دوج چلنجر، فقط 35هزار دلار

دوج چلنجر، فقط 35هزار دلار

پیشرانه 305 اسبی چلنجر توانایی این را دارد که غول 1700 کیلوگرمی دوج را در عرض 6 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت رسانده و پس از آن عقربه سرعت سنج این خودرو را به رقم 200 کیلومتر بر ساعت برساند که رقم خوبی برای یک کوپه آمریکایی است.

کد خبر : ۵۰۷۷۲
بازدید : ۴۷۵۷

دوج چلنجر، فقط 35هزار دلار

فرادید | ارسلان سلیمانیان، شاید بسیاری از ما سن مان قد ندهد تا دهه شصت و هفتاد میلادی را به خاطر بیاوریم. اما بزرگترهایی که دوران جوانی شان را با «ماشین بازی» گذرانده اند حتما به خاطر دارند که ماشین های عضلانی آمریکایی (اصطلاحا ماسل کارها) ستاره خیابان های آن ایام بودند. دورانی که آمریکایی ها با ماستانگ و کوورت و چلنجر، حسابی دلربایی می کردند و خوب می فروختند.

دوج چلنجر، فقط 35هزار دلار

به گزارش فرادید، اما ظهور یک باره بحران نفتی دهه 90 و به موازات آن پیشرفت چشمگیر آسیایی ها در یکی دو دهه اخیر و گرایش بازارهای پرمصرف به محصولات اروپایی و ژاپنی سبب شد تا خودروسازان آمریکایی دچار افول شده و به یک خواب زمستانی طولانی بروند. بسیاری از برندهای مطرح آمریکایی که در دهه های میانی قرن بیستم حرف اول بازارهای مطرح جهانی را می زدند ناگهان ورشکسته شده و به تاریخ پیوستند. همچنین دیگر برندهای باقی مانده نیز از طریق واگذاری سهام به شرکت های چندملیتی یا دریافت وام های چندمیلیارد دلاری از دولت آمریکا توانستند پایه های شکننده خود را حفظ کنند.

دوج چلنجر، فقط 35هزار دلار

یکی از برندهایی که پس از سالم ماندن از گزند بحران های گریبانگیر خودروسازان آمریکایی توانست به حیات خود ادامه دهد «دوج» است. این برند کهنه کار اخیرا و با تغییر استراتژی خود در طراحی و عرضه محصولات جدید امیدوار است که ایام پرفروغ گذشته را تکرار کند. دوجChallenger AWDجدیدترین محصول شرکت دوج بوده که قرار است دوران پرفراز و نشیب این برند در چند سال اخیر را به دست فراموشی سپرده و سهم بیشتری را از بازار خودروهای اسپورت برای دوج دست و پا کند.

دوج چلنجر، فقط 35هزار دلار

به این ترتیب دوج چلنجر اولین خودرو عضلانی 2 دیفرانسیل جهان به شمار می آید که فصلی نو در این کلاس می گشاید. نسخه 2 دیفرانسیل چلنجر (که با پسوند AWD شناخته می شود) همچون اسلاف خودچهره ای کاملا عضلانی و تهاجمی دارد که دوران نوستالژیک یکه تازی آمریکایی ها را در اذهان علاقه مندان به صنعت خودروسازی زنده می سازد. این خودرو زیر کاپوت خود پیشرانه ای 6 سیلندر 24 سوپاپه به حجم 3.6 لیتر جای داده که توانایی تولید 305 اسب بخار قدرت را در دور موتور 6000 rpm داراست.

دوج چلنجر، فقط 35هزار دلار

نیروی تولیدی پیشرانه توسط جعبه دنده 8 سرعته خودکار شیفت ترونیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. پیشرانه 305 اسبی چلنجر توانایی این را دارد که غول 1700 کیلوگرمی دوج را در عرض 6 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت رسانده و پس از آن عقربه سرعت سنج این خودرو را به رقم 200 کیلومتر بر ساعت برساند که رقم خوبی برای یک کوپه آمریکایی است.

دوج چلنجر، فقط 35هزار دلار

چلنجر جدید به لطف سامانه کنترل پایداری سه حالته و کاهش ارتفاع سیستم تعلیق می تواند حداکثر شتاب جانبی به میزان 0.9 جی را تحمل کند تا از این حیث در زمره بهرین کوپه های جهان قرار گیرد. ضمن آنکه ضریب آیرودینامیکی این خودرو 0.35 cd اندازه گیری شده تا مشخص شود که طراحان و مهندسان دوج برای دستیابی به بهترین خصوصیات دینامیکی از هیچ چیز دریغ نکرده اند. دوج چلنجر 2 دیفرانسیل با قیمت پایه 35 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید