در امپراتوری تجاری کریستیانو رونالدو چه می گذرد؟ از هتل زنجیره ای تا کلینیک کاشت مو
کریستیانو رونالدودر سال ۲۰۱۷ مالکیت اکثریت آژانس دیجیتال Thing Pink را به دست گرفت و نام این شرکت را ۷EGEND گذاشت. این شرکت بر ارائه استراتژیها، محصولات و راه حلها در صنعت ورزش تمرکز دارد. باشگاههای بزرگ اروپایی پورتو و والنسیا از جمله مشتریان ۷EGEND هستند.
کریستیانو رونالدو، در دوران فوتبال افسانهای خود به ثروت زیادی دست یافته است.
این مرد ۳۸ ساله، به تنوع بخشیدن به درآمد خود با سرمایهگذاریهای متعدد تجاری معروف است.
آخرین سرمایهگذاری او، در ماه گذشته برای خرید سهمی از شرکت رسانهای پرتغالی Cofina بود.
رونالدو، یکی از ۱۱ سرمایهگذار در این معامله بوده و ارزش آن ۵۸ میلیون دلار برآورد شده است.
طبق گزارشها، رونالدو ۲۰ تا ۳۰ درصد از سهام این شرکت را در اختیار خواهد داشت.
این اولین ورود رونالدو به فضای رسانهای نیست. او در سال ۲۰۱۷ مالکیت اکثریت آژانس دیجیتال Thing Pink را به دست گرفت و نام این شرکت را ۷EGEND گذاشت.
این شرکت بر ارائه استراتژیها، محصولات و راه حلها در صنعت ورزش تمرکز دارد. باشگاههای بزرگ اروپایی پورتو و والنسیا از جمله مشتریان ۷EGEND هستند.
یکی دیگر از سرمایهگذاریهای تجاری رونالدو در ماههای اخیر، در کلینیکهای کاشت موی اینسپاریا است.
بنابر گزارشهای اسپانیایی، پروندهای علیه کلینیکهای کاشت مو پس از صدور چندین فاکتور بدون احتساب مالیات برای صدها مشتری بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ باز شده است.
وزارت خزانهداری در اسپانیا ادعا کرده که عمل پیوند مو «صرفاً برای اهداف زیباییشناختی» بوده و بنابراین، باید شامل مالیات شود که در حال حاضر در اسپانیا ۲۱ درصد است.
رونالدو در سال ۲۰۱۵ با گروه Pestana مستقر در جزیره مادیرا در پرتغال وارد تجارت شد.
این گروه گردشگری، هتلهای زیادی در سراسر پرتغال داشته و پس از شراکت با رونالدو، هتلهای زنجیرهای را تحت برند CR7 خود تاسیس کردهاند.
علاوه بر این، رونالدو دارای قرارداد مادامالعمر با غول پوشاک ورزشی آمریکایی، نایکی است.
با توجه به اینکه سایت فوربز امسال ۲۶۰ میلیون دلار به رونالدو پرداخت کرده، بعید به نظر میرسد که سرمایهگذاریهای تجاری او به این زودی متوقف شوند.
منبع: روزیاتو