سوپرکار لامبورگینی برای دشت و بیابان
ارتفاع اوراکان استراتو از مدل معمولی اوراکان چند سانتیمتر بیشتر است، کف ماشین برای تحمل جادههای پردستانداز تقویت شده و لاستیکهای ماشین هم پهنتر است. موتور ماشین ده سیلندر است و ۶۴۰ اسب بخار نیرو تولید میکند.
کد خبر :
۷۰۷۷۳
بازدید :
۲۵۵۲۹
تنها یک دستگاه از مدل اوراکان استراتو ساخته شده است
لامبورگینی خاکی
لامبورگینی مدل اسپرت جدیدی رونمایی کرده که برای رانندگی در جادههای ناهموار ساخته شده است. ماشین براساس مدل اوراکان کارخانه ایتالیایی تولید شده و با پسوند استراتو، که در ایتالیایی به معنی خاک است، از مدلهای دیگر متمایز شده است.
ارتفاع اوراکان استراتو از مدل معمولی اوراکان چند سانتیمتر بیشتر است، کف ماشین برای تحمل جادههای پردستانداز تقویت شده و لاستیکهای ماشین هم پهنتر است. موتور ماشین ده سیلندر است و ۶۴۰ اسب بخار نیرو تولید میکند.
لامبورگینی میگوید در ساخت مدل جدید از شاسیبلند اوروس الهام گرفته است که سال گذشته به بازار عرضه شد. با اضافه شدن اوروس به محصولات لامبورگینی فروش این شرکت در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و به ۵۷۵۰ دستگاه رسید.
فعلا تنها یک دستگاه از مدل استراتو ساخته شده است و لامبورگینی اعلام کرده برنامهای برای تولید آن را ندارد. با این حال گفته میشود در صورت استقبال از این ماشین، ممکن است در تعدادی محدود ساخته شود.
این سومین نسل از ماشین خودران ولوو است که با همکاری اوبر ساخته میشود
یک گام خودران به جلو
ولوو از نسل جدیدی از ماشینهای خودران خود رونمایی کرد. کارخانه سوئدی میگوید این اولین ماشین کاملا خودرانی است که میتوان آن را به صورت انبوه تولید کرد.
فنآوری خودران ولوو با همکاری شرکت تاکسیرانی اوبر ساخته شده و بر روی مدل XC۹۰ این کارخانه نصب شده است. ماشین کماکان فرمان و پدال گاز و ترمز دارد، اما ولوو میگوید سیستم مدیریت ماشین را طوری ساخته که از اساس به جای انسان با هوش مصنوعی کنترل شود.
اوبر ۲۵۰ دستگاه از نسل قبلی این ماشین را برای دو سال در آمریکا آزمایش کرد و قرار است به زودی آزمایش نسل جدید در سوئد هم آغاز شود.
سال گذشته تصادف یکی از این ماشینها باعث مرگ یک عابر پیاده شد. این حادثه باعث شد اوبر آزمایش ماشین را برای مدتی متوقف کند.
ولوو میگوید برای کاهش خطر تصادف، نسل جدید را به سیستم پشتیبانی تازهای مجهز کرده که در صورت بروز هر اشکال یا اشتباهی، ماشین به طور خودکار سرعت خود را کم کرده و در کنار جاده متوقف میشود.
آزمایش ماشینهای خودران فورد از هفته گذشته در دیترویت آغاز شد
ولوو قرار است در چند سال آینده دهها هزار دستگاه ماشین خودران برای اوبر تولید کند. این کارخانه همچنین میگوید از سال ۲۰۲۱ بخشی از این فنآوری را در مدلهای خود هم ارائه خواهد داد.
اوبر و ولوو تنها شرکتهایی نبودند که هفته گذشته از دستاوردهای خود در زمینه ماشینهای خودران خبر دادند.
شرکت هوش مصنوعی آرگو که بخش عمده آن متعلق به فورد است آزمایش ماشینهای خودران را در دیترویت آغاز کرد و هیوندای هم اعلام کرده است برای ساخت ماشینهای خودران با شرکتی آمریکایی به نام آئورا همکاری میکند. آئورا پیش از این برای ساخت فنآوری خودران با فولکسواگن همکاری میکرد.
آئودی با توجه به مسیر حرکت و سرعت ماشین واقعیت مجازی را به راننده نمایش میدهد
سفر سرگرمکننده
با کمتر شدن نیاز راننده به توجه به جاده هنگام رانندگی، خودروسازان به دنبال یافتن راههایی هستند تا بتوانند سرنشینان را سرگرم کرده یا فرصتی فراهم کنند تا آنها از وقت خود هنگام سفر بهتر استفاده کنند.
آئودی و نیسان هفته گذشته در نمایشگاه لوازم خانگی در شانگهای بخشی از فعالیتهای خود را در این زمینه نمایش دادند.
آئودی با همکاری شرکتی به نام هولوراید از واقعیت مجازی برای سرگرم کردن سرنشینان کمک گرفته است. سرنشینان با برسرگذاشتن یک عینک به دنیایی مجازی وارد میشوند که آنها را به عصر دایناسورها یا جنگهای فضایی میبرد. این سیستم طوری طراحی شده که تصاویر را با توجه به حرکت ماشین تنظیم میکند.
عینک واقعیت مجازی اطلاعات مختلف را به راننده نمایش میدهد
نیسان هم با سیستمی مشابه با کمک این عینک اطلاعات مختلف را به صورت تصویری به راننده نشان میدهد. این سیستم همچنین یک همسفر مجازی کارتونی دارد که در صندلی کنار راننده نشسته و با راننده ارتباط برقرار میکند.
آئودی و نیسان میگویند فنآوریهایی که به نمایشگاه آوردهاند فعلا در مرحله آزمایشی است و تنها زمانی به طور گسترده به بازار عرضه میشود که هوش مصنوعی به طور کامل و در هر شرایطی بتواند رانندگی کند.
موتور ماشین دوازده سیلندر با قدرت ۶۳۵ اسب بخار است
بنتلی در برابر مایباخ
بنتلی نسل سوم از مدل فلایینگ اسپر را رونمایی کرد. سدان لوکس بنتلی که نسبت به قبل بزرگتر شده و به امکانات تازه ایمنی مجهز شده است، از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
ماشین بر روی شاسی سوار شده که توسط پورشه طراحی شده و قبلا در مدل پانامرا استفاده شده است. ظاهر و اتاق ماشین هم با الهام از مدل کنتینانتال جیتی طراحی شده که پارسال به بازار عرضه شد.
موتور ماشین دوازده سیلندر است و ۶۳۵ اسب بخار نیرو تولید میکند. حداکثر سرعت ماشین ۳۳۳ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۳.۸ ثانیه اعلام شده است.
بنتلی بخشی از گروه خودروسازی فولکسواگن است. فروش این کارخانه در چند سال گذشته چندان خوب نبود و عرضه ماشینهای لوکسی نظیر مرسدس-مایباخ به شدت به فروش نسل پیشین فلایینگ اسپر ضربه زده است.
بنتلی امیدوار است بتواند با نسل جدید، این روند را متوقف کند. پس از آمریکا، چین و اروپا مهمترین بازار برای فلایینگ اسپرز است. قیمت ماشین به طور رسمی اعلام نشده، اما پیشبینی میشود حدود ۲۵۰ هزار دلار باشد.
شاسیبلند جدید بنز از زمستان آینده به بازار عرضه میشود
بنز برای هفت نفر
مرسدس-بنز شاسی بلند تازه خود به نام GLB را رونمایی کرد. این ماشین از نظر فنی با شاسیبلند کوچکتر GLA مشترک است و ابعادش به شاسیبلند بزرگتر این کارخانه به نام GLC نزدیک است.
ماشین از نظر ظاهری به شاسیبلندهای بزرگتر کارخانه شبیه است و اولین شاسیبلند کوچک بنز است که برای هفت سرنشین جا دارد.
مرسدس-بنز دیرتر رقیبانش به این بخش از بازار وارد شده است و حالا باید با ماشینهایی نظیر لندروور دیسکاوری اسپرت و بامو X۱ رقابت کند که جای پای خود را در بازار محکم کردهاند.
علاوه بر این رقابت، مدیران مرسدس-بنز نگرانند آمدن این شاسیبلند بر فروش مدل GLC تاثیر منفی بگذارد.
با اینکه ظاهر دو ماشین کاملا متفاوت است، اما قیمت کمتر و امکان ردیف سوم صندلی ممکن است باعث شود بخشی از خریداران شاسیبلند بزرگتر بنز، این مدل را انتخاب کنند.
۰