آیا دوباره هادی چوپان قهرمان مستر المپیا 2023 می شود؟

آیا دوباره هادی چوپان قهرمان مستر المپیا 2023 می شود؟

در مستر المپیا 2023 هشت بدنساز مطرح حضور خواهند داشت و سهم ایران نیز دو نماینده (هادی چوپان و بهروز تابانی) است. برخی از کارشناسان معتقدند که هادی چوپان شانس نخست قهرمانی دوباره در مستر المپیاست و در رقابت های امسال نیز همچون مستر المپیا 2022 جایزه ساندو را به خود اختصاص می دهد.

کد خبر : ۱۳۸۰۲۹
بازدید : ۳۴۲۹

از مستر المپیا به عنوان معتبرترین مسابقات بدنسازی در سطح جهان یاد می شود و به همین دلیل هرساله شاهد رقابت تنگانگ بهترین بدنسازان دنیا در این مسابقات هستیم. تا کنون بدنسازهای برجسته‌ای مثل فرانک زین، رونی کلمن، آرنولد شوارتزنگر و فیل هیث موفق به کسب بزرگ‌ترین جایزه بدنسازی دنیا تحت عنوان Sandow Trophy یا جایزه ساندو شده اند.

در مستر المپیا 2023 هشت بدنساز مطرح حضور خواهند داشت و سهم ایران نیز دو نماینده (هادی چوپان و بهروز تابانی) است. برخی از کارشناسان معتقدند که هادی چوپان شانس نخست قهرمانی دوباره در مستر المپیاست و در رقابت های امسال نیز همچون مستر المپیا 2022 جایزه ساندو را به خود اختصاص می دهد.

33

میزبان و تاریخ برگزاری مستر المپیا 2023

در شرایطی که شاهد برگزاری مسابقات سال گذشته مستر المپیا در شهر لاس وگاس ایالت نوادا در آمریکا بودیم، این بار رقابت های مستر المپیا 2023 در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا آمریکا برگزار می شود. این رقابت‌ها از تاریخ 2 الی 5 نوامبر به میزبانی مرکز Orange County برگزار خواهد شد.

هادی چوپان در مستر المپیا 2022

نام هادی چوپان به هیج عنوان برای طرفداران اخبار بدنسازی ناآشنا نیست به خصوص بعد از قهرمانی او در مستر المپیا 2022 که وی شهرتی جهانی یافت. هادی بدنساز مطرح ایرانی است که در سال 1987 در شهر سپیدان واقع در استان فارس متولد شد.

چوپان به دلیل مشکلات مالی خانواده، دوران کودکی و نوجوانی سختی را سپری کرد و از سنین پایین، مشغول به کار شد. او بدنسازی حرفه‌ای را در سال 2013 با کسب قهرمانی WBPF آسیا شروع کرد. هادی چوپان در سال‌های 2014 و 2015 موفق به کسب قهرمانی در مسابقات جهانی شد.

تغییر مربی از احسان نعمتی به هنی رامبد در سال 2017، برای هادی نقطه عطف آینده حرفه‌ای او بود. وی در سال 2017 مدال طلای مسابقات مستر المپیا آماتوران را کسب کرد و در همان سال، موفق به کسب سه جایزه دیگر نیز شد. درخشش هادی چوپان در عرصه بدنسازی باعث شده تا به او لقب گرگ ایرانی را بدهند.

ایرانیان در دوره ریاست جمهوری ترامپ همواره با مشکل صدور ویزا مواجه بودند و به همین دلیل نیز هادی در سال 2018 موفق به شرکت در مسابقات ایالات متحده آمریکا نشد اما با رفع این مشکل، چوپان با قدرت در سال 2022 به قهرمانی مسابقات مستر المپیا دست یافت.

با توجه به اهمیت رقابت های مستر المپیا 2023 این مسابقات با پوشش کامل خبری برای مردم علاقه مند سرتاسر جهان برگزار می شود؛ در این میان رسانه سرخ نیوز همانند سال گذشته اخبار مربوط به این مسابقات را به بهترین نحو ممکن پوشش می دهد.

هادی چوپان و بهروز تابانی دو نماینده ایران در مستر المپیا 2023

در مستر المپیا 2023، 8 بدنساز حرفه‌ای به رقابت خواهند پرداخت و البته نکته جالب در این دوره از مسابقات، حضور دو نماینده از ایران است. هادی چوپان علاوه ‌بر قرارگیری در مقابل بهروز تابانی، باید با سایر بدنسازهای معرفی‌شده در لیست زیر، رقابت کند:

بیگ رامی

بیگ رامی، بدنساز مصری از سرسخت‌ترین رقبای هادی چوپان در مستر المپیا 2023 محسوب می‌شود چرا که او در سال‌های 2020 و 2021، به‌صورت پیاپی موفق به کسب جایزه ساندو در مسابقات مستر المپیا شده و با این کارنامه وارد رقابت های آتی می شود. ورود رامی به بدنسازی حرفه‌ای با کسب مقاوم اول در مسابقات جام طلا کویت در سال 2012 و مستر المپیا آماتورها آغاز شد.

بیگ رامی در اولین حضور خود در مسابقات مستر المپیا در سال 2013، به رقابت با نفراتی چون با فیل هیث، کای گرین، دنیس ولف، شاون رودن، دکستر جکسون و جی کاتلر پرداخت و در نهایت نیز در جایگاه هشتم قرار گرفت.

سامسون داودا

سامسون داودا بدنساز اهل کشور نیجریه است و با لقب شیر نیجریه‌ای شناخته می‌شود. او در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 قهرمان شد و در رقابت‌ مستر المپیا سال گذشته نیز پس از هادی چوپان، درک لانسفورد، نیک واکر، برندن کری و بیگ رامی، مقام ششم را کسب کرد. سامسون داودا کسب مدال‌های مسابقات جهانی متعددی را تجربه کرده و تلاش می کند در مستر المپیا 2023 نتیجه بهتری نسبت به سال گذشته کسب کند و حتی برخی معتقدند او یکی از شانس های قهرمانی است.

بهروز تابانی

بهروز تابانی در کنار هادی چوپان دیگر نماینده ایران در مستر المپیا 2023 است. او تمرینات بدنسازی خود را از 14 سالگی آغاز کرد و از همان ابتدا، استعداد خود را در این زمینه نشان داد. از مهمترین افتخارات بهروز می‌توان به قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک برزیل 2023 و مسابقات بدنسازی مردان IFBB در سال 2016 اشاره کرد.

34

برت ویلکین

برت ویلکین که با لقب قصاب شناخته می‌شود، در سال 2021 موفق به کسب مقام دوم در مسابقات شیکاگو پرو شد. او اهل آمریکا است و در شهر دنور ایالت کلرادو اقامت دارد. ویلکین به همراه همسرش، مدیریت مرکز بدنسازی شخصی خود را بر عهده دارند. وی در دوران فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان بدنساز، جوایز متعددی کسب کرده است.

درک لانسفورد

درک لانسفورد آمریکایی یکی از بهترین بدنسازهای جهان است که با الهام‌گیری از جی کاتلر و فیل هیث، بدنسازی را از سنین پایین آغاز کرد. ورود حرفه‌ای او به این عرصه در سال 2017 و با برد جایزه Tampa Pro Show رقم خورد. لانسفورد در سال‌های بعد، موفق به کسب جوایز متعددی در مسابقات بدنسازی بین‌المللی شد. وی اکنون از شانس‌های مطرح قهرمانی در مستر المپیا 2023 به حساب می آید و افرادی چون رونی کلمن، از قهرمانی زودهنگام او سخن به میان آورده اند.

برندن کری

برندن کری آمریکایی در سال 2019 موفق به قهرمانی در مستر المپیا شد. او بدنسازی را از سال 2003 و با دریافت جایزه مسابقات بدنسازی Supernatural در دسته سنگین‌وزنان میانی آغاز کرد. کری در سال 2008، به قهرمانی مسابقات NPC USA در دسته عمومی و سنگین وزن رسید و این آغاز ورود او به عرصه بدنسازان حرفه‌ای بود. برندن پس از قرارگیری در رتبه هشتم مستر المپیا 2011، به محبوبیت بالایی رسید و از رقیبان سرسخت هادی چوپان در مستر المپیا 2023 محسوب می‌شود.

نیک واکر

نیک واکر آمریکایی یکی دیگر از بدنسازهایی است که در مستر المپیا 2023 مقابل هادی چوپان قرار می‌گیرد. او بدنسازی را از سنین پایین آغاز کرد و با دریافت مدال‌ها و جوایز رنگارنگ متعدد در مسابقات بین‌المللی، نام خود را در این ورزش مطرح کرد. نیک واکر همچنین در مستر المپیا 2022 موفق به کسب مقام سوم شد.

واکر در سال 2021 با کسب قهرمانی مسابقات آرنولد کلاسیک در اولین تجربه، تاریخ‌ساز شد. سابقه درخشان نیک از او رقیبی سرسخت برای هادی چوپان در مستر المپیا 2023 ساخته است.

جمع‌بندی

همه ما می دانیم که هادی چوپان برای قهرمانی در مستر المپیا 2023 باید از سد رقبایی سرسخت همچون بهروز تابانی، نیک واکر، سامسون داودا، بیگ رامی و درک لانسفورد بگذرد. رقبایی که هر یک عناوین و قهرمانی مختلفی را همراه خود یدک می کشند. تمرینات و تغذیه با برنامه، حضور در مسابقات مختلف و البته حمایت طرفداران می تواند راز موفقیت این بدنساز ایرانی در مسابقات آتی باشند.

۸
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید