(ویدئو) دوریان؛ بدبو ترین میوه جهان که لقبش پادشاه میوه هاست

(ویدئو) دوریان؛ بدبو ترین میوه جهان که لقبش پادشاه میوه هاست

دوریان یا خارگیل نوعی میوه بومی جنوب شرق آسیا و مخصوصا کشورهای اندونزی و مالزی است که اندازه آن به 30 سانتی متر و وزن آن به 3 کیلوگرم می رسد.

کد خبر : ۱۳۵۳۸۸
بازدید : ۱۱۳

راهنماتو نوشت: این میوه عجیب پوستی خاردار و سفت دارد که در درون خود میوه زرد رنگ و گوشتی را جای داده که بوی تندی از خود منتشر می کند. همین بوی تند سبب شده است که این میوه لقب بدبو ترین میوه جهان را به خود بگیرد و این موضوع به حدی زیاد است که ورود دوریان به هر گونه سیستم حمل و نقل عمومی کشور مالزی ممنوع است.

در واقع اگر شما در سفر به این کشور هوس کنید یک میوه دوریان را خریداری کنید، نه می توانید آن را با هواپیما به عنوان سوغاتی به کشور بیاورید و نه حتی می توانید با مترو یا توبوس آنها را به هتل محل اقامت خود ببرید. تنها شانس شما برای جابجایی این میوه خودروهای دربستی است یا اینکه پیاده این میوه بدبو را به محل اقامت خود منتقل کنید.

با وجود این بوی بد، دوریان یک میوه لاکچری و بسیار محبوب در جنوب شرق آسیاست به حدی که مردم بومی این منطقه به دوریان لقب پادشاه میوه ها را داده اند.

مردم جنوب شرق آسیا بسیار این میوه را دوست دارند و از طعم بسیار خوب آن تعریف می کنند اما برای کسانی که برای اولین بار طعم آن را می چشند احتمالا تجربه ای تلخ باشد به ویژه برای ساکنان اروپا و آمریکای شمالی.

در ادامه ویدئویی از معرفی این میوه و تجربه برخی توریست های غربی از چشیدن دوریان را خواهید دید.

حجم ویدیو: ۱۱.۰۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۲۰ دانلود ویدیو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید