جشن نیروهای اوکراینی به عزا تبدیل شد

جشن نیروهای اوکراینی به عزا تبدیل شد

ویدیوی زیر لحظه هولناک از مرگ دسته‌جمعی نیروهای اوکراین با پهپاد VT-۴۰ روسیه را نشان می دهد.

کد خبر : ۱۵۳۳۰۱
بازدید : ۲۱۷

نیروهای اوکراینی می خواستند موفقیت خود را جشن بگیرند، زیرا آنها به اولین خط دفاعی روسیه رسیده بودند. اما بعد از چند دقیقه متوجه شدند که در کمین قرار گرفته اند. ازدحام پهپادهای روسی فرصتی برای آنها باقی نگذاشت.

ضدحمله های اوکراین بدون دستاورد مشخصی همچنان ادامه دارد. رئیس جمهور اوکراین امروز جمعه در پایان سفرش به آمریکا اعلام کرد، کی‌یف و واشنگتن بر سر اجرای طرح تولید مشترک تسلیحات که در نتیجه آن اوکراین قادر به تولید سامانه‌های پدافند هوایی خواهد شد توافق کرده‌اند.

زلنسکی درباره سفر اخیرش به واشنگتن و دیدارهایش با مقام‌های دولت آمریکا که بعد از شرکتش در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد، گفت: "این یک سفر بسیار مهم به واشنگتن با نتایجی بسیار مهم بود. و یک توافق بلندمدت داشت. ما با یکدیگر همکاری خواهیم کرد تا اوکراین به همراه آمریکا تسلیحات لازم را تولید کند. تولید مشترک آمریکا در حوزه نظامی یک اتفاق تاریخی است."

این اظهارات رئیس جمهور اوکراین در پی تشدید تلاش‌های کی‌یف برای تقویت تولید داخلی تسلیحات تا بیشترین حد ممکن مطرح شدند. ادامه جنگ اوکراین و روسیه برای بالغ بر ۱۹ ماه، تقاضای زیادی برای تسلیحات و مهمات در این کشور ایجاد کرده است.

زلنسکی چند روز پیش اعتراف کرد که طی یک سال و نیم گذشته اشتباهات زیادی مرتکب شده است. رئیس جمهوری اوکراین همچنین اعتراف کرد که ارتش این کشور با کمبود مداوم سلاح، گلوله توپخانه و مهمات مواجه هستند، بنابراین بدون کمک متحدان غربی کار برای کی‌یف بسیار دشوار خواهد بود. وی افزود: «کی‌یف از طرق مختلف در تلاش است تا انواع تسلیحات دوربرد را از کشورهای غربی دریافت کند.»

زلنسکی همچنین با ادعای وجود گزارشاتی مبنی بر پیشروی تدریجی نیروهای نظامی،اعتراف کرد: «ما می دانیم که در چه جهتی باید پیشروی کنیم، اما وجود هزاران مین کار را برای ما دشوار کرده است.»

چند روز قبل، لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا، به این واقعیت اشاره کرد که اگر پیمان آتلانتیک شمالی کمک‌های خود به کی‌یف را متوقف کند، نیروهای مسلح اوکراین تنها ظرف یکی دو هفته شکست خواهند خورد. جانسون اضافه کرد: «ارتش اوکراین با وجود عرضه مداوم سلاح از سوی کشورهای غربی با کمبود تجهیزات و تانک مواجه است. ضمن اینکه نیروهای اوکراینی متحمل تلفات سنگینی شده‌اند که جایگزین کردن آن دشوار خواهد بود.»

در اواخر ماه جولای نیز سرهنگ داگلاس مک گرگور، مشاور سابق رئیس پنتاگون گفت که اوکراین ممکن است به عنوان یک کشور حتی قبل از شکست نظامی از روسیه، نابود شود، زیرا این کشور به دلیل انبوهی از مشکلات جدی داخلی، در حال از هم پاشیده شدنه است. مک گرگور یادآور شد، در عین حال، واضح است که شهروندان اوکراینی به طور فزاینده ای از سیاست‌های ولادیمیر زلنسکی ناراضی هستند، بنابراین بازی او در واقع دیگر به پایان رسیده است.

به عقیده، اسکات ریتر، افسر سابق اطلاعاتی ارتش آمریکا، این احتمال وجود دارد که نظامیان اوکراینی تلاش کنند تا زلنسکی را از پست ریاست دولت کنار بگذارند. این کارشناس آمریکایی تاکید کرد که پایان جنگ تنها از طریق مذاکراتی که منافع روسیه را نیز در نظر بگیرد، ممکن خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید