چرا این پسر دو ساله «جوانترین هنرمند دنیا» نامیده شد؟

چرا این پسر دو ساله «جوانترین هنرمند دنیا» نامیده شد؟

مادر این کودک نوپای غنائی که رسماً به عنوان جوانترین نقاش جهان به رسمیت شناخته شده، به بی‌بی‌سی از افتخار خود به توانایی هنری پسرش گفته و امیدوار ست او بتواند در دنیای هنر غوغا بپا کند.

کد خبر : ۱۹۰۶۲۳
بازدید : ۳۴۲

فرادید| اِیس لیام نانا سَم آنکرا در سن یک سال و ۱۵۲ روزگی به این شاهکار باورنکردنی دست یافته است. 

به گزارش فرادید، مادرش شانتل کوکو اَگِن که خودش هشت سال است به هنر روی آورده، می‌گوید: «او می‌داند چه رنگ‌هایی مکمل یکدیگر هستند.» 

خانم ایگان می‌گوید نخستین بار در شش ماهگی پسرش، متوجه استعداد او شد. 

1

اِیس لیام دوشنبه گذشته، پس از پنج ماه انتظار برای تایید شدن از سوی رکوردهای جهانی گینس (GWR) به طور رسمی عنوان جوان‌ترین هنرمند جهان را کسب کرد. 

خانم ایگان می‌گوید: «وقتی ایمیل را باز کردم، شوکه شدم و خدا را شکر کردم.» 

برای به دست آوردن این رکود، گینس گفته بود اِیس لیام باید در بخشی از یک نمایشگاه حرفه‌ای برای عموم، آثارش را بفروشد و همچنین، آثار او باید با استانداردهای حرفه‌ای انجام شده باشد. شواهد نشان داد او به تنهایی خالق آثارش بوده است. 

آثار اِیس لیام از دسامبر گذشته تا اوایل ژانویه در موزه علم و فناوری در پایتخت آکرا به نمایش گذاشته شدند. 

او ۹ قطعه از ۱۰ قطعه‌ای را که به نمایش گذاشته شده بود فروخت و حتی از بانوی اول غنا، ربکا آکوفو آدو که در نمایشگاه حضور داشت، سفارش گرفت. 

این اعجوبه که ماه ژوئیه دوساله می‌شود، تا کنون ۱۵ تابلوی نقاشی را در طول زندگی حرفه‌ای خود فروخته و قرار است به زودی میزبان یک حراجی باشد. 

2

اِیس لیام از شش ماهگی شروع به نقاشی کرد. 

اما این غرق شدن در دنیای هنر در آغاز ناخواسته بود. خانم ایگان می‌گوید او به طور تصادفی وارد دنیای نقاشی شد یا بهتر است بگوییم چهار دست و پا وارد آن شد. من در حال کار روی قطعه‌ای به سفارش ملکه زیبایی سال ۲۰۲۳ بودم. از آنجا که مادر مجرد هستم، همیشه حین کار خودم باید سر اِیس لیام را به چیزی گرم می‌کردم. با خودم فکر کردم چگونه می‌توانم همزمان هم نقاشی بکشم هم بچه‌داری کنم؟»

«فکر بکری به ذهنم رسید. بومی را روی زمین گذاشتم و کمی رنگ روی آن ریختم و به او اجازه دادم با رنگ‌ها بازی کند. او مجذوب رنگ‌ها شده بود. نخستین شاهکار او «خزیدن» نام گرفت.»

هنر اِیس لیام با رنگ‌های روشن و رنگ اکریلیک برای خلق تصاویر انتزاعی پویا تعریف شده است. 

3

خانم ایگان به بی‌بی‌سی گفته است: «نقاشی‌های او فردی را نشان می‌دهد که شیفته کشف چیزهاست. امیدوارم پسرم راه هنرمند غنائی آمائوکو بوآفو را دنبال کند.»

5

اما وقتی نوبت به هنرمندان بین‌المللی می‌رسد، مادرش می‌خواهد او دنباله‌روی هنرمند آمریکایی جکسون پولاک و دامیان هرست بریتانیایی شود: «جکسون پولاک به کودک درونش اجازه داد حتی در سنین بالا با او بماند. آثار او پر جنب و جوش و خودجوش هستند، همان ویژگی‌هایی که در کارهای پسرم می‌بینم.» 

4

خانم ایگان امیدوارست اِیس لیام بورس تحصیلی بین‌المللی دریافت کند تا به رشد استعداد هنری‌اش ادامه دهد: «می‌خواهم والدین را تشویق کنم استعدادهای فرزندانشان را از سنین پایین پرورش دهند.» 

در حال حاضر اِیس لیام استودیوی خودش را دارد که توسط مادر فداکارش برای او ساخته شده و آماده خلق شاهکارهای بعدی خود است.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید