خودروهای تسلا چراغهای راهنمایی را میخوانند؟!
اگر پشت اتومبیل دیگری منتظرید، به محض این که اتومبیل نزدیک میشود، زنگ به صدا درمیآید مگر آن که گشت کنترل آگاه به ترافیک، یا "اوتواستیر" فعال باشد.
کد خبر :
۸۴۱۶۷
بازدید :
۱۱۱۸۲
تسلا یک بهروزرسانی عمده نرمافزاری را انجام داده که به اتومبیلهای برقی این شرکت امکان میدهد تا علامتهای مربوط به محدودیت سرعت را شناسایی و درک کنند. ویژگیهای جدید یک ماه پس از آن اعلام شد که ایلان ماسک، رییس تسلا وعده داد تا پایان امسال اتومبیلهای کاملا خودران وارد جادهها خواهند شد.
اطلاعرسانی درباره بهروزرسانی نرمافزار ۳۶.۲۰۲۰ تسلا، اولین بار توسط «الکترک» اعلام شد و جزئیاتی را درباره نحوه اسکن علامتهای محدودیت سرعت کنار جاده توسط دوربینهای خارجی کارگذاشتهشده در اتومبیل تسلا و استفاده از این اطلاعات برای بهبود سیستم خودران اعلام کرد.
این بهروزرسانی میگوید: «کمکسرعت، اکنون به دوربینهای اتومبیل شما کمک میکند تا تابلوهای مربوط به محدودیت سرعت را شناسایی کنید و دقت دادههای مربوط به محدودیت سرعت را در جادههای محلی بهبود میبخشد.
اطلاعرسانی درباره بهروزرسانی نرمافزار ۳۶.۲۰۲۰ تسلا، اولین بار توسط «الکترک» اعلام شد و جزئیاتی را درباره نحوه اسکن علامتهای محدودیت سرعت کنار جاده توسط دوربینهای خارجی کارگذاشتهشده در اتومبیل تسلا و استفاده از این اطلاعات برای بهبود سیستم خودران اعلام کرد.
این بهروزرسانی میگوید: «کمکسرعت، اکنون به دوربینهای اتومبیل شما کمک میکند تا تابلوهای مربوط به محدودیت سرعت را شناسایی کنید و دقت دادههای مربوط به محدودیت سرعت را در جادههای محلی بهبود میبخشد.
تابلوهای محدودیت سرعت شناسایی میشوند، در تصویرسازی رانندگی نمایش داده شده و برای تعیین هشدار محدودیت سرعت، تنظیم خواهد شد.» رانندهها خواهند توانست تا سرعت فعلی اتومبیل خود را از طریق ویژگی به نام «گشت کنترل آگاه به ترافیک»، با محدوده سرعت مجاز تنظیم کنند.
تسلا گفت که فرآیند شناسایی چراغ راهنمایی فقط برای «اطلاعرسانی طراحی شدهاند»، و درنهایت این راننده است که مسؤول رعایت قوانین جاده است. این ویژگی جدید وقتی که چراغ راهنمایی که پشتش ایستادهاند سبز میشود، با صدای زنگ به راننده اطلاع میدهد.
این بهروزرسانی میگوید: «اگر پشت اتومبیل دیگری منتظرید، به محض این که اتومبیل نزدیک میشود، زنگ به صدا درمیآید مگر آن که گشت کنترل آگاه به ترافیک، یا "اوتواستیر" فعال باشد.»
تمامی این بهروزرسانیها در نظام رهیاب تسلا بر تنظیمات خودران قرار میگیرد، که قابلیتهای رانندگی تقریبی خودران را در اختیار میگذارد. ویژگیهای موجود شامل سبقت اتوماتیک از ماشینهای کمسرعت، و انتخاب جادههای کناری اتوبان میشود.
بهروزرسانیهای جدید اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط ماسک اعلام شد که آن زمان در توییتی نوشت: «در حال آزمایش چراغهای راهنمایی، علائم ایست و میدانها در توسعه نرمإفراریم.» او افزود: «تسلای شما به زودی خواهد توانست بدون نیاز به دخالت راننده از گاراژ منزلتان خارج شده و به پارکینگ اداره برود.»
به دنبال مقصر شناختهشدن فناوری مربوط به اتومبیلهای خودران در یک مورد تصادف مرگبار، پیشبینیهای قبلی مربوط به این فناوری ناچار از نو مورد بررسی قرار گرفت. اما ماسک در جلسات ماه گذشته، اعلام کرد که نرمافزار جدید و کاملا پیشرفته را بر فرآیند خودران اتومبیل خود در مسیر رفت و برگشت به کار در لسآنجلس امتحان کرده است.
او گفت: «تقریبا دارد به جایی میرسد که علیرغم عبور از میان ساختوسازهای ساختمانی و موقعیتهای مختلف، میتوانم بدون هیچگونه دخالتی از خانهام به سر کار بروم.» او گفت: «از همین روست که مطمئنم قابلیت کامل خودرانی تا پایان امسال تکمیل میشود. چون خودم عملا دارم با آن رانندگی میکنم.»
تسلا گفت که فرآیند شناسایی چراغ راهنمایی فقط برای «اطلاعرسانی طراحی شدهاند»، و درنهایت این راننده است که مسؤول رعایت قوانین جاده است. این ویژگی جدید وقتی که چراغ راهنمایی که پشتش ایستادهاند سبز میشود، با صدای زنگ به راننده اطلاع میدهد.
این بهروزرسانی میگوید: «اگر پشت اتومبیل دیگری منتظرید، به محض این که اتومبیل نزدیک میشود، زنگ به صدا درمیآید مگر آن که گشت کنترل آگاه به ترافیک، یا "اوتواستیر" فعال باشد.»
تمامی این بهروزرسانیها در نظام رهیاب تسلا بر تنظیمات خودران قرار میگیرد، که قابلیتهای رانندگی تقریبی خودران را در اختیار میگذارد. ویژگیهای موجود شامل سبقت اتوماتیک از ماشینهای کمسرعت، و انتخاب جادههای کناری اتوبان میشود.
بهروزرسانیهای جدید اولین بار در سال ۲۰۱۸ توسط ماسک اعلام شد که آن زمان در توییتی نوشت: «در حال آزمایش چراغهای راهنمایی، علائم ایست و میدانها در توسعه نرمإفراریم.» او افزود: «تسلای شما به زودی خواهد توانست بدون نیاز به دخالت راننده از گاراژ منزلتان خارج شده و به پارکینگ اداره برود.»
به دنبال مقصر شناختهشدن فناوری مربوط به اتومبیلهای خودران در یک مورد تصادف مرگبار، پیشبینیهای قبلی مربوط به این فناوری ناچار از نو مورد بررسی قرار گرفت. اما ماسک در جلسات ماه گذشته، اعلام کرد که نرمافزار جدید و کاملا پیشرفته را بر فرآیند خودران اتومبیل خود در مسیر رفت و برگشت به کار در لسآنجلس امتحان کرده است.
او گفت: «تقریبا دارد به جایی میرسد که علیرغم عبور از میان ساختوسازهای ساختمانی و موقعیتهای مختلف، میتوانم بدون هیچگونه دخالتی از خانهام به سر کار بروم.» او گفت: «از همین روست که مطمئنم قابلیت کامل خودرانی تا پایان امسال تکمیل میشود. چون خودم عملا دارم با آن رانندگی میکنم.»
منبع: ایندیپندنت
۰