(ویدئو) سری‌ترین هواپیمای جاسوسی آمریکا؛ چرا خلبان یو دو باید لباس فضانوردی بپوشد؟

ارتفاعی که یو 2 پرواز می کند، بالاتر از خط آرمسترانگ بوده و در آن، آب در دمای بدن به جوش می آید. بنابراین بدون تجهیزات ایمنی، مرگ خلبانان اجتناب ناپذیر است. خلبانان می بایست لباسی با وزن حدود 31 کیلوگرم، مشابه لباس فضانوردان در ماموریت‌های فضایی، را به تن کنند.

کد خبر : ۱۷۰۹۸۰
بازدید : ۴۵۴

فرادید| هواپیمای جاسوسی یو 2 که به نام دراگون لیدی یا بانوی اژدها نیز شناخته می شود، یک جت شناسایی تک موتوره است که توسط شرکت لاکهید مارتین برای نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شده . این هواپیما در طی حمله اول امریکا به عراق در سال ۱۹۹۱ معروف به طوفان صحرا به عنوان سری ترین سلاح ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. این هواپیمای جاسوسی قادر به جمع آوری، نظارت و ارسال اطلاعات زنده به اتاق کنترل عملیات است. U2 می تواند در ارتفاع 21 هزار متری منطقه عملیاتی، برای چندین ساعت، گشت زنی کند.

یو 2، حدود 32 متر پهنای بال دارد و در عین حال فقط دارای دو ارابه فرود در قسمت دماغه و دم است. در واقع، بدلیل عدم تعادل روی زمین، فرود هواپیما، نوعی تصادف کنترل شده، است، پس از فرود، خلبان می بایست مانند یک دوچرخه، سرعت هواپیما را کاهش دهد. همزمان یک خوردو با سرعت بالا، روی باند، هواپیما را تعیب می کند تا به محض توقف، با نصب چرخ های موقت زیر بالها، تعادل هواپیما را مجددا بر گردانند. 

ارتفاعی که یو 2 پرواز می کند، بالاتر از خط آرمسترانگ بوده و در آن، آب در دمای بدن به جوش می آید. بنابراین بدون تجهیزات ایمنی، مرگ خلبانان اجتناب ناپذیر است. خلبانان می بایست لباسی با وزن حدود 31 کیلوگرم، مشابه لباس فضانوردان در ماموریت‌های فضایی، را به تن کنند. بدون لباس مناسب و کابین مجهز خلبان که فشار هوای داخل را افزایش می دهد، آب به صورت گاز درامده و از بدن خارج می شود و در نتیجه، سبب آسیب بافتی و مسدود شدن جریان خون می شود.

قبل از پرواز با U2 ، بدن خلبانان باید با فشار داخل کابین، سازگار شود.  در واقع، این لباس، نقش یک محافظ فیزیکی و روانی را برای خلبان ایفا می کند. وقتی لباس را به خلبانان پوشاندند، آنها را به روی یک صندلی درازکش منتقل می کنند و به سیستم اکسیژن و تهویه متصل می کنند. 

 

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید