(تصاویر) بیوگرافی پوریا شکیبایی پسر خسرو شکیبایی؛ از بیماری تا بازیگری

(تصاویر) بیوگرافی پوریا شکیبایی پسر خسرو شکیبایی؛ از بیماری تا بازیگری

پوریا شکیبایی پسر مرحوم خسرو شکیبایی متولد نوزدهم مردادماه سال 1362، اهل تهران و بازیگر سینما و تلویزیون است.

کد خبر : ۱۹۵۷۴۳
بازدید : ۲۹۵

در این مطلب بیوگرافی و عکس های پوریا شکیبایی را با شما به اشتراک گذاشته ایم . 

21_11zon (34)

نام و نام خانوادگی پوریا شکیبایی
تاریخ تولد 1362/05/19
محل تولد تهران
حرفه بازیگر
سوابق کاری از سال 71 تا کنون
وضعیت تاهل متاهل

زندگینامه پوریا شکیبایی

22_11zon (35)

پوریا شکیبایی پسر مرحوم خسرو شکیبایی متولد نوزدهم مردادماه سال 1362 ، اهل تهران و بازیگر سینما و تلویزیون است.

این چهره فرزند پروین کوشیا همسر دوم مرحوم خسرو شکیبایی است ، یک خواهر ناتنی به نام پوپک دارد که او هم مدتی بازیگری را دنبال می کرد.

تحصیلات

پوریا شکیبایی فارغ التحصیل لیسانس رشته تربیت بندی از دانشگاه سیدنی استرالیاست .

23_11zon (33)

شروع فعالیت هنری

این چهره اولین در سن 10 سالگی با حرفه صداپیشگی وارد عرصه هنر شد و حالا تبدیل به یک بازیگر حرفه ای شده است.

اولین تجربه صدا پیشگی پوریا شکیبایی در 1371 در فیلم «باز باران» بود که محتوای کودکانه ای است و برای حمایت از کودکان مبتلا به بیماری نقص ایمنی و اهدای سلول های بنیادی ساخته شده بود.

در سن 23 سالگی قرار شد در نقش جوانی های پدرش ظاهر شود که میسر نشد . عوامل فیلم «دست های خالی» تصمیم گرفتند به جای استفاده از پوریا از عکس های مرحوم خسرو شکیبایی استفاده کنند .

24_11zon (35)

فوت پدر و مهاجرت

خسرو شکیبایی در تیرماه سال 1387 به علت سرطان کبد دار فانی را وداع کرد ، پوریا در ایران نماند و به استرالیا مهاجرت کرد و وارد رشته تربیت بدنی شد.

25_11zon (37)

پوریا تجربه مهاجرتش را این گونه بازگو کرده است: می خواستم با غرق کردن خودم در کنار کار و ورزش به آرامش برسم که نشد، وقتی تنها شدم دست به قلم بردم و شروع به نوشتن کردم .

بعد از گذشت 8 سال به ایران بازگشتم احساس کردم در ایران آرامش بیشتری دارم پس ماندگار شدم . دلم نمی خواست زیر سایه نام پدر باشم یا به اصطلاح به خاطر نام ایشان دستی به سرم کشیده شود، دوست داشتم مستقل باشم و اصلا دلیل مهاجرتم همین بود. در واقع از ایران رفتم که بدانم خودم در چنته چی دارم و آیا می توانم بار زندگی ام را به تنهایی بر دوش بکشم یا همیشه باید زیر آن سایه بزرگ زندگی کنم.

26_11zon (36)

بیماری پوریا شکیبایی

پوریا شکیبایی در مصاحبه با احسان علیخانی از بیماری فلج چشمش گفت که باعث شده اعتماد به نفسش پایین بیاید و به بازیگری فکر نکند . علیرغم اینکه پدرش سعی می کرد به او بفهماند که این از زیبایی های اوست پوریا نمیپذیرفته . تا اینکه سرانجام به این نتیجه رسیده که باید خودش را بپذیرد و به سخنان پدرش در این رابطه توجه کند.

اولین کار بازیگری

پوریا شکیبایی در نهایت برای اولین بار در سال 95 و در سن 33 سالگی اولین فعالیت بازیگری خود را روی صحنه تئاتر به انجام رساند . او در تئاتر «12» به روی صحنه رفت.

او در این مورد می گوید برای آغاز فعالیت من در تئاتر ، نمایش دوازده بهترین اتفاق بود و می توانم در کارنامه هنری ام به آن افتخار کنم.

27_11zon (35)

پوریا شکیبایی در خندوانه

پوریا شکیبایی جمعه 22 مردادماه سال 95 بعد از حضور در برنامه «خندوانه» رامبد جوان بخاطر شباهت بی نظیرش به پدر مورد توجه قرار گرفت.

او بعد از تجریه های دیگری در تئاتر در سال 97 با فیلم «سینما خر» (مشمشه) به کارگردانی شاهد احمدلو بازی در جلوی دوربین را تجربه کرد.

28_11zon (35)

پوریا شکیبایی در سریال برف بی صدا میبارد

این چهره در نهایت پس از گذشت سال ها در زمستان سال 1400 وارد قاب تلویزیون شد .

این روزها شاهد هنرنمایی بازمانده زنده یاد خسرو شکیبایی در سریال «برف بی صدا می بارد» هستید. پوریا کاراکتر «حبیب» را در این سریال ایفا می کند.

علاقه به بازی در نقش منفی

پوریا: فکر نمی کنم به دنبال بازی در ژانر خاصی در سینما باشم، البته اگر بخواهم انتخابی بکنم ژانر سیاه و تاریک را خیلی دوست دارم و از نقش منفی بسیار خوشم می آید.

دوست دارم در فرصتی مناسب تجربه کار در رادیو هم به دست بیاورم. پبشنهادات زیادی برای کار گویندگی و دوبله دارم اما بیشترین علاقه ام بازیگری است.

29_11zon (34)

توانایی در نوشتن با دو دست

پوریا شکیبایی چپ دست است او میگوید از زمان مدرسه که بیشتر امکانات برای راست دست ها بود شروع کردم که توانایی کار با دست راست را هم بالا ببرم .

او الان می تواند به راحتی با دو دست خود کار کند و خصوصا اینکه بنویسد.

30_11zon (36)

حواشی شباهت به پدر

شباهت پوریا به پدرش تا حدی است که برخی فکر میکنند او از پدرش تقلید می کند . پوریا در این رابطه می گوید: شباهت من به پدرم خیلی زیاد است به طوری که روزی نیست که مادرم با دیدم من به یاد پدرم نیفتد. و به من نگوید «آخه چرا تو انقدر شبیه پدرت هستی؟!!»

31_11zon (34)

باید بگویم من اصلا وقت این را نداشتم که بخواهم بنشینم و حرکات پدرم را آنالیز کنم و سعی کنم ادای ایشان را در بیاورم . من مفتخرم که شبیه به پدرم هستم و از اینکه این شباهت را به رخم میکشم اصلا ناراحت نمیشوم.

ازدواج و همسر

پوریا شکیبایی در سال 88 و در سن 26 سالگی با خانم «پریا» ازدواج کرده و تاکنون صاحب فرزندی نشده اند.

32_11zon (32)

اینستاگرام

پوریا شکیبایی در اینستاگرام فعالیت داشته و با آیدی  pouriashakibaie  در دسترس است.

منبع: دلگرم

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید