(تصاویر) ۱۰ بازیگر مشهور که از نام واقعی شان استفاده نمی کنند؛ از گاگا تا پورتمن

(تصاویر) ۱۰ بازیگر مشهور که از نام واقعی شان استفاده نمی کنند؛ از گاگا تا پورتمن

برخی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین ستاره های امروز و دوره های گذشته سینما به دلایل مختلف نام خود را تغییر داده اند. بازیگران برجسته ای مانند جنیفر آنیستون، آدری هپبورن، و واکین فینیکس تنها تعدادی از ستاره‌های فعلی و سابق هالیوود هستند که نام تولد خود را کنار گذاشته و به سراغ اسمی جذاب تر و خوش آهنگ تر رفتند.

کد خبر : ۱۹۳۱۷۹
بازدید : ۴۱۷

یک نام بزرگ و جذاب هالیوودی تأثیری ماندگار بر جای می گذارد. نام جذاب بخش بزرگی از برند این بازیگران است. اکثر طرفداران سینما ستاره های بزرگی مانند مرلین مونرو و جان وین را می شناسند اما نمی دانند که نام آنها در واقعیت به ترتیب نورما جین بیکر و ماریون رابرت موریسون بوده است.

این دو نفر از نمادین‌ترین بازیگران تاریخ صنعت سرگرمی هستند و هر دو به این نتیجه رسیدند که اگر قرار است در فیلم‌هایشان روی پرده بدرخشند، نام آن‌ها باید کمی تغییر کرده و جذابیت بیشتری پیدا کند. برخی مجبور هستند نام خود را تغییر دهند زیرا شخصی در این صنعت وجود دارد که از قبل این نام را دارد – متاسفیم مایکل کیتون، زیرا از قبل یک مایکل داگلاس وجود دارد.230_11zon

دیگران خیلی ساده اسم کوچکی اضافه می کنند که صوت و ظاهر آن نام را بسیار به یاد ماندنی تر می کند و بیان آن نیز راحت است. برخی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین ستاره های امروز و دوره های گذشته سینما به دلایل مختلف نام خود را تغییر داده اند. بازیگران برجسته ای مانند جنیفر آنیستون، آدری هپبورن، و واکین فینیکس تنها تعدادی از ستاره‌های فعلی و سابق هالیوود هستند که نام تولد خود را کنار گذاشته و به سراغ اسمی جذاب تر و خوش آهنگ تر رفتند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ بازیگر سرشناس هالیوودی آشنا کنیم که از نام واقعی خود استفاده نکرده و در واقع به خاطر سینما، نام خود را تغییر داده اند.

231_11zon

۱۰- لیدی گاگا

نام واقعی: استفانی جوآن آنجلینا جرمنوتا

تصور نام لیدی گاگا با چیزی غیر از نامی که یکی از به یاد ماندنی ترین نام های هالیوود و صنعت موسیقی است، دشوار به نظر می رسد. این خواننده برنده جایزه گرمی با بازی های تاثیرگذار و تحسین شده ای در فیلم هایی مانند A Star is Born و House of Gucci به دنیای بازیگری وارد شد و در این عرصه نیز موفق بود. اکنون، دنیای سینما مشتاقانه منتظر حضور او در نقش هارلی کوئین در فیلم Joker: Folie à Deux در کنار واکین فینیکس است که قرار است اواخر امسال اکران شود.

داستان تغییر از یک نام قوی اما نسبتاً طولانی و ایتالیایی از استفانی جوآن آنجلینا جرمنوتا به لیدی گاگا به یکی دیگر از نمادهای حوزه موسیقی بین الملل در ارتباط است: فردی مرکوری. در سال ۲۰۰۶، هر زمان که لیدی گاگا وارد استودیوی ضبط موسیقی می شد، تهیه کننده سابق موسیقی، راب فوزاری آهنگ “رادیو گاگا” از ترانه های گروه کوئین و فردی مرکوری را برایش می خواند. یک روز که در حال تبادل پیام متنی بودند، «رادیو گاگا» در تصحیحی خودکار به «لیدی گاگا» تبدیل شد و استفانی گفت: «خودشه!» و از آن زمان به این نام برای این خواننده- بازیگر مشهور به کار می رود.

232_11zon (1)

۹- وینونا رایدر

نام واقعی: وینونا هوروویتز

ستاره فیلم  ادوارد دست قیچی، هدرز و بیتل جوس ، وینونا رایدر یکی از بزرگترین ستاره های دهه ۸۰ و ۹۰ سینمای هالیوود است. رایدر که دو بار نامزد اسکار شده، در فیلم‌های موفق متعددی در باکس آفیس بازی کرده و میراث خود را به عنوان یک ستاره تعیین‌کننده نسل X تثبیت نموده است. حرفه او در اواخر دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ دچار رکود شد، اما رایدر با سریال علمی تخیلی Stranger Things از سرویس استریمینگ نتفلیکس به اوج موفقیتش بازگشت.

این بازیگر نام خانوادگی واقعی خود، وینونا هوروویتز، را به دلیلی بسیار جالب تر و به یاد ماندنی تر کنار گذاشت. به سختی می توان او را به خاطر این تصمیم سرزنش کرد، زیرا وینونا رایدر درست شبیه نام یکی از موفق ترین بازیگران ۳۵ سال اخیر به نظر می رسد. مشکلی با هوروویتز نداریم، اما تلفظ رایدر بسیار راحت و خوشایندتر است – مخصوصاً وقتی بعد از یک نام ظریف و فوراً خوشایند مانند وینونا می آید. تماشاگران و طرفداران رایدر با نفس هایی حبس شده منتظر فصل پنجم سریال Stranger Things با بازی وینونا رایدر هستند.

233_11zon

۸- ناتالی پورتمن

نام واقعی: ناتالی هرشلاگ

ناتالی پورتمن، بازیگر برجسته و برنده اسکار، پس از درخشیدن در فیلم هایی مانند  قوی سیاه، حرفه ای، ثور  و دنباله سه گانه  جنگ ستارگان ، در اوج دوران حرفه ای خود قرار دارد. پورتمن که یک ستاره بزرگ سینما با رزومه‌ای غبطه‌برانگیز است، سه دهه است که در عرصه سینما فعالیت می‌کند، جوایز متعددی را بدست آورده و در فیلم‌های موفقی در گیشه بازی کرده است. اخیراً او در فیلم  May December  ایفای نقش کرده است که تهیه کنندگی اش نیز بر عهده خود پورتمن است.

نام اصلی پورتمن اما ناتالی هرشلاگ است. در حالی که بدون شک یک سلسله از هرشلاگ های مفتخر به این نام خانوادگی قبل از پورتمن وجود دارد و ممکن است پس از او نیز ادامه پیدا کند، اما این نام آنقدر پر زرق و برق و جذاب نیست که با این ستاره زیبا و باهوش مطابقت داشته باشد. لازم به ذکر است که نام کوچک واقعی او نیز نتا-لی (Neta-Lee) است اما آن را نیز به نام کاملاً شناخته شده تر ناتالی تغییر داده است.

242_11zon

۷- جیمی فاکس

نام واقعی: اریک مارلون بیشاپ

ترکیب پویای باورپذیری جیمی فاکس به عنوان یک بازیگر اکشن با سابقه کمدی و زمان‌بندی‌اش، این بازیگر را تبدیل به استعدادی بسیار پرطرفدار تایید کرده که همیشه پیشنهادهایی روی میزش می بیند. بازیگر اهل تایلر، تگزاس، بازیگر برجسته نقش اصلی فیلم  In Living Color ، ستاره فیلم Baby Driver، و برنده اسکار برای فیلم Ray، در زمینه تغییر نام تصمیم گرفت کل نام خود را تغییر دهد و سعی کرد نام جایگزینش بسیار خاص و پرزرق و برق باشد.

فاکس با نام اریک مارلون بیشاپ به دنیا آمد، نامی که روی پوستر یک فیلم مشکلی ایجاد نمی کرد. نکته اینکه، مارلون بیشاپ، اریک مارلون و اریک بیشاپ هم انتخاب های خوبی به نظر می رسند و روی پوستر فیلم ها جذاب به نظر می رسیدند. در حالی که نام واقعی او خوب بوده و مطمئناً می توانست به عنوان یک نام هنری موثر باشد، جیمی فاکس با دو حرف X بسیار برجسته تر و فراموش نشدنی تر به نظر می رسد. در واقع، Foxx ظاهر و صدای بسیار خاص و جذابی دارد، درست به اندازه مردی که این نام را انتخاب کرده است.

235_11zon

۶- اولیویا وایلد

نام واقعی: اولیویا کاکبرن

اولیویا وایلد از دستیار دکتر گرگوری هاوس (هیو لوری) متخصص باهوش اما خودخواه در سریال House به بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده فیلم های سینمایی خودش تبدیل شده است. اولین کارگردانی این بازیگر، فیلم Booksmart در سال ۲۰۱۹، یک فیلم دیدنی در مورد دوران بلوغ بود و در حالی که فیلم بعدی او، Don’t Worry Darling، کمتر مورد تحسین قرار گرفت، اعتبار او همچنان قابل توجه است.

اما مورد تغییر نام او احتمالاً تغییر نام به دلایل عملی بوده است. اولیویا وایلد با نام واقعی اولیویا کاکبرن به دنیا آمد، نام خانوادگی نابخشودنی که احتمالاً در درازمدت به دردسرهایی منجر می شد. وایلد صدا و انعکاس بسیار بهتری دارد، مخصوصاً با نام دوست داشتنی و نرمی مانند اولیویا. تضاد بین این دو نام، اولیویا وایلد را به یک نام هنری متمایز تبدیل می کند که فراموش کردن آن سخت است.

236_11zon

۵- وین دیزل

نام واقعی: مارک سینکلر

وین دیزل، یکی از بهترین ستاره های اکشن هزاره جدید، به عنوان چهره اصلی فرانچایز اکشن و دیدنی Fast شناخته می شود. او همچنین بار دو فرنچایز موفق دیگر را با حضور خود در فیلم های Riddick و صداپیشگی در سه گانه Guardians of the Galaxy در دنیای سینمایی مارول بر عهده گرفته است. دیزل همچنان فیزیک و ذهنیت مرد سرسختی را به نقش های خود می آورد و به یکی از شناخته شده ترین نام ها در ژانر اکشن تبدیل شده است.

در مورد تغییر نام او، موضوع بسیار ساده به نظر می رسد. هیچ کس با نام مارک سینکلر مشکلی ندارد، اینطور نیست؟ با این حال، “مارک سینکلر” نام یک ستاره اکشن بزرگ نیست، اما وین دیزل هست! مطمئناً چنین است! و در حالی که نام وین دیزل کاملاً ساختگی به نظر می رسد، هیچ ایرادی در این نام دیده نمی شود. دیزل از یک نام خاص و ساده به سراغ نامی که بیش از حد سینمایی بود رفته و به نظر می رسد قمار او در این زمینه جواب داده است.

237_11zon

۴- مگ رایان

نام واقعی: مارگارت ماری امیلی آن هایرا

مگ رایان، ملکه کمدی های رمانتیک که با فیلم تحسین شده When Harry Met Sally و همکاری های دهه ۹۰ با تام هنکس در فیلم های Sleepless in Seattle، و You’ve Got Mail، جایگاه خود را در هالیوود تثبیت کرد، در دو دهه آخر قرن بیستم حاکم مطلق هالیوود و به طور ویژه ژانر کمدی های رمانتیک بود. رایان با ایفای نقش در وسترن های تاریک نوآر مانند Flesh and Bone رفته رفته به شهرت رسیده و شاهد شکوفایی استعدادهایش بود، اما وی همیشه به عنوان دختر همسایه در خاطره طرفداران ژانر کمدی رمانتیک به یاد خواهد ماند.

رایان یک نام واقعی بسیار طولانی دارد که باید بخشی از آن را فقط برای قرار دادن در پوسترهای تبلیغاتی حذف می کرد. بنابراین، او نام خود را از مارگارت ماری امیلی آن هایرا به مگ رایان تغییر داد، دو نام کوتاه و شیرین که به‌طور باورنکردنی به راحتی در خاطر بینندگان می مانند. مگ رایان نام دختر همسایه‌ است، معشوقه‌ای که همه می‌توانند عاشق او شوند – و این اتفاق نیز افتاد. نام واقعی رایان دوست داشتنی است، اما در هالیوود، ایجاز چیز دیگری است و بهترین تاثیر را می گذارد.

238_11zon

۳- کرک داگلاس

نام واقعی: ایسور دانیلوویچ

کرک داگلاس یک نام سلطنتی واقعی در هالیوود است. او در بیش از ۱۰۰ فیلم و سریال تلویزیونی، از جمله نقش های فراموش نشدنی در Spartacus، Paths of Glory، ۲۰,۰۰ League Under the Sea، و The Last Sunset بازی کرده است. تکبر هدفمند و حضور خشن داگلاس روی پرده، واقعاً در نوع خود بی نظیر بود. او پیش از مرگش در سال ۲۰۲۰ جزو آخرین ستارگان بازمانده از دوران طلایی هالیوود به شمار می رفت. همچنین کرک داگلاس پدر یکی دیگر از بازیگران افسانه‌ای تاریخ سینما، مایکل داگلاس است، که ممکن است از پدرش به خاطر تغییر نام کمتر زرق و برق‌آمیز ایسور دانیلوویچ به کرک داگلاس زمخت تر و جذاب‌تر تشکر کند.

این بازیگر فقید استعداد فوق‌العاده‌ای داشت و با هر نامی می توانست بازیگر موفق و دوست داشتنی باشد، اما کرک داگلاس مترادف با یک خاندان سلطنتی سینمایی است. همچنین این نام در زمان خود یک نام بی نقص و مناسب بود، زیرا نام کرک داگلاس به خوبی با نام استوارت ها و بوگارت ها در دهه ۱۹۵۰ هالیوود همخوانی دارد.

239_11zon

۲- آدری هپبورن

نام واقعی: آدری راستون

آدری هپبورن، نماد واقعی و ذاتی زرق و برق و شکوه بدون تحریف هالیوود است، همان چیزی که اکثر مردم هنگام صحبت کردن از اسطوره های هالیوود به آن فکر می کنند. این ستاره آثار کلاسیکی مانند فیلم Breakfast at Tiffany که برای فیلم Roman Holiday برنده جایزه اسکار نیز شد، به لطف زیبایی، متانت و استعداد ماندگارش، یکی از بزرگ ترین نمادهای کلاسیک هالیوود است. آدری هپبورن با کاترین هپبورن نسبتی ندارد، اما او این نام را به اندازه ای دوست داشت که آن را پذیرفت. آیا کسی می تواند این ستاره زیبای هالیوود را تحت نام آدری راستون به یاد بیاورد؟

هپبورن یک نام خانوادگی زیبا و با صوت بی نقص است که برای تصویر زیبایی پیچیده ای که آدری با فیلم هایش خلق کرد، مناسب و فوق العاده به نظر می رسد. خانم هپبورن نه تنها بر صنعت فیلم، بلکه بر ترندهای معاصر صنعت مد و فشن نیز تأثیر ماندگاری داشته است که میراث ماندگار او را بر فرهنگ پاپ تثبیت نمود.

240_11zon (1)

۱- واکین فینیکس

نام واقعی: رافائل باتم

واکین فینیکس که بدون شک بزرگترین بازیگر طراز اول این روزها در هالیوود است، هرگز به این اندازه موفق و شناخته شده نبوده است. قهرمان فیلم هایی مانند Joker، Napoleon، Beau Is Afraid، Her، و دنباله بسیار مورد انتظار Joker Folie à Deux در دنیای دی سی، فینیکس یکی از جذاب ترین و «هالیوودی ترین» نام های بازیگران جهان را دارد.

همانطور که بسیاری ممکن است حدس بزنند، این انتخاب نام کاملاً عمدی است. نام واقعی فینیکس، واکین رافائل باتم بوده است. با این حال، خانواده او در کودکی نام خانوادگی او را به فینیکس (به معنای ققنوس) تغییر دادند تا به این پرنده افسانه ای که نماد تولد دوباره و اختراع مجدد است ادای احترامی کرده باشند.

واکین فینیکس نامی فوق العاده، جالب و بسیار قدرتمند است. مطمئناً این نام در رسیدن فینیکس به اوج هالیوود کمک کرده است، اگرچه استعداد بازیگری او غیرقابل انکار به نظر رسیده و بیشترین نقش را در شهرت این روزهای این بازیگر دارد. این بازیگر استعداد نقش آفرینی خود را در ژانرهای مختلفی نشان داده و توانایی اش در ایفای نقش های مختلف را در دهه گذشته به همگان ثابت کرده است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید