(عکس) شاوارش کاراپتیان؛ قهرمانی که 20 زندگی را نجات داد اما زندگی ورزشی خودش نابود شد

(عکس) شاوارش کاراپتیان؛ قهرمانی که 20 زندگی را نجات داد اما زندگی ورزشی خودش نابود شد

یک اتفاق موجب شد تا نام شاوارش کاراپتیان بیشتر از دستاوردهای ورزشی وی در رشته شیرجه مطرح شود...

کد خبر : ۱۶۱۰۲۴
بازدید : ۴۱۴

شاوارش کاراپتیان در سال 1953 در کشور ارمنستان متولد شد. وی خیلی زود به دلیل مهارت های ورزشی خود در رشته شیرجه مطرح شد. کاراپتیان به رغم کوتاه شدن دوران ورزش حرفه ای خود، اما توانست 11 بار رکوردار جهانی، 17 بار قهرمان جهان، 13 بار قهرمان اروپا و 7 بار قهرمان اتحاد جماهیر شوروی شود.

اما یک اتفاق موجب شد تا نام شاوارش کاراپتیان بیشتر از دستاوردهای ورزشی وی مطرح شود.

1670687_143

در 16 سپتامبر 1976، کاراپتیان همراه با برادر خود به پایان یک تمرین دو 20 کیلومتری در کنار دریاچه ایروان می رسید که صدای بلند یک سقوط را شنید. سقوط یک اتوبوس برقی از دیواره یک سد دلیل این صدا بود. اتوبوس پر از مسافر به سرعت در حال غرق شدن در دریاچه پشت سد بود.

کاراپتیان برای نجات جان مسافران بلافاصله به درون آب شیرجه زد. با توجه به بیش از 90 مسافری که در اتوبوس حضور داشتند، کاراپتیان می دانست که زمان کمی در اختیار دارد.

وی موفق شد شیشه اتوبوس را شکسته و هر بار یک مسافر را به سمت ساحل منتقل کند. وی موفق شد تا پیش از آن که بیهوش شود، جان 20 مسافر را نجات دهد.

1670686_213

سرمای آب، بریدگی های ناشی از شیشه های شکسته و فاضلاب خام موجود در آب دریاچه موجب بستری شدن کاراپتیان برای 45 روز در بیمارستان و عوارضی بلند مدت شد که دوران ورزشی درخشان وی را به پایان رساند.

منبع: عصر ایران

۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید