(اینفوگرافیک) نگاهی به کشورهایی که بیشترین مدال طلا المپیک را دارند

(اینفوگرافیک) نگاهی به کشورهایی که بیشترین مدال طلا المپیک را دارند

۱۰ درصد از مدال های المپیک تابستانی در قرن بیستم متعلق به ایالات متحده است.

کد خبر : ۱۹۹۲۱۹
بازدید : ۵۸

برای برگزاری المپیک تابستانی پاریس، ۴.۷ میلیارد دلار برای میزبانی دو میلیون هوادار خارجی هزینه می شود. امسال، ۱۰,۵۰۰ ورزشکار در ۳۲۹ رویداد با میلیاردها بیننده در سراسر جهان رقابت خواهند کرد.

رقابت های کایاک سواری و بریکینگ دنس برای اولین بار در این المپیک برگزار می شود و دومین باری است که کشورها در جریان بازی های المپیک در موج سواری و اسکیت بورد با هم مسابقه می دهند. اینفوگرافیک زیر، کشورهای دارای بیشترین مدال طلا در ورزش های المپیک تابستانی را بر اساس داده‌های کمیته بین المللی المپیک نشان می دهد.

27_11zon (8)

رتبه بندی کشورهایی با بیشترین مدال طلا در ورزش های المپیک

در جدول زیر، کشورها را بر اساس مدال‌های طلای المپیک تابستانی رتبه‌بندی می‌کنیم:

28_11zon (8)

31_11zon (8)

۱۰ درصد از مدال های المپیک تابستانی در قرن بیستم متعلق به ایالات متحده است.

دو و میدانی و شنا به ترتیب با ۳۴۴ و ۲۵۷ مدال طلا، بیشترین مدال طلای المپیک را برای ایالات متحده داشته است. مایکل فلپس، شناگر آمریکایی با ۲۳ مدال طلا، بیش از هر ورزشکار المپیکی تاکنون مدال کسب کرده است.

فراتر از این، تقریباً ۲۵ درصد از مدال‌های طلای ایالات متحده در ورزش‌های المپیک تابستانی مربوط به شنا است.

29_11zon (9)

در رتبه دوم اتحاد جماهیر شوروی سابق با ۳۹۵ مدال طلا قرار دارد. در طول دوره ای که اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد بر روی ورزش نخبگان تمرکز داشت، بیش از هر کشور دیگری در طول بازی های المپیک تابستانی ۱۹۵۶-۱۹۹۲، به استثنای سال ۱۹۶۸، مدال کسب کرد. حتی در سال ۱۹۹۲ پس از انحلال اتحاد جماهیر شوروی، بیشترین مدال ها را به دست آورد.

بریتانیا با ۲۸۴ مدال طلای المپیک تابستانی، به لطف موفقیتش در قایقرانی، دوچرخه سواری و دو و میدانی در رتبه بعدی قرار دارد. بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۶، تیم بریتانیای کبیر در هر بازی المپیک تابستانی یک مدال طلا در قایقرانی کسب کرد.

30_11zon (11)

چین، از زمان بازگشت به بازی های المپیک تابستانی در سال ۱۹۸۴ پس از ۳۰ سال غیبت، در رتبه چهارم جهان قرار دارد. تقریباً ۷۵ درصد از مدال‌های طلای المپیک این کشور، مربوط به شش رشته ورزشی است که همگی در بازی‌های المپیک تابستانی یافت می‌شوند.

موفقیت غیرقابل انکار در تنیس روی میز، شیرجه، تیراندازی، وزنه برداری و ژیمناستیک از جمله این موارد است. دو سوم مدال‌های طلای المپیک تابستانی و زمستانی چین توسط زنان به دست می‌آید.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید