(ویدئو) بازداشت به دلیل انتشار فیلم آبگرفتگی در شهر دبی

(ویدئو) بازداشت به دلیل انتشار فیلم آبگرفتگی در شهر دبی

پس از انتشار کلیپی در شبکه اجتماعی TikTok که در آن از آبگرفتگی خیابان های دبی بعد باران صحبت می کرد، نیروهای امنیتی به سرعت به هتل محل اقامت وی رفتند و او را به اتهام توهین به شهر دستگیر کردند. قبل از این هم یک مسافر خارجی پس از سلفی گرفتن با آتش سوزی یک برج دبی بازداشت شده بود.

کد خبر : ۱۶۸۲۳۰
بازدید : ۱۴۹

یک جوان عراقی بعد از انتشار فیلمی از آبگرفتگی دبی، بازداشت شد.

سایت خبری عراقی سومریه نیوز نوشت: نیروهای امنیتی دبی یک جوان عراقی را بعد از انتشار فیلم انتقادآمیز از آبگرفتگی خیابان های این شهر دستگیر کردند.

سومریه نیوز اضافه کرد: "باسم رحیم" جوان اهل کربلا نمی دانست که سفر توریستی او به دبی با خطراتی همراه خواهد بود و در نهایت پشت میله های زندان خواهد ماند.

این فیلم با عنوان "شهروند عراقی، از دولت دبی انتقاد می کند" به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی بازنشر شد.

او در این فیلم می گوید: این دبی است. تا باران آمد تبدیل به استخر شد. کسی نگوید دبی بهتر از دیگر جاهاست یا دبی لوکس ترین کشور است. اینجا را ببینید. حتی پیاده رو هم زیر آب رفته و محو شده . جایی برای رد شدن ما از خیابان نیست. دیگر حتی پیاده رو هم نیست. ماشاء الله اینجا یک نفر غواص نیاز دارد. این دبی است؟ نوش جان شان .

پس از انتشار کلیپی در شبکه اجتماعی TikTok که در آن از آبگرفتگی خیابان های دبی بعد باران صحبت می کرد، نیروهای امنیتی به سرعت به هتل محل اقامت وی رفتند و او را به اتهام توهین به شهر دستگیر کردند. فیلم او به یک "ترند" در اینترنت تبدیل شده است.

نزدیکان باسم از تلاش خانواده وی برای پیگیری پرونده و به کارگیری وکیل برای آزادی و همچنین مراجعه به سفارت و مقامات رسمی به امید آزادی اش صحبت کردند، اما حبس باسم همچنان ادامه دارد.

پدر و مادر این شهروند عراقی هم با انتشار فیلمی گفتند که پسرشان بدون برنامه ریزی قبلی یا هدف گذاری مشخص، این فیلم را منتشر کرده بود و او قصد توهین به مقامات امارات و دبی را نداشت.

 قبل از این هم یک مسافر خارجی پس از سلفی گرفتن با آتش سوزی یک برج دبی بازداشت شده بود. او و همسرش با در روز سال نو میلادی، با یکی از برج های آتش گرفته دبی عکس سلفی گرفته و این عکس به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی بازنشر شده بود.

منبع: عصر ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید