کسی سوناتا، اوپتیما و پاسات را دوست ندارد!

تویوتا کمری که به عنوان سرلیست سدانهای متوسط و شهری جهان موفق شده علیرغم افو جهانی کلاس سدانها همچنان رشد فروش خود را ادامه دهد، در سه ماهه نخست سال با رشدی 9 درصدی موفق شده بیش از 90 هزار دستگاه خودرو به خریداران تحویل دهد.
فرادید | نگاهی به آمارهای فروش محصولات در دومین بازار بزرگ جهان حکایت از ادامه سقوط شرکتهای کرهای و آمریکایی رشد مناسب برندهای ژاپنی دارد. سه خودروی تویوتا کمری، نیسان آلتیما و هوندا آکورد هنوز هم در بین 5 سدان برتر و پرفروش بازار آمریکا جای دارند ضمن اینکه سوبارو اوت بک تنها خودرو اندازه متوسط و تازهواردی است که موفق شده رشد فروش را در فصل نخست از سال 2018 به ثبت برساند.
به گزارش فرادید ، بازار سدانهای 30 هزار دلاری گرچه به شدت کوچک شده ولی همچنان 10 درصد از کل بازار خودرو آمریکا را شامل میشود که از این میزان، محصولات ژاپنی با داشتن 60درصد سهم بازار در مقایسه با نمونههای اروپایی، کرهای و آمریکایی در کلاس سدانهای 30 هزار دلاری دست بالا را دارند.
از آن سو کیا اوپتیما که در ایران یکی از نمادهای تجمل طبقه متوسط است در کنار بردارش سوناتا وضعیت بسیار بدی را تجربه میکند. این خودرو که در 5 سال اخیر موفق شده سهم بازار بسیار خوبی در ایران به دست آورد اوضاع وخیمی را در بازار آمریکا سپری میکند. سدان تیز و اسپورت کرهای که به طراحی جنجالی و مدرن، اتاق ایمن و پرآپشن و قیمت پایین توانست در ایران تا مدتی به رقابت با تویوتا کمری بپردازد، اینروزها همراه با عده کثیری از سدانهای اروپایی، کرهای و آمریکایی به شدت مقهور کیفیت، توان و ارزش خرید تویوتا کمری شده و با یک استثنا بدترین نزول یک دهه اخیر را در سه ماهه نخست سال 2018 تجربه کردهاند.
کل فروش خودروهای این کلاس با افتی شدید به میزان 12.7درصد، به کمتر از 413 هزار دستگاه رسیده است. این افت که بدترین نتایج را برای شرکت قدیمی و مشهور فورد به بار آورد، جیمز هکت مدیر این برند را مجبور کرد از ادامه حضور در این کلاس انصراف داده و خاتمه عرضه مدل فیوژن را در بازار آمریکا اعلام کند.
تویوتا کمری که به عنوان سرلیست سدانهای متوسط و شهری جهان موفق شده علیرغم افو جهانی کلاس سدانها همچنان رشد فروش خود را ادامه دهد، در سه ماهه نخست سال با رشدی 9 درصدی موفق شده بیش از 90 هزار دستگاه خودرو به خریداران تحویل دهد. این موضوع در حالی رقم خورده که به غیر از سوباره اوتبک که شاسیبلندی متوسط است هیچ یک از رقبای کمری نتوانستهاند رشد فروش را در فصل بهار 2018 محقق کنند. لیست 14 خودروی اول این کلاس به همراه میزان فروش و نرخ رشد یا افول به شرح آلبوم زیر است:











