(ویدئو) جمال جمالو؛ هندی ها سه روز است که به دنبال این آهنگ ایرانی می گردند!

(ویدئو) جمال جمالو؛ هندی ها سه روز است که به دنبال این آهنگ ایرانی می گردند!

قطعه سیاه زنگی که اکنون در هند به نام جمال جمالو شهرت پیدا کرده است، در دهه چهل توسط ابراهیم شهدوستی، هنرمند زبردست هرمزگانی ساخته شد.

کد خبر : ۱۶۵۶۷۶
بازدید : ۱۰۲۱۵

فرادید| فیلم هندی «حیوان» که به تازگی روی پرده سینمای بالیوود رفته، از یک قطعه فولکور ایرانی به نام سیاه زنگی استفاده کرده است. آهنگی که حالا در میان مردم این کشور شور و هیجانی غافلگیرکننده ایجاد کرده است.

به گزارش فرادید، سازندگان این فیلم گفته اند که به خاطر سوالات مکرر و درخواست بینندگان فیلم مجبور شده اند که این قطعه را در یوتیوب منتشر کنند. قطعه ای شاد که حالا 15 میلیون بار در طول سه روز اخیر تنها در صفحه کمپانی سازنده فیلم حیوان» دیده شده است.

اما اگر سری به شبکه های اجتماعی بزنید، خواهید دید که تعداد زیادی از جوانان هندی با این قطعه مشهور دابمسش ساخته اند. برخی هم در مهمانی و کافه و رستوران مشغول گوش دادن آن هستند و ویدئوهایی در این رابطه منتشر کرده اند.

البته ابزار گوگل ترند نیز نشان می دهد که آهنگ جمال جمالو جز واژه های پرجستجوی سه روز اخیر هندی ها بوده است. بیشترین جستجو نیز متعلق به مردم ایالت های بنگال غربی، گجرات، اوریسا، تریپورا، مهاراشترا، چندیگر، چتیسگر، آسام، جارکند و دهلی بوده است.

قطعه سیاه زنگی یا جمال جمالو؛ از هرمزگان تا هند

قطعه سیاه زنگی که اکنون در هند به نام جمال جمالو شهرت پیدا کرده است، در دهه چهل توسط ابراهیم شهدوستی، هنرمند زبردست هرمزگانی ساخته شد.

201839

البته این قطعه زمانی به شهرت رسید که ضیاء آتابای آن را خواند و پس از او چند خواننده دیگر نیز سیاه زنگی را بازخوانی کردند. آهنگی که همچنان در کوچه و بازار استان های جنوبی به خصوص هرمزگان شنیده می شود.

حالا هم که سیاه زنگی به هند رسیده و با استقبال گسترده مردم روبرو شده است.

 

حجم ویدیو: ۱۳.۰۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۴۸ دانلود ویدیو
۸۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید