حواشی اقدام نا متعارف رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا ادامه دارد!

حواشی اقدام نا متعارف رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا ادامه دارد!

اکثریت اعضای کادر فنی تیمی که هفته گذشته به تبدیل شدن تیم ملی بانوان اسپانیا به قهرمان جهان کمک کردند، از سمت‌های خود کنار رفتند.

کد خبر : ۱۴۸۸۹۶
بازدید : ۶۴

پس از صدور حکم تعلیق سه ماهه لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا از سوی فیفا به دلیل متهم بودن به تعرض و خشونت علیه جنیفر ارموسو بازیکن تیم ملی بانوان اسپانیا در مراسم اهدای مدال‌های جام جهانی 2023، شوک دیگری به فوتبال این کشور وارد شد؛ 11 تن از اعضای کادر فنی تیم‌های فوتبال بانوان اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن رفتار روبیالس به صورت دسته جمعی استعفای خود را اعلام کردند.

کادر فنی تیم فوتبال بانوان اسپانیا جزو معدود افراد و گروه‌هایی بودند که نسبت به بیانیه صادر شده از سوی روبیالس و همکاران او در فدراسیون فوتبال اسپانیا در مجمع فوق‌العاده اخیر این فدراسیون واکنش نشان نداده بودند، اما آنها روز گذشته (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای شدید‌اللحن ضمن محکوم کردن اقدام غیرمتعارف رئیس تعلیق شده فدراسیون فوتبال اسپانیا، به همکاری خود با خورخه ویلدا سرمربی تیم ملی بانوان اسپانیا پایان دادند.

ساعاتی پس از انتشار این بیانیه، خورخه ویلدا نیز در بیانیه‌ای جداگانه رفتار لوئیس روبیالس در قبال جنیفر ارموسو را ناپسند توصیف کرد و به این ترتیب خود را از دسته حامیان رئیس فدراسیون جدا کرد. او در بیانیه‌اش تحت‌الشعاع قرار گرفتن دستاورد بزرگ تیم ملی بانوان اسپانیا به خاطر رفتار نادرست روبیالس را تأسف‌آور خواند.

پیش از ویلدا، لوئیس دلافوئنته سرمربی تیم ملی فوتبال مردان اسپانیا نیز در بیانیه‌ای رفتار روبیالس را نابجا توصیف و در آن به این نکته اشاره داشت که خود روبیالس نیز به نادرست بودن رفتارش اذعان داشته، چرا که بابت آن عذرخواهی کرده است.

واکنش غیرمنتظره جانشین روبیالس

با تعلیق تمامی فعالیت‌های فوتبالی روبیالس، پدرو روچا نایب رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به‌عنوان رئیس موقت جانشین او شد و اولین واکنش وی پس از تصدی این پست غیرمنتظره بود.

در حالی که شاید تصور می‌شد با تعلیق روبیالس از سوی فیفا، فدراسیون فوتبال اسپانیا موضعی متفاوت اتخاذ کند، روچا در بیانیه‌ای هجمه به وجود آمده علیه روبیالس را ناعادلانه دانست.

او در این بیانیه اظهار داشت: در ارتباط با متنی که کاملاً مشخص است توسط طرف‌های ثالث و به منظور فراهم آوردن عناصر لازم برای تعلیق فعالیت‌های رئیس فدراسیون تهیه شده است، لازم می‌دانیم بیان کنیم که جنیفر ارموسو بازیکن تیم ملی بانوان اسپانیا در تمام ادعاهای خود علیه رئیس دروغ می‌گوید و ما در فرصت مناسب این ادعا را ثابت خواهیم کرد.

طبق حکم صادر شده از سوی فیفا، روبیالس تا سه ماه حق انجام هیچ‌گونه فعالیت مرتبط با فوتبال را ندارد هرچند او در واکنش به این حکم اعلام کرده که از طریق مراجع ذی‌ربط برای اثبات بی‌گناهی خودش اقدام خواهد کرد.

منبع: تسنیم

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید