شکایت خدمتکار سابق جف بزوس از شرایط نامناسب کارش

شکایت خدمتکار سابق جف بزوس از شرایط نامناسب کارش

یکی از مسائل مهم مطرح شده در این دادخواست، عدم دسترسی خدمتکاران به سرویس بهداشتی بوده است.

کد خبر : ۱۵۴۲۰۷
بازدید : ۱۹۷

مرسدس ودا، یکی از خدمتکاران سابق جف بزوس، علیه او و دو شرکت مسئول مدیریت املاک بزوس شکایت کرده است. طبق این شکایت که در سال ۲۰۲۲ در شهر سیاتل آمریکا تنظیم شده، ودا و سایر کارکنان بزوس در شیفت‌های طولانی ۱۴ ساعته و بدون وقفه در شرایط ناامن و غیربهداشتی کار می‌کردند. به گفته ودا، او در سال ۲۰۱۹ با این شرط استخدام شده که «بدون دیده شدن توسط خانواده بزوس» کار کند.

یکی از مسائل مهم مطرح شده در این دادخواست، عدم دسترسی خدمتکاران به سرویس بهداشتی بوده است. هنگامی که خانواده بزوس در خانه حضور داشتند، خدمتکاران تنها برای نظافت می‌توانستند وارد خانه شوند. امکان دسترسی به سرویس بهداشتی از طریق در اتاق رختشویی وجود نداشته و خدمتکاران مجبور بودند که از پنجره اتاق رختشویی بیرون بروند. بنابر ادعای ودا، این شرایط حدود ۱۸ ماه ادامه داشته و منجر به عفونت‌ ادراری مکرر کارکنان شده است.

شکایات دیگر خدمتکار سابق بزوس، شامل نبود فضای استراحت برای کارکنان، خوردن وعده‌های غذایی در اتاق رختشویی و رفتار تبعیض‌آمیز با خدمتکاران اسپانیایی‌تبار است. پس از اعلام نارضایتی او در مورد نبود امنیت شغلی و زمان استراحت، تنزل رتبه پیدا کرده و سپس اخراج شده است؛ به این دلیل که «ناراضی» به نظر رسیده و بر روحیه تیم تأثیر منفی می‌گذارد. اکنون او به دنبال حقوق معوقه، مزایا و مبلغ نامشخصی برای جبران خسارت است.

هری کورل، وکیل بزوس، این ادعا‌ها را رد کرده و آن‌ها را بی ارزش و پوچ خوانده است. کورل گفته که که ودا خدمتکار اصلی بوده که دستمزد خوبی دریافت می‌کرده و کنترل زمان استراحت و صرف غذا بر عهده او بوده است. او ادعا کرده که چندین سرویس بهداشتی و اتاق استراحت برای کارکنان در دسترس بوده است.

پاتریک مک گویگان، وکیل ودا، از موکل خود به عنوان «شخصی بسیار معتبر» و با «شواهد قانع‌کننده» یاد کرده است. طبق این دادخواست، خدمتکاران در ابتدا مجاز به استفاده از سرویس بهداشتی در یک اتاق امنیتی بوده‌اند، اما بعداً به دلیل «نقض پروتکل امنیتی»، این امکان لغو شده است.

منبع آگاهی در یکی از شرکت‌های مدیریتی که در شکایت از آن نام برده شده، ادعا کرده که کارکنان به اتاق‌های استراحت با صندلی، میز، یخچال‌، دستگاه قهوه‌ساز و تنقلات دسترسی داشته‌اند.

رسیدگی به این شکایت همچنان در جریان بوده و میزان خسارتی که ودا به دنبال آن است، در دادگاه مشخص خواهد شد.

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید