بیوگرافی و عکس‌های «لی دا-هه»؛ ستارۀ «تاجدار» سریال‌های کره‌ای

بیوگرافی و عکس‌های «لی دا-هه»؛ ستارۀ «تاجدار» سریال‌های کره‌ای

لی دا-هه یکی از معدود بازیگران محبوب سریال‌های کره‌ای است که مسیر شهرتش از شرکت در مسابقات ملکۀ زیبایی آغاز شده است. دا-هه 4 سال بعد از اینکه تاج دوشیزۀ سال کره را روی سر گذاشت، توانست اولین نقش اصلی خود را در سریال «پری نیلوفر آبی» بازی کند.

کد خبر : ۱۹۹۱۹۳
بازدید : ۶۷۶۶

فرادید| لی دا-هه، بازیگر 40 سالۀ اهل کره جنوبی است که به خاطر بازی در سریال‌های پرمخاطب و موفقی مثل «خانم ریپلی» (۲۰۱۱)، «شکارچیان برده» (۲۰۱۰)، «دختر من» (۲۰۰۵) و «گل رز سبز» (۲۰۰۵) به یکی از چهره‌های محبوب و برجستۀ صنعت سرگرمی کره تبدیل شده است.

به گزارش فرادید؛ تسلط دا-هه بر زبان‌های کره‌ای، ژاپنی، انگلیسی و چینی، او را در سطح بین‌المللی و به ویژه در کشور چین بسیار محبوب کرده است. او اولین بازیگر کره‌ای است که در درام‌های چینی ظاهر شده و دیالوگ‌های خود را به زبان ماندارین ارائه کرده است.

photo1468253

وقتی لی در کلاس پنجم ابتدایی درس می‌خواند، همراه با خانواده‌اش به سیدنی استرالیا مهاجرت کرد. او در استرالیا به تحصیل ادامه داد و در دوران نوجوانی در چندین جشنواره نمایش‌های رقص سنتی کره‌ای شرکت کرد.

آغاز کار لی در صنعت سرگرمی بعد از برنده شدن در مسابقه «ملکه زیبایی» در سال 2001 آغاز شد. بعد از این بود که او همراه با مادرش برای ورود به عرصه بازیگری به کره بازگشت.

دختر

لی دا-هه در سریال «دختر من»

لی دا-هه کار بازیگری خود را با بازی در نقش‌های کوچک و فرعی در درام‌های تلویزیونی کره جنوبی آغاز کرد تا اینکه در سال ۲۰۰۴ اولین نقش اصلی خود را در درام «پری نیلوفر آبی» به دست آورد؛ در آنجا او نقش دختر بی‌گناه یک شمن را بازی می‌کرد که پس از فاش شدن هویتش از خانواده و جامعه جدا می‌شود. بازی درخشان او در این سریال جایزه بهترین بازیگر زن تازه‌کار را در چهل و یکمین جوایز هنری بکسانگ برای او به ارمغان آورد.

photo1468234

سال ۲۰۰۵ نیز سال فوق‌العاده‌ای برای لی دا-هه بود؛ او در این سال انعطاف‌پذیری و توانایی خود را در دو سریال بسیار محبوب اما متمایز نشان داد. او در «گل رز سبز» عاشق مردی می‌شود که به دروغ متهم به تلاش برای کشتن پدرش شده است. اما دا-هه در سریال «دختر من» نقش متفاوتی را بازی می‌کرد؛ نقش یک کلاهبردار جذاب که برای انجام خواسته‌های نهایی پدربزرگش، موافقت می‌کند که خودش را به جای خویشاوند گمشدۀ یک هتل‌دار ثروتمند جا بزند. سریال «دختر من» لی دا-هه را هم در داخل و هم در خارج از کشور به شهرت زیادی رساند و باعث شد که او به عنوان یکی از پدیده‌های «موج کره‌ای» شناخته شود.

جادوگر

لی دا-هه در سریال «جادوگر خوب»

لی دا-هه همچنان به فعالیت بازیگری خود ادامه می‌دهد و در یک دهۀ اخیر در سریال‌هایی مثل «هتل پادشاه»، «بهترین عاشق» و «جادوگر خوب» ایفای نقش کرده است.

photo715578

در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۶، رسانه‌های کره‌ای گزارش داد که لی دا-هه و خواننده کره‌ای به نام سِوِن (Se7en) بیش از یک سال است که با هم ملاقات دارند. در ۲۰ مارس ۲۰۲۳، لی نامزدی خود را با سون به طور رسمی اعلام کرد. آن‌ها در تاریخ ۶ مه ۲۰۲۳ در هتل شیلا در سئول در یک مراسم خصوصی ازدواج کردند.

۳۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید