تصاویر| معرفی مرسدس بنز AMG GT؛ کوپه لوکس 26 میلیارد تومانی

تصاویر| معرفی مرسدس بنز AMG GT؛ کوپه لوکس 26 میلیارد تومانی

AMG GT بر پایه پلتفرم اختصاصی AMG با شاسی spaceframe آلومینیومی (۹۳% آلومینیوم برای کاهش وزن) طراحی شده است. ابعاد شامل طول ۴.۵۴ متر، عرض ۱.۹۴ متر، ارتفاع ۱.۲۹ متر، و وزن خالی ۱,۵۴۰-۱,۶۴۵ کیلوگرم است. بدنه از آلومینیوم با پوشش ضدزنگ و ضریب درگ آیرودینامیک ۰.۳۶ (بهینه برای خودروهای اسپرت) ساخته شده است.

کد خبر : ۲۶۲۸۶۳
بازدید : ۱۸

فرادید|  مرسدس بنز GT یک خودروی اسپرت لوکس و کوپه دو در  است که توسط بخش AMG مرسدس-بنز طراحی و تولید و در اکتبر ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شد. این مدل به‌عنوان جانشین SLS AMG (C197) و برای رقابت با Porsche 911، Aston Martin Vantage، و Jaguar F-Type طراحی شد. AMG GT با طراحی تهاجمی، عملکرد بالا، و کابین لوکس، ترکیبی از قدرت سوپراسپرت و راحتی برای رانندگی‌های طولانی ارائه می‌دهد.

به گزارش فرادید، مدل‌های کلیدی شامل GT، GT S، GT C، و GT R بودند. تولید C190 از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ ادامه یافت و حدود ۵۰,۰۰۰ دستگاه (عمدتاً در کارخانه زیندلفینگن، آلمان) ساخته شد. قیمت پایه در ۲۰۱۴ از حدود ۱۱۵,۴۳۰ یورو (۱۲۷,۰۰۰ دلار) برای GT تا ۱۵۹,۱۰۰ یورو (۱۷۵,۰۰۰ دلار) برای GT R بود (معادل حدود ۱۶۵,۰۰۰ تا ۲۳۰,۰۰۰ دلار در ۲۰۲۵ با احتساب تورم). AMG GT در اروپا، ایالات متحده، و آسیا موفقیت کسب کرد، در مسابقات اتومبیل‌رانی (مانند GT3 در IMSA) شرکت کرد، و در فیلم‌ها (مانند Justice League، ۲۰۱۷) ظاهر شد.

60

تاریخچه

AMG GT بخشی از استراتژی مرسدس-بنز برای تقویت برند AMG به‌عنوان سازنده خودروهای اسپرت مستقل بود. توسعه C190 از ۲۰۱۱ با سرمایه‌گذاری حدود ۱.۲ میلیارد یورو (معادل ۱.۷ میلیارد دلار ۲۰۲۵) آغاز شد. طراحی توسط گوردن واگنر با خطوط تهاجمی، جلوپنجره پانامریکانا، و بدنه آلومینیومی سبک انجام شد. AMG GT به‌عنوان خودروی ایمنی (safety car) فرمول یک از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ استفاده شد.

مدل‌های کلیدی (۲۰۱۴-۲۰۱۷):

 بنزینی، ۴.۰ لیتر V8، توربو، ۴۶۲ اسب بخار، متعادل :GT

 بنزینی، ۴.۰ لیتر V8، توربو، ۵۱۰ اسب بخار، اسپرت :GT S 

 (۲۰۱۷): بنزینی، ۴.۰ لیتر V8، توربو، ۵۵۷ اسب بخار، قدرتمند :GT C

(۲۰۱۷): بنزینی، ۴.۰ لیتر V8، توربو، ۵۸۵ اسب بخار، پرفورمنس :GT R

البته در سال ۲۰۱۸ هم، فیس‌لیفتی با بهبودهایی در سپرها، سیستم MBUX (نمایشگر ۱۲.۳ اینچی)، و نسخه‌های جدید مانند GT R Pro (مسابقه‌ای) معرفی شد. AMG GT در اروپا (۴۵% فروش)، ایالات متحده (۳۵%)، و آسیا موفقیت داشت. تولید در ۲۰۲۱ پایان یافت و جای خود را به نسل دوم (C192) داد. AMG GT در بازار دست‌دوم با قیمت‌های ۵۰,۰۰۰-۱۲۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و در نمایشگاه‌های کلاسیک مانند Pebble Beach Concours d’Elegance نمایش داده شده است. موزه مرسدس-بنز در اشتوتگارت نمونه‌ای از AMG GT را حفظ کرده است.

63

سیستم فنی و مهندسی

AMG GT بر پایه پلتفرم اختصاصی AMG با شاسی spaceframe آلومینیومی (۹۳% آلومینیوم برای کاهش وزن) طراحی شده است. ابعاد شامل طول ۴.۵۴ متر، عرض ۱.۹۴ متر، ارتفاع ۱.۲۹ متر، و وزن خالی ۱,۵۴۰-۱,۶۴۵ کیلوگرم است. بدنه از آلومینیوم با پوشش ضدزنگ و ضریب درگ آیرودینامیک ۰.۳۶ (بهینه برای خودروهای اسپرت) ساخته شده است.

انتقال قدرت از گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (AMG Speedshift DCT) به چرخ‌های عقب (RWD) انجام می‌شود. سیستم سوخت‌رسانی تزریق مستقیم با استاندارد Euro 6 بود. مخزن سوخت ۶۵-۷۵ لیتری برد را به ۵۰۰-۷۰۰ کیلومتر می‌رساند. مصرف سوخت ۹.۳-۱۱.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و انتشار CO2 حدود ۲۱۶-۲۶۱ گرم بر کیلومتر بود.

طراحی و آیرودینامیک: طراحی با جلوپنجره پانامریکانا، بال فعال (active rear wing در GT R)، و چراغ‌های LED (Intelligent Light System). تعلیق جلو و عقب double-wishbone با فنرهای مارپیچ یا تعلیق تطبیقی AMG Ride Control (اختیاری). ترمزها دیسکی سرامیکی-کربنی (۴۰۰ میلی‌متر جلو، ۳۶۰ میلی‌متر عقب) با ABS، ESP، و BAS. چرخ‌ها ۱۹-۲۰ اینچی با تایرهای Michelin Pilot Sport Cup 2. کابین برای ۲ سرنشین با چرم ناپا، آلکانتارا، و داشبورد دیجیتال (نمایشگر ۱۲.۳ اینچی MBUX) طراحی شده و شامل سیستم صوتی Burmester، تهویه دو‌زونه، صندلی‌های اسپرت برقی، و ناوبری است.

ایمنی شامل PRE-SAFE، کیسه‌های هوا (۶ عدد)، کمربندهای پیش‌کشنده، Collision Prevention Assist، و Active Lane Keep Assist.ایمنی و دوام: AMG GT با شاسی آلومینیومی، دوام بالایی دارد (تا ۳۰۰,۰۰۰+ کیلومتر با نگهداری). تست‌های Euro NCAP به دلیل ماهیت اسپرت انجام نشد، اما سیستم‌های ایمنی فعال و ساختار محکم، ایمنی را تضمین می‌کردند.

64

عملکرد

Mercedes-AMG GT عملکردی سوپراسپرت و لوکس ارائه می‌دهد:

  • سرعت:
    • GT: حداکثر ۳۰۴ کیلومتر در ساعت (۱۸۹ مایل در ساعت).
    • GT S: حداکثر ۳۱۰ کیلومتر در ساعت.
    • GT C: حداکثر ۳۱۷ کیلومتر در ساعت.
    • GT R: حداکثر ۳۱۹ کیلومتر در ساعت.
  • شتاب:
    • GT:  صفر تا ۱۰۰ در ۴.۰ ثانیه.
    • GT S:  صفر تا ۱۰۰ در ۳.۸ ثانیه.
    • GT C: صفر تا ۱۰۰ در ۳.۷ ثانیه.
    • GT R: صفر تا ۱۰۰ در ۳.۶ ثانیه.
  • برد: ۵۰۰-۷۰۰ کیلومتر با مخزن ۶۵-۷۵ لیتری.
  • نرخ صعود: شیب‌های ۳۰-۳۵% با بار کامل.
  • فاصله توقف: ۱۰۰-۰ در ۳۳-۳۵ متر با ترمزهای سرامیکی.

61_11zon (1)

AMG GT در پیست و بزرگراه‌ها عملکردی استثنایی ارائه می‌دهد. GT R با ۵۸۵ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن‌متر، شتابی نزدیک به سوپراسپرت‌ها (شتاب جانبی ۱.۱ g در تست‌های Car and Driver ۲۰۱۷) و زمان ۷:۱۰.۹ در نوربرگ‌رینگ ثبت کرد. تعلیق تطبیقی و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی (E-Diff) هندلینگ عالی در پیچ‌ها فراهم می‌کند. در مقایسه با Porsche 911 Turbo S (شتاب ۰-۱۰۰ در ۳.۱ ثانیه، سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت)، GT R کمی کندتر اما ارزان‌تر و با کابین لوکس‌تر است.

AMG GT با طراحی تهاجمی، فناوری پیشرفته، و عملکرد سوپراسپرت، استانداردهای خودروهای اسپرت لوکس را بازتعریف کرد. این مدل در مسابقات GT3، نمایشگاه‌های خودرو مانند Pebble Beach Concours d’Elegance، و بازار دست‌دوم (۵۰,۰۰۰-۱۲۰,۰۰۰ دلار، به‌ویژه GT R) محبوب است. موزه مرسدس-بنز در اشتوتگارت نمونه‌ای از AMG GT را حفظ کرده است.

62_11zon (1)

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید