نگاهی به یک روز کامل ایلان ماسک:

مردی که مانند «زبل خان» اینجا، آنجا و همه جا هست!

مردی که مانند «زبل خان» اینجا، آنجا و همه جا هست!

ایلان ماسک ثروتی به ارزش ۱۹۸ میلیارد دلار به دست آورده است که او را به سومین فرد ثروتمند جهان تبدیل می‌کند. ماسک می‌گوید که با ۴۰ ساعت کار در هفته به اینجا نرسیده است. معروف است که این میلیاردر دارای برنامه کاری سختی است که به گفته او در گذشته ۱۲۰ ساعت کار در هفته را طلب می‌کرد.

کد خبر : ۱۸۸۰۳۶
بازدید : ۴۱۲

ایلان ماسک مردی پرمشغله است که چندین شرکت بزرگ فناوری دارد. او مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا، مالک توییتر که اکنون ایکس نامیده می‌شود است و همچنین پدر ۱۰ فرزند است. اکنون نگاهی به برنامه روزانه این مرد ثروتمند علاقه‌مند به فناوری خواهیم داشت.

او ثروتی به ارزش ۱۹۸ میلیارد دلار به دست آورده است که او را به سومین فرد ثروتمند جهان تبدیل می‌کند. ماسک می‌گوید که با ۴۰ ساعت کار در هفته به اینجا نرسیده است. معروف است که این میلیاردر دارای برنامه کاری سختی است که به گفته او در گذشته ۱۲۰ ساعت کار در هفته را طلب می‌کرد.

به نقل از اینسایدر، با این حال، این غول اهل آفریقای جنوبی شباهت‌هایی به افراد معمولی در زندگی روزمره خود دارد. مانند بسیاری از ما، ماسک صبح‌ها غذای شیرینی می‌خورد و وقت خود را صرف مرور شبکه‌های اجتماعی می‌کند.

ماسک حدود ساعت ۹ صبح از خواب بیدار می‌شود و به گفته خودش هر روز صبح را با یک دونات آغاز می‌کند. البته او بعدها اعلام کرد که روزانه ۰.۴  دونات می‌خورد که مغزش آن را صفر در نظر بگیرد و اگرچه او بارها به علاقه‌اش به شیرینی‌جات اشاره کرده اما نمی‌توان اطمینان داشت که مصرف روزانه یک دونات از سوی او جدی بوده یا یک شوخی است.

ماسک در سال ۲۰۲۳ به وال استریت ژورنال گفت که معمولا حدود ساعت سه صبح به رختخواب می‌رود و ۶ ساعت می‌خوابد. بنابراین، او معمولا هر روز حدود ساعت ۹ صبح از خواب بیدار می‌شود.

صبح‌های او معمولا تلفن همراه به دست شروع می‌شود

ماسک در سال ۲۰۲۲ گفته است که سعی دارد به محض بیدار شدن از خواب، چرخه چک کردن گوشی خود را بشکند. او این کار را به عنوان یک عادت وحشتناک توصیف کرد که امیدوار بود از آن خلاصی یابد.

اما از سال گذشته، او همچنان از خواب بیدار می‌شود و بلافاصله به تلفن همراه خود برای بررسی موارد ضروری نگاه می‌کند. اگر پست‌های او در ایکس را بتوان نشانه‌ای از این کار دانست، این عادت همچنان ادامه دارد.

او از قبل از خرید توییتر در سال ۲۰۲۲ در توییتر فعال بوده است. مشخص نیست که آیا ماسک هر روز برای پست کردن و پاسخ دادن به دیگران فرصت دارد یا خیر، اما مطمئناً به نظر می‌رسد که او به ندرت یک روز از فعالیت در این اپلیکیشن مرخصی می‌گیرد.

ماسک می‌گوید: بعضی روزها از خواب بیدار می‌شوم و به توییتر نگاه می‌کنم تا ببینم آیا هنوز کار می‌کند یا خیر.

دوش گرفتن بخش مهمی از برنامه روزانه اوست

ماسک پیش از این دوش گرفتن را به عنوان بزرگترین تأثیر مثبت بر زندگی روزمره خود بیان کرده بود.

در طول یک جلسه در ردیت در سال ۲۰۱۵، یکی از کاربران پرسید که کدام یک از عادات روزانه او بیشترین تأثیر را بر زندگی او داشته است و ماسک پاسخ داد: دوش گرفتن.

او تصمیم می‌گیرد که به کدام دفتر تسلا برود

به عنوان مدیر عامل یکی از سازندگان پیشرو خودروهای برقی، جای تعجب نیست که ماسک بیش از یک گزینه برای رفت و آمد روزانه خود داشته باشد.

زمانی که یکی از کاربران ایکس تصویری به شوخی در مورد تصمیم گیری بین رانندگی سایبرتراک بدون راننده خودکار یا تسلا مدل اس با فناوری خودران منتشر کرد، ماسک پاسخ داد که این انتخابی است که او «هر روز» با آن روبروست.

سایبرتراک از زمان عرضه رسمی خود در ماه نوامبر در پس زمینه بسیاری از عکس‌های پاپاراتزی‌ها و پست‌های اینستاگرامی افراد مشهور بوده است.

مانند بسیاری از افراد، به نظر می‌رسد که ماسک در طول سال‌ها در رابطه با ورزش‌های بدنی فراز و نشیب‌هایی داشته است. در سال ۲۰۲۱، او به جو روگان گفت که اگر بتواند از آن اجتناب خواهد کرد.

او در ژوئن ۲۰۲۳ در ایکس نوشت: تقریباً هرگز ورزش نمی‌کنم، مگر اینکه بچه‌هایم را بلند کنم و به هوا پرتاب کنم. اما کمتر از دو ماه بعد، او گفت که تقریبا هر روز به سختی ورزش می‌کند. مشخص نیست که آیا ماسک به روال وزنه‌برداری روزانه که در سال ۲۰۲۳ در مورد آن صحبت کرده بود، ادامه می‌دهد یا خیر.

گاهی اوقات، روزهای کاری او ممکن است تمام شب طول بکشد

ماسک بارها اعتراف کرده است که اداره بیش از یک شرکت آسان نیست. این مرد ۵۲ ساله در سال ۲۰۲۱ گفت که او بسته به «بحران لحظه» زمان را بین شرکت‌های خود تقسیم می‌کند.

یکی از کاربران ایکس در ماه ژانویه ۲۰۲۳ اشاره کرد که ماسک صبح در یک دادخواست شهادت داده است، عصر در یک رویداد در کارخانه نوادا تسلا شرکت کرده است و شب با تسلا روی هوش مصنوعی کار کرده است و همه این کارها را در یک روز انجام داده است. و ماسک نیز پاسخ داد که بعد از نیمه شب نیز در مقر توییتر بوده است. یک روز خیلی طولانی.

ماسک در سال ۲۰۲۳ به ژورنال گفت: من می‌خوابم، بیدار می‌شوم، کار می‌کنم، می‌خوابم، بیدار می‌شوم، کار می‌کنم و این کار را هفت روز در هفته انجام می‌دهم. باید این کار را انجام دهم، انتخابی ندارم اما من فکر می‌کنم وقتی توییتر در مسیر درست قرار بگیرد، مدیریت آن بسیار آسان‌تر از اسپیس ایکس یا تسلا خواهد بود.

او در مورد تسلا می‌گوید: تسلا بیشتر زمان کار من را تشکیل می‌دهد و تقریبا هر روز هفته کار می‌کنم. به ندرت پیش می‌آید که یکشنبه بعد از ظهر مرخصی داشته باشم.

ماسک حدود ساعت سه بامداد به رختخواب می‌رود و هر شب حدود ۶ ساعت می‌خوابد اگرچه او هشت ساعت در شب نمی‌خوابد، اما برنامه خواب خود را افزایش داده که در گذشته تقریبا وجود نداشت.

در ماه مه ۲۰۲۳، ماسک به CNBC گفت که دیگر تمام شب‌ها را کار نمی‌کند. در عوض، او گفت که سعی می‌کند حداقل ۶ ساعت بخوابد. این میلیاردر شب‌های زیادی را بیدار سپری کرده و در مورد مسائلی که شرکت‌هایش با آن روبرو هستند فکر کرده است. او سابقه خوابیدن روی کف دفاتر و کارخانه تسلا را نیز دارد.

ماسک پس از خرید توییتر در سال ۲۰۲۲ به مقر اصلی آن در سانفرانسیسکو نقل مکان کرد. او گفت یک کاناپه در کتابخانه وجود دارد که هر از گاهی روی آن می‌خوابد.

منبع: ایسنا

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید