پس‌لرزه کنسرت تیلور سوییفت؛ دولت آمریکا: تیکت‌مستر را درهم می‌شکنیم

پس‌لرزه کنسرت تیلور سوییفت؛ دولت آمریکا: تیکت‌مستر را درهم می‌شکنیم

دولت ایالات متحده با شکایت از سایت بلیت‌فروشی تیکت‌مستر می‌خواهد یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آمریکایی را درهم‌ بشکند.

کد خبر : ۱۹۰۱۵۱
بازدید : ۱۶۴

وزارت دادگستری ایالات متحده به‌همراه دادستان‌های کل ۳۰ ایالت و منطقه، پرونده‌ی بزرگی علیه پلتفرم تیکت‌مستر و شرکت مادرش یعنی Live Nation Entertainment به‌راه انداخته‌ است.

به ادعای وزارت دادگستری، تیکت‌مستر در حوزه‌ی بلیت‌فروشی اینترنتی آمریکا دارای مونوپولی است و به‌صورت غیرقانونی، رقابت را خفه می‌کند.

مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید: «زمانش رسیده است که لایو نیشن-تیکت‌مستر را درهم بشکنیم.»

بر اساس ادعای وزارت دادگستری آمریکا، سلطه‌ بر حوزه‌ی بلیت‌فروشی آنلاین باعث شده است لایو نیشن مزیت تجاری غیرمنصفانه در اختیار داشته باشد و از آن برای رقابت با برندهای دیگر سوءاستفاده کند.

62_11zon

تحقیقات آمریکا زمانی شروع شد که سایت تیکت‌مستر هنگام فروش بلیت‌ کنسرت تیلور سوئیفت کرش کرد

ظاهراً انحصارگرایی در حوزه‌ی بلیت‌فروشی باعث شده است که گزینه‌های دردسترس مشتری‌ها کاهش یابد و آن‌ها مجبوربه پرداخت هزینه‌ی بیشتر شوند. لایو نیشن مالک یا کنترل‌کننده‌ی بیش از ۲۶۵ سالن کنسرت در آمریکای شمالی است که در بین آن‌ها نام ۶۰ مورد از ۱۰۰ آمفی‌تئاتر برتر کل آمریکا به‌چشم می‌خورد.

به گفته‌ی وزارت دادگستری آمریکا، لایو نیشن و تیکت‌مستر رفتارهای ضدرقابتی از خود نشان داده‌اند تا از فعال‌ماندن چرخه‌ای که درآمدشان را تأمین می‌کند، مطمئن شوند. لایو نیشن در این چرخه، از طرفداران کنسرت و مؤسسه‌های حمایت‌کننده کارمزد می‌گیرد و از آن درآمد برای ایجاد رابطه‌ای انحصاری با هنرمندان ازطریق طرح‌های ویژه استفاده می‌‌کند. به‌علاوه، لایو نیشن از قدرتش برای امضای قراردادهای انحصاری و طولانی‌مدت با سالن‌های برگزاری کنسرت بهره می‌گیرد.

لایو نیشن خودش را «بزرگ‌ترین شرکت سرگرمی زنده در دنیا» می‌داند. این شرکت در سال ۲۰۱۰ با تیکت‌مستر ترکیب شد و توجه نهادهای رگولاتوری را جلب کرد. در آن زمان وزارت دادگستری دولت آمریکا به‌دلیل صدور مجوز ادغام لایو نیشن و تیکت‌مستر مورد انتقاد قرار گرفت.

وزارت دادگستری آمریکا هنوز نگفته است که «درهم‌شکستن» لایو نیشن و تیکت‌مستر دقیقا چگونه انجام می‌گیرد؛ با این‌حال بعید نیست که شاهد لغو قرارداد ادغام و جداشدن لایو نیشن و تیکت‌مستر باشیم.

همه‌چیز برای لایو نیشن و تیکت‌مستر به‌خوبی پیش می‌رفت، تا این‌که در سال ۲۰۲۲ تقاضای چشمگیر برای کنسرت تیلور سوئیفت باعث کرش‌کردن سایت تیکت‌مستر شد تا هزاران نفر نتوانند بلیت کنسرت را بخرند. مدت کوتاهی پس از آن اتفاق، تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا روی لایو نیشن شروع شد.

منبع:خبرانلاین

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید