آزیموت برای یک لادا به طرز شگفت‌آوری مدرن به نظر می‌رسد و می‌تواند با داچیا داستر و بیگستر رقابت کند. نمای جلویی عمودی با اوورهنگ کوتاه، دارای الگوی X شکل امضای لادا است که در دیگر مدل‌های این برند نیز دیده می‌شود درحالی‌که چراغ‌های LED تیز به‌صورت یکپارچه با جلوپنجره و ورودی‌های سپر ادغام شده‌اند. از نمای جانبی، خطوط تیز روی گلگیرها، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی و رنگ‌آمیزی دوگانه با روکش پلاستیکی ساده جلب‌توجه می‌کنند. در عقب، یک نوار LED سراسری بین چراغ‌ها قرار گرفته و یک قطعه با ظاهر آلومینیومی روی سپر عقب با خروجی‌های اگزوز تزئینی دیده می‌شود.

63

داخل کابین، داشبورد ظاهری آشنا و نسبتاً ساده دارد. کابین دیجیتال شامل یک صفحه آمپر و یک نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی اطلاعاتی‌سرگرمی با ناوبری داخلی و دستیار مجازی است. پلتفرم نرم‌افزاری این سیستم با همکاری شرکت روسی Sber و شرکت فناوری Navio توسعه یافته است. علاوه بر صفحه‌نمایش‌های دوگانه، تجهیزات استاندارد شامل شش بلندگو، دوربین دید عقب و ورود بدون کلید است. برای کسانی که حاضر به پرداخت بیشتر هستند، آپشن‌هایی مانند شارژر بی‌سیم، سقف پانوراما، تهویه دو منطقه‌ای، گرم‌کن شیشه‌های جانبی، درب عقب برقی و دوربین ۳۶۰ درجه در دسترس است. لادا همچنین چندین محفظه اشیاء در سراسر کابین، تنظیمات برقی برای فرمان و صندلی‌های جلو و یک دکمه چرخان در کنسول مرکزی برای انتخاب حالت‌های مختلف زمین را اضافه کرده است.

66   64

برخلاف خودروهای جدیدی که در بازارهایی مثل چین، اروپا و آمریکا می‌بینیم، آزیموت فقط با پیشرانه‌های بنزینی عرضه می‌شود و خبری از گزینه‌های هیبریدی نیست. موتورهای این خودرو شامل ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۲۰ اسب بخار و ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با ۱۳۲ اسب بخار می‌شود. این موتورها با گیربکس دستی شش سرعته یا CVT همراه هستند. برای کسانی که به دنبال گزینه‌ای قوی‌تر هستند، لادا وعده داده یک موتور توربوشارژ با ۱۵۰ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک را نیز در آینده داده است. این شاسی‌بلند روی نسخه‌ای اصلاح‌شده از پلتفرم وستا ساخته شده که از سال ۲۰۱۵ وجود دارد و در سال ۲۰۲۲ فیس‌لیفت شد. این پلتفرم به تعلیق عقب جدید و فاصله ۲۰۸ میلی‌متری از سطح زمین مجهز است که برای یک کراس‌اوور بسیار سخاوتمندانه است.

67

توسعه این خودرو سه سال طول کشید و شامل نزدیک به هزار قطعه جدید یا بازنگری‌شده در بدنه، کابین و شاسی بوده است. با وجود نشانه‌های ظاهری آفرود، آزیموت مشابه سدان و استیشن وستا، احتمالاً فقط دیفرانسیل جلو خواهد بود. بااین‌حال، لادا بر قابلیت عبور از مسیرهای ناهموار تأکید دارد که ممکن است به ظاهر خشن، فاصله زیاد از زمین و انتخاب‌گر حالت‌های زمین اشاره داشته باشد. تولید آزیموت قرار است در سال ۲۰۲۶ در کارخانه تولیاتی آغاز شود، اما با توجه به جنگ و تحریم‌های بین‌المللی، بعید است این شاسی‌بلند به‌زودی خارج از روسیه عرضه شود. طبق برآورد رسانه‌های روس، قیمت پایه بین ۲.۵ تا ۳ میلیون روبل (حدود ۳۲ تا ۳۸ هزار دلار) خواهد بود که آزیموت را به گران‌ترین خودرو در سبد محصولات  لادا تبدیل می‌کند.

68

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید