تصاویر؛ گل سرسبد خودروسازی چین؛ هیولای ۳ هزار اسببخاری BYD بهنمایش درآمد
یانگوانگ U9 اکستریم با قدرت باورنکردنی و آیرودینامیک تهاجمی، در نمایشگاه خودرو گوانگژو بهنمایش درآمد.
نسخهی ویژهی یانگوانگ U9 اکستریم در نمایشگاه گوانگژو رونمایی شد. این ابرخودرو تولیدمحدود که تنها ۳۰ دستگاه از آن ساخته میشود، پیشرفتهترین فناوریهای BYD را بهنمایش گذاشته است.
U9 اکستریم پیشتر با ثبت سرعت ۴۹۶٫۲۲ کیلومتربرساعت و زمان ۶ دقیقه و ۵۹٫۱۵۷ ثانیه در پیست نوربرگرینگ، رکوردها را جابهجا کرده بود.
طرح آیرودینامیک خودرو کاملاً تهاجمی شکل گرفته؛ کاپوت از ساختار دوگانه بهره میبرد و اسپویلر بزرگ فیبرکربنیِ جلو با صفحات انتهایی خمیده، نیروی روبهپایینِ قابل توجهی را در محور جلو ایجاد میکند تا پایداری در سرعتهای بالا حفظ شود.



در نمای جانبی، برجستگی گلگیر جلو و خط شانه که تا عقب امتداد دارد، جلب توجه میکند. چرخهای ۲۰ اینچی دوقلوی پنجپره بهصورت استاندارد همراه با تایرهای GitiSport e·GTR2 PRO نصب شدهاند؛ تایرهایی که با همکاری Giti توسعه یافتهاند و در سایز ZR20 35/325 (112Y) توان تحمل سرعت ۵۰۰ کیلومتربرساعت را دارند. ترمزهای آلیاژ تیتانیوم و سیستم ترمز کربنسرامیکی توان دفع حرارتی بالاتری فراهم میکنند.
بهعنوان نسخهی نهایی سری U9، مدل اکستریم به بستهی کامل آیرودینامیک مجهز است. در بخش عقب، ساختار لایهلایهی شیشهی پشتی و اسپویلر بزرگ فیبرکربنی دیده میشود. دیفیوزر دوگانه در سپر عقب تکمیلکنندهی قطعات آیرودینامیکی خودرو است.
پایهی فنی خودرو بر سیستم چهارچرخمحرک هوشمند e⁴ و سامانهی کنترل فعال بدنهی DiSus-X استوار است. موتورهای چهارچرخ امکان مدیریت سیستم گشتاور برداری را فراهم میکنند. DiSus-X حرکات بالا و پایین سیستم تعلیق را بهصورت جداگانه کنترل میکند تا امکان تنظیمات سریع و مستقل هر چرخ فراهم شود.
نیروی پیشران از پلتفرم ۱۲۰۰ ولتی تأمین میشود؛ چهار موتور مجموعاً ۲۹۷۷ اسببخار تولید میکنند که به نسبت ۱۲۱۷ اسببخاربرتُن میرسد. U9 اکستریم از نسخهی جدید باتریهای بلید مخصوص پیست بهره میبرد که با سلولهای بهینهشده، مقاومت داخلی کمتر و ساختار خنکسازی دولایه، به نرخ دشارژ 30C دست مییابد.