(ویدئو) عملیات نجات نفس‌گیر راننده کامیون از رودخانه خروشان

(ویدئو) عملیات نجات نفس‌گیر راننده کامیون از رودخانه خروشان

یک راننده کامیون حامل بنزین که بیش از شش ساعت در یک رودخانه خروشان پر از تمساح در کنیا گیر افتاده بود با کمک دو برادر جوان نجات پیدا کرد.

کد خبر : ۱۳۱۹۸۱
بازدید : ۳۴

دو برادر خلبان یک بالگرد جان یک راننده کامیون وحشت زده را که بیش از شش ساعت در یک رودخانه خروشان پر از تمساح به کابین تانکر بنزین آسیب دیده خود چسبیده بود، نجات دادند.

تارو هارتلی، ۲۲ ساله، و برادرش روآن، ۲۰ ساله، این عملیات نجات شگفت انگیز را انجام دادند. راننده کامیون در حال عبور از مسیری بر روی رودخانه گالانا در پارک ملی Tsavo East در کنیا بود که پس از بارندگی شدید، ناگهان دچار سیل ناگهانی شد.

بر اثر واژگونی کامیون، راننده در کابین گیر کرد و هیچ شانسی برای نجات نداشت. او در ساعت ۱۰ صبح موفق شد پنجره کابین را باز کند و از آن خارج شود و امدادگران در ساحل رودخانه امیدوار بودند که سیلاب فروکش کند تا بتوانند به راننده برسند، اما سطح آب همچنان بالا می‌رفت.

شش ساعت و نیم بعد، زمانی که به نظر می‌رسید همه چیز از دست رفته است، تماس ناامیدانه‌ای با یک موسسه حیات وحش برقرار شد و از آن‌ها پرسیده شد که آیا هلیکوپتری برای نجات جان یک انسان در اختیار دارند یا خیر.

واحد هوایی حیات وحش که معمولاً از هلیکوپتر برای محافظت و نجات فیل‌ها و کرگدن‌ها استفاده می‌کند، بلافاصل دو پسر تکاور تارو و روآن را به محل اعزام کرد.

یکی از سخنگویان این موسسه گفت: وقتی به گذرگاه رودخانه گالانا رسیدند، پسران بلافاصله توانستند کامیون واژگون شده را ببینند که توسط رودخانه احاطه شده بود.

فرارو نوشت: وقتی نزدیک‌تر شدند، دیدند راننده همچنان آویزان است، خیالشان راحت شد، اما آب کابین را فرا گرفت و زمان رو به پایان بود.

تماشاچیان وحشت زده از ساحل با درماندگی نظاره گر بودند، اما به دلیل جریان چرخشی قادر به کمک نبودند.

لحظاتی بعد با پایین آمدن هلیکوپتر، روآن موفق شد دست راننده را بگیرد و را به داخل هلیکوپتر هدایت کند.

این یک ماموریت نجات با ریسک بالا بود که با بهترین نتیجه ممکن به پایان رسید.

اندکی بعد گزارش شد که تانکر بنزین به سمت پایین دست به داخل آب عمیق‌تر کشیده شده است.

 

 

حجم ویدیو: ۱۸.۷۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۱۳ دانلود ویدیو
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید