کارمند موزه، این اثر هنری را اشتباها در «سطل آشغال» انداخت

کارمند موزه، این اثر هنری را اشتباها در «سطل آشغال» انداخت

یک موزه هلندی که به نمایش آثار هنری در مکان‌های غیرمتعارف مشهور است، یک جفت قوطی آبجو نقاشی‌شده را در چاه آسانسور شیشه‌ای قرار داده بود.

کد خبر : ۲۰۹۶۴۷
بازدید : ۷۰

فرادید| یکی از متصدیان موزه هنر هلند به تازگی مجبور شد سطل زباله را در جستجوی یافتن دو قوطی نوشیدنی که یکی از آنها هم مقداری حالت ضربه‌خورده داشت جستجو کند و خوشبختانه پس از یافتن آنها، توانست نفس راحتی بکشد. این اثر هنری پس از تمیز شدن دوباره به نمایش گذاشته شد. 

به گزارش فرادید، این قوطی‌های نقاشی‌شده در واقع آثار هنری دست‌سازی بودند که یک تکنسین آسانسور پس از اشتباه گرفتن آن‌ها با زباله، آن‌ها را در سطل آشغال انداخته بود. این موزه مجموعه بزرگی از آثار هنری دارد که جنبه‌های مختلف «غذا» را به تصویر می‌کشند. این موزه به دلیل نمایش آثارش نه تنها روی دیوارها و پایه‌های مجسمه‌ها، بلکه در مکان‌های غیرمتعارف شهرت دارد. سخنگوی موزه به خبرگزاری فرانسه گفته: «ما همیشه سعی می‌کنیم بازدیدکننده‌ها را غافلگیر کنیم.» 

دو قوطی آکریلیک و آلومینیومی هنرمند فرانسوی الکساندر لاوت با عنوان «همه اوقات خوشی که با هم گذراندیم» (۲۰۱۶)، بر روی محوطه آسانسور شیشه‌ای موزه به نمایش گذاشته شده بود، طوری به نظر می‌رسید کارگران ساختمانی آنها را آنجا گذاشته‌اند. 

1

محل نمایش «اوقات خوشی که با هم داشتیم» بر روی سقف شیشه‌ای آسانسور

مدیر موزه در بیانیه‌ای گفته: «تکنسین این کار را با حسن نیت انجام داد.  این کار به نوعی گواه اثربخشی هنر الکساندر لاوت است.» 

«همه اوقات خوشی که با هم گذراندیم» بازسازی دو قوطی نوشیدنی است. این طرح با بسته‌بندی این محصول بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ مطابقت دارد؛ یعنی زمانی که لاوت در بروکسل زندگی می‌کرد. این هنرمند در وب‌سایت خود نوشته که این قطعه ادای احترامی است به «خیابان‌ها، استودیوهای هنرمندان، آپارتمان‌های دوستان، مهمانی‌ها، افتتاحیه نمایشگاه‌ها در گالری‌ها و فضاهای تحت مدیریت هنرمندان و به این شیء آشنا.» 

مدیر موزه می‌افزاید: «هنر ما بازدیدکنندگان را ترغیب می‌کند اشیاء روزمره را از زوایای جدیدی ببینند. ما با نمایش آثار هنری در مکان‌های غیرمنتظره، این تجربه را ایجاد می‌کنیم و بازدیدکنندگان را در حالت آماده‌باش قرار می‌دهیم.» 

1

لاوت از رنگ آکریلیک برای بازسازی طرح قوطی‌های نوشیدنی استفاده کرده است

این قوطی‌ها نخستین آثار هنری مدرن نیستند که حین نمایش دور انداخته شده یا آسیب دیده‌اند. سال ۲۰۱۱، یک نظافتچی زحمتکش رنگ و لعاب یک مجسمه‌ی یک میلیون دلاری مارتین کیپِنبرِگِر را در آلمان پاک کرد. نظافتچی‌های دیگر چیدمان دیِمییِن هِرست متشکل از پوست آب‌نبات، روزنامه و بطری‌های خالی آبجو را که سال ۲۰۰۱ در گالری آی‌استورم لندن نمایش داده شده بود دور انداختند. از نظر هرست (هنرمند اثر) این اتفاق به شدت خنده‌دار بود. 

در موزه LAM، وقتی متصدی موزه متوجه شد «همه اوقات خوشی که با هم گذراندیم» گم شده، قبل از یافتن آن‌ها در کیسه زباله، جستجوی کاملی انجام داده بود. 

قوطی‌های نقاشی‌شده حالا به طور موقت روی یک پایه مجسمه سنتی در ورودی موزه به نمایش گذاشته شدند. مقامات جای بعدی نمایش آن‌ها را اعلام نکرده‌اند.

مترجم: زهرا ذوالقدر 

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید