(تصاویر) بیوگرافی و عکس های شخصی المیرا دهقانی؛ از بازیگر و شهرت تا ازدواج

(تصاویر) بیوگرافی و عکس های شخصی المیرا دهقانی؛ از بازیگر و شهرت تا ازدواج

المیرا دهقان بایگر تئاتر و تلویزیون متولد سال 1373 است. او در یک خانواده 6 نفره در شهر شیراز متولد شده، پدرش اهل شیراز، دندانپزشک و مادرش خانه دار و اهل اصفهان است.

کد خبر : ۱۹۳۶۲۸
بازدید : ۷۷۹۴۵

المیرا دهقانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ، اهل شیراز است که فعالیت هنری خود را از سن 18 سالگی آغاز کرده است. در مورد او بیشتر بدانید.

  • نام اصلی : المیرا دهقانی دولت‌آبادی
  • سال تولد: 1370
  • محل تولد: شیراز
  • تحصیلات: فوق لیسانس رشته صنایع غذایی تهران
  • حرفه: بازیگر
  • شروع فعالیت: سال 1388
  • وضعیت تاهل: متاهل

زندگینامه المیرا دهقانی

14_11zon (7)

المیرا دهقان بایگر تئاتر و تلویزیون متولد سال 1373 است. او در یک خانواده 6 نفره در شهر شیراز متولد شده، پدرش اهل شیراز، دندانپزشک و مادرش خانه دار و اهل اصفهان است.
15_11zon (7)
کودکی المیرا دهقانی

سه خواهر بزرگتر از خودش دارد که یکی از خواهرانش در کشور ایتالیا زندگی می کند. پدرش از مخالفین او برای ورود به عرصه بازیگری بوده و بسیار تمایل داشته که المیرا دندانپزشک شود.

16_11zon (8)
عکس خانوادگی المیرا دهقانی

از شروع تئاتر تا مهاجرت به تهران

المیرا دهقانی، از سال ۱۳۸۸ وقتی ۱۸ ساله بود ، زیر نظر سیامک کمالی سروستانی در شیراز، فعالیت تئاتری خود را شروع کرد. سپس با شروع فوق لیسانس در ۲۲ سالگی به تهران مهاجرت کرد.

19_11zon (4)

در تهران، او با کارگاه هنرپیشگی «محمد معتمدی» همچنان در عرصه تئاتر کارش را ادامه داد. تجربیات بیشماری در این مسیر به دست آورد. یکی از مهم‌ترین تجربیاتش، حضور در جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۲ بود که توجه و تحسین بسیاری را به خود جلب کرد.

17_11zon (7)

اولین سریال تلویزیونی

المیرا دهقانی اولین بار با بازی در سریال همه چیز آنجاست به کارگردانی شهرام شاه حسینی در نقش یاسمن به تلویزیون آمد و بعد از آن تجربه متفاوتی در ساخته بعدی شهرام شاه حسینی به نام هشت و نیم دقیقه را کسب کرد.

اولین فیلم سینمایی

المیرا دهقانی در سال 1397 برای اولین بار و با «فصل ماهی سفید"» با حضور محمدرضا فروتن و لادن مستوفی وارد سینما شد.

شهرت

المیرا دهقانی برای نخستین بار در زمستان 1397 با سریال لحظه گرگ و میش به تلویزیون راه یافت که با بازی در نقش یاسمین به شهرت رسید.

 

المیرا دهقانی در لحظه گرگ و میش

المیرا دهقانی با سریال لحظه گرگ و میش به کارگردانی همایون اسعدیان به شهرت رسید. او در این سریال ایفاگر نقش یاسمن وحدت بود که در خانواده ای دوست داشتنی و پرجمعیت زندگی می کرد.

18_11zon (6)

این سریال که سه دوره از زندگی یاسمن وحدت را از دوران جنگ، تحولات اقتصادی و اجتماعی تا زمان معاصر روایت می کرد و المیرا دهقانی با بازیگرانی همچون فاطمه گودرزی ، شهره سلطانی، فرید سجادحسینی ، علیرضا کمالی ، حسام محمودی ، نیما نادری و ... به هنرمندی پرداخت.

20_11zon (6)

حواشی المیرا دهقانی

مدلینگ

المیرا دهقانی از سوی برندهای مطرح برای مدلینگ هم پیشنهاداتی داشته است ولی قبول نکرده است. او این کار را برای بازیگری تئاتر مضر می‌داند.

کتابخوانی

المیرا بیشتر وقت خود را صرف خواندن کتاب می کند و می‌گوید این کتاب خواندن است که کمک می‌کند او بتواند هنرپیشه بهتری شود و راحت‌تر شخصیت‌ها را درک کند.

ورزش و گیاهخواری

ورزش کردن و داشتن هیکلی روی فرم هم از اولویت‌های اوست. بازیگری تائتر باعث شده تا المیرا به داشتن بدنی منعطف و روی فرم عادت کند.
تغذیه‌ گیاهی و ورزش جزئی جدا نشدنی از زندگی المیرا است.

نوازندگی

المیرا دهقانی هم‌اکنون علاوه بر بازیگری، در عرصه نوازندگی سازهای بادی نیز فعالیت می‌کند.

21_11zon (6)

ازدواج و همسر المیرا مقدمی

المیرا در مصاحبه‌ای گفته‌بود فعلا قصد ازدواج ندارد و تمرکزش روی درس و کار است و پیشرفت در هنرپیشگی و طی کردن پله‌های ترقی در این کار برایش مهمترین اولویت زندگی‌اش است.

اما سرانجام در 31 سالگی خبر ازدواج خود را رسانه ای کرد. او در تاریخ 6 آبان 1401 عکسی را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت که ظاهرا نشان از ازدواج او داشته است. او با انتشار عکسی 2 نفره از خود و همسرش نوشت: چه خوب که همسفر شدیم؛ مطمئنم از اینجا به بعد زندگی قشنگ تر میشه. اطلاعاتی درباره همسر المیرا دهقانی در دست نیست.

22_11zon (6)

فیلم های المیرا دهقانی

سینمایی ها :

۱۴۰۲ پرویز خان علی ثقفی
۱۳۹۹ سیاه باز حمید همتی
۱۳۹۷ فصل ماهی سفید قربان نجفی

سریال های تلویزیونی:

  • ۱۳۹۹ آقا مرتضی سید ابوالفضل سنگ سفیدی
  • ۱۳۹۸ بعد از آزادی محمدعلی باشه‌آهنگر
  • ۱۳۹۷ لحظه گرگ و میش همایون اسعدیان
  • ۱۳۹۶ سایه بان جمشید محمودی
  • ۱۳۹۶ پرستاران شهرام شاه حسینی
  • ۱۳۹۵ هشت و نیم دقیقه شهرام شاه حسینی
  • ۱۳۹۳ همه‌چیز آنجاست شهرام شاه حسینی

شبکه نمایش خانگی:

  • ۱۴۰۲ شریک جرم مازیار میری
  • ۱۴۰۰ خسوف مازیار میری
  • حرفه‌ای مصطفی تقی‌زاده

منبع: دلگرم

۷۶
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید