(عکس) وقتی ترامپ حشره می‌شود!

(عکس) وقتی ترامپ حشره می‌شود!

سوسک هیتلر، پروانه ترامپ، مگس بیانسه: آیا زمان آن رسیده که در نامگذاری گونه‌ها تجدید نظر کنیم؟

کد خبر : ۱۶۲۶۶۹
بازدید : ۱۹۵

در سال ۱۹۳۷، یک سوسک قهوه‌ای رنگ و بدون چشم در چند غار در اسلوونی پیدا شد که کاشف آن تصمیم گرفت این سوسک را به نام آدولف هیتلر نامگذاری کند.

5947176

آنوفتالموس هیتلری صدایی زشت دارد که به خاطر همین در آن زمان به این نام گذاشته شد. هرچند به نظر می‌رسد نامگذاری حشرات و موجودات تازه کشف شده چند سلولی با نام شخصیت‌های انسانی کمی اغراق آمیز به نظر برسد، ولی بعضی از محققان بر این باورند که به خاطر کارهای غیرانسانی شخصیت‌های تاریخی نباید این مسئله آنقدرها هم غیرانسانی باشد.
مگس اسبی نادر به نام بیانسه خواننده آمریکایی نامگذاری شده است. هیبرتیا، گلی بدبو از نام جورج هیبرت برده دار بی رحم انگلیسی الهام گرفته شده است. دانشمندان در سال ۲۰۱۷ یک حشره شب پره خاص کشف کردند که به خاطر داشتن پرزهای بلوند روی سرش به نام نئوپالپا ترامپی (Neopalpa donaldtrumpi) نامگذاری کردند.

5947177

اگرچه برخی دانشمندان با این نوع نامگذاری‌ها مخالف هستند. به گفته ساندرا کنپ، گیاه شناس موزه تاریخ طبیعی لندن قرار است این موضوع در کنگره بین المللی گیاه شناسی شهر مادرید در جولای سال ۲۰۲۴ به رای گذاشته شود. به گزارش «اطلاعات آنلاین»، یکی از طرح‌های ارائه شده توسط گروهی از گیاه شناسان، تشکیل کمیته‌ای برای تصویب و تهیه اسنادی درباره اصول نامگذاری گیاهان عجیب و غریب است.
در حوزه جانوران دیگر نیز این مناقشه وجود دارد. چند هفته پیش انجمن پرنده شناسی آمریکا اعلام کرد که نام رایج ده‌ها پرنده را به دلیل ارتباط آن‌ها با افراد نژادپرست یا زن ستیز تغییر خواهد داد. سیستم نامگذاری گونه‌های گیاهی جانوری اولین بار توسط کارل لینائوس، طبیعت شناس سوئدی در قرن هجدهم ابداع شد که یک نام دوگانه به زبان لاتین یا یونانی است: یک نام عمومی که جنس آن را مشخص می‌کند و یک نام خاص دوم که آن را از دیگر جنس‌های گونه خود متمایز می‌کند.

منبع: اطلاعات آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید