مگا استادیوم باشکوه علیه برنابئو و نوکمپ

(تصاویر) این بزرگترین ورزشگاه در حال ساخت دنیاست

(تصاویر) این بزرگترین ورزشگاه در حال ساخت دنیاست

مراکش با معرفی ورزشگاه کازبلانکا قصد دارد رای نهایی فیفا برای میزبانی فینال جام جهانی 2030 را جلب کند

کد خبر : ۲۰۲۷۹۲
بازدید : ۵۶

پرونده جام جهانی 2030 که چند روز پیش به فیفا ارسال شد، سه استادیوم را به عنوان میزبان احتمالی فینال معرفی کرد: سانتیاگو برنابئو، نوکمپ و استادیوم کازابلانکا.

سومین ورزشگاه، شرط بزرگ فدراسیون مراکش برای متقاعد کردن فیفاست و طبق شواهد به جای مادرید، مسابقه‌ای که قهرمان جام جهانی را تعیین می‌کند، در آنجا برگزار می‌شود.

در چند ساعت گذشته، این پروژه چشم‌گیر رونمایی شد که ظرفیت نهایی آن 115 هزار تماشاگر خواهد بود و حتی پس از بازسازی، بیشتر از برنابئو و همچنین نوکمپ ظرفیت خواهد داشت.

v1va51ap

4yyahjom

on1qnb2e

iu4ylyiu

utfhc5v2

x4t4ergv

استادیوم بزرگ حسن دوم، همانطور که از آن نام برده خواهد شد، در حومه شهر واقع شده و از چندین محوطه مجاور تشکیل خواهد شد که این ورزشگاه را به یک مجموعه ورزشی تبدیل می‌کنند. این ورزشگاه، بزرگترین ورزشگاه فوتبال در جهان خواهد بود.

سقف آن از آلومینیوم ساخته خواهد شد و هر ضلع آن گنجایش 30 هزار تماشاگر را دارد، علاوه بر سکوها، 5 طبقه ارتفاع دارد که به چینش منظم تماشاگران کمک می‌کند.

این ورزشگاه توسط شرکت پوپولوس( Populous) طراحی شده که مسئولیت طراحی الدترافورد جدید را نیز بر عهده دارد. تاریک اوالالو، مدیر طراحی و شریک موسس Oualalou + Choi و معمار اصلی این پروژه، گفت:"استادیوم حسن دوم عمیقاً در فرهنگ مراکش، سنت‌ها و بیان معاصر آن ریشه دارد. این مجموعه در شخصیت‌های باستانی و اولیه -موزه، مغازه و باغ- و همچنین مکان نگاری و مناظر مراکش، ریشه دارد.

این یک فضای زیباست که درب آن به روی جهان باز است و به طبیعتی که از آن محافظت می‌کند، احترام می‌گذارد. این ورزشگاه تجسم سنت بزرگ مهمان نوازی مراکشی است."

کل زمین مربوط به این مجموعه ورزشی 100 هکتار خواهد بود و در شمال کازابلانکا، یکی از شهرهای اصلی مراکش واقع خواهد شد.

یکی از بارزترین ویژگی‌های ورزشگاه حسن دوم استفاده از پوشش گیاهی آن خواهد بود. استادیوم توسط باغ‌های گیاه شناسی احاطه خواهد شد. معماران این باغ‌ها را در طراحی استادیوم ادغام کردند، با محوطه‌سازی سرسبز که در سراسر محیط قابل مشاهده است.

منبع: ورزش سه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید