(ویدئو) تمرین آژیر قرمز خلبانان؛ جنگنده ها چطور در 5 دقیقه به پرواز در می آیند؟

نیروهای هوایی در سراسر جهان، روی جابجایی و آماده سازی آنها برای نبرد در سریع‌ترین زمان ممکن، تاکید فراوانی دارند. این فرآیند که تحت عنوان اسکرامبل یا وضعیت اضطراری شناخته می‌شود، آنقدر برای آمادگی رزمی واحدها ضروری است که اغلب آنها با یکدیگر در رقابت هستند تا ببینید کدام گروه زودتر می تواند هواپیمایش را به پرواز درآورد.

کد خبر : ۱۷۷۲۶۴
بازدید : ۴۲۵۴

فرادید| جت های جنگنده و بمب افکن ها اگر روی زمین باشند هیچ کارایی ندارند و بیشتر به اهدافی برای هواپیماهای دشمن تبدیل می شوند. به همین دلیل نیروهای هوایی در سراسر جهان، روی جابجایی و آماده سازی آنها برای نبرد در سریع‌ترین زمان ممکن، تاکید فراوانی دارند.

این فرآیند که تحت عنوان اسکرامبل یا وضعیت اضطراری شناخته می‌شود، آنقدر برای آمادگی رزمی واحدها ضروری است که اغلب آنها با یکدیگر در رقابت هستند تا ببینید کدام گروه زودتر می تواند هواپیمایش را به پرواز درآورد.

 آدمیرال نوشت: برای رسیدن به هدف آماده کردن هواپیما در 5 دقیقه، پست های اماده باش برای خلبان‌ها و خدمه‌ زمینی تعریف می شود.

به این معنی که آنها باید در هر زمانی از شبانه روز، امادگی فراخوانده شدن به عملیات را داشته باشند.

لحظه‌ای که فراخوان اسکرامبل اعلام می‌شود، این خدمه وارد عمل شده و هواپیما را برای پرواز خلبان، که در راه رسیدن به ان هستند، آماده می کنند.

به محض برداشتن بلوک‌های ترمز چرخ، هواپیما می‌تواند به باند پرواز تاکسی کرده و در تمام این مدت، خلبان اطلاعات مورد نیاز را از برج دریافت می کند.

در این تمرینات آنها فراتر از اسکرامبل متعارف، برای بارگیری تسلیحات درون هواپیما نیز به رقابت می پردازند.

 در میان اسکاردان های نگهداری ارتش امریکا، مسابقات گلوبال تاندر، معادل المپیک نظامی قلمداد می شود.

این رزمایش آموزشی که به صورت سالانه در مقیاس بزرگ انجام می شود، به طور خاص بر آمادگی هسته ای متمرکز بوده و نیروهای نظامی چند کشور در طی آن به ماموریت های فرضی مرتبط با دفاع موشکی، جنگ الکترونیک و و بازدارندگی استراتژیک و موارد دیگر از این دست، می پردازند.

هدف این رزمایش، شبیه سازی موقعیت های جنگی مانند پرواز بمب‌افکن و حملات هسته‌ای است و هزاران نیروی نظامی در آن شرکت می کنند. 

در جریان این رزمایش، نیروها فرصت مونتاژ، جابجایی و بارگیری بمب‌ها و موشک‌هایی در انواع و اندازه های متفاوت را پیدا می‌کنند. 

۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید