افشاگری تازه هوتن شکیبا درباره سانسور «لیسانسه‌ها» و «صبحانه با زرافه‌ها»

افشاگری تازه هوتن شکیبا درباره سانسور «لیسانسه‌ها» و «صبحانه با زرافه‌ها»

هوتن شکیبا در برنامه فوتبال 360 ، از وضعیت سانسورهای سلیقه‌ای فیلم‌ها و سریال‌ها گلایه کرد و گفت به خاطر اعتراض به حجم سانسورهای «لیسانسه‌ها» یک سال ممنوع‌الکار بوده است. او ابراز امیدواری کرد که فیلم «صبحانه با زرافه‌ها»، اثر جدید سروش صحت، با حجم بالایی از اصلاحاتی که به آن وارد شده، تبدیل به فیلم کوتاه نشود.

کد خبر : ۱۹۵۲۲۷
بازدید : ۲۴۸

هوتن شکیبا مهمان قسمت جدید برنامه «فوتبال360» بود و گفت‌وگویش با عادل فردوسی‌پور و محمد بحرانی، به مسائلی خارج از حیطه فوتبال هم کشیده شد.

27

هوتن شکیبا بعد از مدت‌ها در یک گفت وگو شرکت کرد و روبه روی عادل فردوشی‌پور و محمد بحرانی نشست.

عادل فردوسی‌پور از حبیب «لیسانسه‌ها» به عنوان مهمترین کاراکتری صحبت به میان آورد که بازی هوتن شکیبا که در ذهن همه باقی مانده است. شکیبا درباره این نقش گفت: «لیسانسه‌ها جزو کارهایی است که مردم انگار هیچ‌وقت یادشان نمی‌رود. اوایل یک مقدار از این بابت ناراحت بودم. می‌گفتم دارم تلاش می‌کنم نقش‌های متفاوت بازی کنم چرا همه هنوز حبیب به یادشان مانده، اما بعد دیدم چرا که نه؟ وقتی مردم انقدر دوستش دارند خدا را هم شکر می‌کنم. هیچ‌چیز با ارزش‌تر از این نیست که آدم بتواند در این شرایط، یک لحظه لبخند به لب مردم بیاورد.»

شکیبا درباره اینکه «لیسانسه‌ها» در طول زمان با اقبال بیشتری روبه‌رو شده هم گفت: «واقعیت این است که نسبت به آن موقع که اصل سریال پخش می‌شد، الان بیشتر دارد دیده می‌شود. شاید بخشی از این استقبال، به خاطر جنس کارهای سروش صحت است. یک زمانی لازم دارد تا شوخی‌هایش درک شوند. فکر می‌کنم جنس این کمدی یک مقدار پویاست. خودم الان که تکه‌هایش را در اینستاگرام می‌بینم می‌خندم.»

28

هوتن شکیبا به خاطر انتقاد از ممیزی‌های «لیسانسه‌ها» یکسال ممنوع الکار شد.

در بخشی از برنامه صحبت به فیلم جدید سروش صحت «صبحانه با زرافه‌ها» رسید. شکیبا درباره اصلاحاتی که به فیلم وارد شده توضیح داد: «امیدوارم «صبحانه با زرافه‌ها» تبدیل به فیلم کوتاه نشود و اذیتمان نکنند.»

بعد هم درباره اصلاحات سلیقه‌ای «لیسانسه‌ها» گلایه کرد و گفت: «بعضی وقت‌ها آدم می‌ماند که اتفاقا این تصمیم‌گیری‌ها توسط افرادی صورت می‌گیرد که سررشته‌ای در هنر ندارند و بدون آگاهی وارد عمل می‌شوند. «لیسانسه‌ها» می‌توانست ادامه پیدا کند. من یک سال ممنوع‌التصویر و ممنوع‌الکار شدن برای اینکه غر زدم درباره سانسورهاش و مثلا گفتم چرا باید یک قسمت چهل دقیقه‌ای پانزده دقیقه پخش شود؟ بعد مردم شاکی می‌شوند که چرا مثلا فصل جدید اینطوری شد؟»

او درباره بازپخش‌های «لیسانسه‌ها» هم گفت: «بسیاری از سکانس‌هایی که از لیانسه‌ها حذف کرده بودند الان دارد در تکرار، پخش می‌شود یا برعکس. کاملا مشخص است یک سری برخوردها سلیقه‌ای است.»

هوتن شکیبا با حضور در برنامه «فوتبال 360» در گفت وگو با عادل فردوشی‌پور حاضر شد.

هوتن شکیبا از فیلم «ابلق» به عنوان یکی از بهترین کارهای خود یاد می‌کند.

در پاسخ به این سوال عادل فردوسی پور که کدام‌یک از نقش‌هایش را بیشتر دوست دارد هم توضیح داد: «هرکدام به یک دلیل برایم ارزش دارند. مثلا در «شبی که ماه کامل شد» لهجه‌ای را تمرین کردم که واقعا سخت بود. در «ابلق» نقشی را داشتم که اصلا فکرش را نمی‌کردم یک روز بازی کنم. ده کیلو با ورزش وزن اضافه کردم تا بتوانم تبدیل به یک گولاخ شوم. خیلی تجربه جذابی بود و اصلا انتظارش را نداشتم. یا مثلا نقشی که در «ملاقات خصوصی» بازی کردم خیلی برایم جذاب بود.

ویژه‌برنامه «یورو» با میزبانی عادل فردوسی‌پور و محمد بحرانی با حضور هوتن شکیبا، پنجشنبه 7 تیر منتشر شد.

منبع: فیلم نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید