توافق۵۰ میلیارد دلاری فیات و پژو
توافق ادغام دو شرکت باعث نگرانیهایی در شرکت واکسهال شده است. واکسهال در بریتانیا سه هزار نفر نیروی کار دارد و این نگرانی پیش آمده که با تغییرات ساختاری احتمالی در شرکت جدید، این مشاغل در بریتانیا به خطر بیفتد.
کد خبر :
۷۵۱۴۱
بازدید :
۲۷۲۴۷
دو گروه خودروسازی بزرگ فیات کرایسلر و پیاسای، مالکان پژو و واکسهال توافق ۵۰ میلیارد دلاری برای ادغام دو شرکت را تایید کردهاند و به این ترتیب به چهارمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل میشوند.
این دو شرکت برآورد کردهاند که با این ادغام بتوانند سالانه حدود ۴ میلیارد دلار در هزینهها صرفهجویی کنند، کاهش هزینهای که از طریق توافقنامههای خرید مشترک و همچنین به اشتراک گذاشتن فناوریها به دست خواهد آمد.
کارلوس تاوارز، رئیس گروه پژو، مدیرعامل شرکت جدید خواهد بود و عضو هیات مدیره آن نیز میشود. این دومین تلاش فیات کرایسلر برای رسیدن به توافق ادغام در سال جاری بود.
فیات چندی پیش به رنو پیشنهادی تقریبا ۴۰ میلیارد دلاری داد، اما پس از مداخله دولت فرانسه، که سهام ۱۵ درصدی در رنو دارد، از آن ادغام پیشنهادی پس نشست. اگر رنو و فیات ادغام میشدند شرکت جدید سومین خودروساز بزرگ جهان میشد.
انتظار میرود که مراحل ادغام پژو و فیات حدود یک سال آینده تکمیل شود. یکی از قدمها در مسیر تکمیل ادغام دو شرکت این است که گروه خودروسازی دانگفنگ چین سهام خود را به پژو بفروشد.
توافق ادغام دو شرکت باعث نگرانیهایی در شرکت واکسهال شده است. واکسهال در بریتانیا سه هزار نفر نیروی کار دارد و این نگرانی پیش آمده که با تغییرات ساختاری احتمالی در شرکت جدید، این مشاغل در بریتانیا به خطر بیفتد.
مذاکرات ادغام فیات و پژو با نااطمینانی ناشی از برگزیت همزمان شده و کارکنان واکسهال را نگران کرده است.البته فیات و پژو هنوز درباره اینکه شرکت جدید از کدام کارخانهها و تاسیسات موجود چگونه استفاده کند تصمیمی نگرفتهاند.
این دو شرکت برآورد کردهاند که با این ادغام بتوانند سالانه حدود ۴ میلیارد دلار در هزینهها صرفهجویی کنند، کاهش هزینهای که از طریق توافقنامههای خرید مشترک و همچنین به اشتراک گذاشتن فناوریها به دست خواهد آمد.
کارلوس تاوارز، رئیس گروه پژو، مدیرعامل شرکت جدید خواهد بود و عضو هیات مدیره آن نیز میشود. این دومین تلاش فیات کرایسلر برای رسیدن به توافق ادغام در سال جاری بود.
فیات چندی پیش به رنو پیشنهادی تقریبا ۴۰ میلیارد دلاری داد، اما پس از مداخله دولت فرانسه، که سهام ۱۵ درصدی در رنو دارد، از آن ادغام پیشنهادی پس نشست. اگر رنو و فیات ادغام میشدند شرکت جدید سومین خودروساز بزرگ جهان میشد.
انتظار میرود که مراحل ادغام پژو و فیات حدود یک سال آینده تکمیل شود. یکی از قدمها در مسیر تکمیل ادغام دو شرکت این است که گروه خودروسازی دانگفنگ چین سهام خود را به پژو بفروشد.
توافق ادغام دو شرکت باعث نگرانیهایی در شرکت واکسهال شده است. واکسهال در بریتانیا سه هزار نفر نیروی کار دارد و این نگرانی پیش آمده که با تغییرات ساختاری احتمالی در شرکت جدید، این مشاغل در بریتانیا به خطر بیفتد.
مذاکرات ادغام فیات و پژو با نااطمینانی ناشی از برگزیت همزمان شده و کارکنان واکسهال را نگران کرده است.البته فیات و پژو هنوز درباره اینکه شرکت جدید از کدام کارخانهها و تاسیسات موجود چگونه استفاده کند تصمیمی نگرفتهاند.
۰