(تصاویر) بیوگرافی و عکس های شخصی فریده فرامرزی همسر رضا عطاران

(تصاویر) بیوگرافی و عکس های شخصی فریده فرامرزی همسر رضا عطاران

فریده فرامرزی بازیگر، در تاریخ 3 دی ماه 1350 در کرج متولد شد. اطلاعات چندانی در مورد تحصیلات و زندگی شخصی این بازیگر زن در دسترس نیست و تنها در این حد میدانیم که همسر رضا عطاران بوده و در سال 1374 با وی ازدواج کرده است.

کد خبر : ۱۹۳۳۱۱
بازدید : ۷۳۶۵

فریده فرامرزی بازیگر سینما و تلویزیون متولد سوم دی ماه 1350 است. وی همسر رضا عطاران بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون است. از مهم‌ترین آثار فریده فرامرزی می‌توان به بازیگری در سریال بزنگاه، فیلم استراحت مطلق و صندلی خالی اشاره کرد. در ادامه این مطلب با بیوگرافی فریده فرامرزی و عکس های خانوادگی این هنرمند همراه باشید.

بیوگرافی فریده فرامرزی همسر رضا عطاران

فریده فرامرزی بازیگر، در تاریخ 3 دی ماه 1350 در کرج متولد شد. اطلاعات چندانی در مورد تحصیلات و زندگی شخصی این بازیگر زن در دسترس نیست و تنها در این حد میدانیم که همسر رضا عطاران بوده و در سال 1374 با وی ازدواج کرده است و در فیلم های بزنگاه، استراحت مطلق و صندلی خالی به عنوان بازیگر حضور داشته است.

82

از فیلم‌هایی که او در آن‌ها نقش داشته، می‌توان به استراحت مطلق و صندلی خالی اشاره کرد. ضمناً ایشان در سریال بزنگاه نقش مریم همسر جدا شده نادر، رضا عطاران را ایفا کردند.

جوایز و افتخارات

او برای ایفای نقش در فیلم صندلی خالی، نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شد. در این سال‌ها فریده فرامرزی با هنرمندان بسیاری تجربهٔ کار داشته‌است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران رضا عطاران با ۳ مرتبه بیشترین همکاری را با فریده فرامرزی داشته‌است.​

فریده فرامرزی و رضا عطاران در فیلم استراحت مطلق

فیلم استراحت مطلق، محصول سال 1393 به کارگردانی و تهیه کنندگی عبدالرضا کاهانی بود که با حضور بازیگرانی همچون رضا عطاران، بابک حمیدیان، مجید صالحی و فریده فرامرزی فیلمبرداری شد. فریده فرامرزی همسر رضا عطاران در فیلم استراحت مطلق، نقش رضوان را بازی میکرد و در چند صحنه مشترک با همسرش حضور داشت.

83

فیلم استراحت مطلق دربارهٔ زنی (ترانه علیدوستی) است که از شهر دامغان به تهران آمده تا دوباره به محل کار قبلی خود برود. او در سفر به تهران با شوهر سابقش مواجه می‌شود که فردی خشن و پرخاشگر است و همچنین دوستان شوهرش که…

فریده فرامرزی و همسرش در سریال بزنگاه

سریال بزنگاه یکی دیگر از کارهای مشترک رضا عطاران و فریده فرامرزی است که نقش همسر رضا عطاران در سریال بزنگاه بر عهده وی بود؛ در واقع فریده فرامرزی در سریال بزنگاه نقش مریم همسر جدا شده نادر را بازی میکرد.

بزنگاه عنوان مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی رضا عطاران و بر پایهٔ فیلم‌نامه‌ای از سروش صحت و ایمان صفایی ساخته و در ماه رمضان سال ۱۳۸۷ از شبکه سوم ایران پخش شده‌است. این اثر آخرین ساختهٔ رضا عطاران در تلویزیون می‌باشد. این سریال (مطابق با آنچه در تیتراژ آن آمده) به حسن حامد هنرمند برجسته تئاتر و رضا عطاران تقدیم شده‌است.

این مجموعه داستان مردی معتاد به نام نادر پرور (رضا عطاران) است که به همراه دخترش درسا پرور (نیکی نصیریان) در کرج زندگی می‌کند و از همسرش مریم (فریده فرامرزی) طلاق گرفته‌است. پس از فوت پدرش اوس احمد پرور(احمد پورمخبر)، او و برادرش صابر پرور (حمید لولایی)، خواهرش بهجت پرور (مرجانه گلچین)، و شوهرخواهرش توفیق اجباری (غلامرضا نیکخواه) بر سر تقسیم ارث و میراث پدری که یک خانه و یک نانوایی است به اختلاف برمی‌خورند.

84

فریده فرامرزی در فیلم صندلی خالی

از مهمترین فیلم های همسر رضا عطاران، میتوان به فیلم صندلی خالی اشاره کرده که برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر گردید.

صندلی خالی فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سامان استرکی محصول سال ۱۳۸۷ است.

صندلی خالی مجموع سه اپیزود و قصه است: داستان فیلم اول ماجرای زوجی است که فامیل‌اند و اجازهٔ بچه‌دارشدن ندارند، آن‌ها به تهران آمده‌اند تا به دور از چشم خانواده فرزندشان را به‌دنیا بیاورند اما فرزندشان معلول است… فیلم دوم زنی است که عابری را در تصادف اتومبیلش کشته و حالا در جست‌وجوی خانوادهٔ اوست تا رضایتشان را جلب کند و فیلم سوم دربارهٔ کارگردانی است که ناخواسته باعث کشته‌شدن سیگارفروشی شهرستانی در زمان فیلمبرداری می‌شود و اکنون درگیر عذاب وجدان است.

در بیرون از فضای سه قصه، کارگردان این سه فیلم به‌دلیل جهان بیمارگونه‌ای که ساخته در حال بازجویی شدن است.

ذلیل بچه دار نشدن فریده فرامرزی و همسرش

درباره فرزنددار نشدن وی صحبتهای زیادی طرح شده بود و از جمله عدم علاقه عطاران به سروصدای کودکان خردسال. عطاران اما در گفتگویی با زندگی ایده آل در این باره می گوید:نبودن بهتر از بودن است. شما وقتی هستید درگیر مسائل و اختلافات می شوید. وقتی نباشید خب دیگر نیستید.

85

بچه خیلی دوست دارم اما…

وی ادامه می دهد:من بچه خیلی دوست دارم و وقتی بچه های مردم را می بینم حسودی ام میشود که اینقدر دوست داشتنی، باحال و زیباترین موجودات روی زمین هستند. اگر قرار را بر بودن یا نبودن بگذارید به نظرم نبودن بهتر است. عطاران خاطرنشان می سازد:از ابتدا هم با همسرم هم عقیده بودیم و از قبل از ازدواج هم به صورت جدی بر فرزنددار نشدن توافق کردیم.

منبع: چشمک

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید