(ویدئو) زنبورها در امتداد یک پنجره کندوی بزرگی ساختند!

(ویدئو) زنبورها در امتداد یک پنجره کندوی بزرگی ساختند!

این ویدیو لانه زنبوری را نشان می دهد که درست روی یک پنجره ساخته شده است.

کد خبر : ۱۴۸۹۷۴
بازدید : ۳۸۴

حتی اگر اکثر مردم با دیدن لانه زنبورهای بزرگ به سرعت عقب می نشینند، نمی توانید انکار کنید که این موجودات شگفت انگیز هستند. ویدیوی بالا یکی از پیچیدگی های گریزناپذیر رفتار زنبور را به شیوه ای منحصر به فرد به تصویر کشیده است. این ویدیو لانه زنبوری را نشان می دهد که درست روی یک پنجره ساخته شده است.

این به بیننده اجازه می دهد تا عملکرد درونی لانه را بدون نیاز به برداشتن یا ایجاد مزاحمت ببیند. ما حدس می زنیم که آنها ممکن است می خواستند آن را حذف کنند تا به طور ایمن به آن قسمت از خانه خود دسترسی داشته باشند. خوشبختانه، آنها قبل از شروع کار توانستند دقیقاً ببینند که با چه چیزی سر و کار دارند.

عکس های نزدیک زنبورها را در داخل لانه در حال کار کردن نشان می دهد. سلول های منفرد تخم زنبور را نگهداری می کنند که رشد کرده و در نهایت از تخم بیرون می آیند. با زوم کردن، ویدئو اندازه و ساختار کلی لانه را نشان می دهد. به نظر می رسد بین شیشه شفاف پنجره و یک در یا ساختار محکم دیگری در پشت آن قرار گرفته است.

زنبورها به داخل و خارج از لانه پرواز می کنند اما بیشتر فعالیت ها در خود لانه انجام می شود. آنها در درجه اول انرژی خود را صرف ساختن لانه و محافظت از تخم ها و لاروهای آسیب پذیر داخل آن می کنند. فضاهای خالی در لانه بین لایه های سلول وجود دارد. این به زنبورهای کارگر اجازه می دهد تا به اطراف حرکت کنند و به ساختن یا تغذیه لاروهای جوان ادامه دهند. سلول ها تخم زنبور را در خود جای می دهند. برخی از تخم ها قبلاً بیرون آمده و به زنبورهای کارگر تبدیل شده اند و به همین دلیل است که سلول ها خالی هستند.

زنبورها چگونه لانه خود را می سازند؟

لانه زنبورها از یک ماده کاغذی ساخته شده است که در واقع چوب جویده شده است. ماده خمیری خشک شده و یک مانع بیرونی جامد ایجاد می کند. ما اغلب منظره‌ای عالی از عملکرد داخلی لانه زنبورها دریافت نمی‌کنیم، به‌ویژه زمانی که زنبورها هنوز در داخل آن حرکت می‌کنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، داخل لانه دارای سلول است. آنها دایره ای یا شش ضلعی هستند که شکل بسیار کارآمدی برای ساخت و محافظت از کلنی است. لانه شامل فضاهایی برای حرکت و کار زنبورهای بالغ است. آنها تکه های چوب را می جوند و آنها را به هم می چسبانند تا ساختار لانه را بسازند.

یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد زنبورها و حشرات مشابه، مانند زنبورها، این است که آنها به طور یکپارچه با هم کار می کنند تا سازه هایی مانند این سازه بسازند. ملکه این فرآیند را آغاز می کند و زنبورهای کارگر تا زمانی که لانه به طور کامل تشکیل شود ادامه می دهند. وقتی بچه زنبورها بالغ می شوند، کارگران جدیدی می شوند. همچنین ملکه های جدیدی در فرزندان وجود دارند که چرخه زندگی را در لانه های خود ادامه خواهند داد.

مبع: ساناپرس

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید