(ویدئو) بیوگرافی کشتی‌گیر تاریخ‌ساز و غول‌پیکر کوبایی؛ میخایین لوپز کیست؟

(ویدئو) بیوگرافی کشتی‌گیر تاریخ‌ساز و غول‌پیکر کوبایی؛ میخایین لوپز کیست؟

میخایین لوپز نونیز (Mijaín López Núñez) متولد ۲۰ آگوست ۱۹۸۲ کشتی‌گیر فرنگی‌کار کوبایی، یکی از بزرگ‌ترین و پرافتخارترین کشتی‌گیران جهان محسوب می‌شود.

کد خبر : ۲۰۰۶۱۴
بازدید : ۶۳۷

میخایین لوپز، کشتی‌گیر افسانه‌ای کوبا، با کسب پنجمین مدال طلای المپیک تاریخ‌ساز شد. فرنگی‌کار ۴۲ ساله دسته فوق سنگین‌وزن روز گذشته در فینال به راحتی از سد حریف خود از شیلی عبور کرد و با کسب پنجمین طلای پیاپی المپیک از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

فرنگی‌کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم تیم ملی کوبا در فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نتیجه ۶ بر صفر مقابل یاسمانی آکوستا، کشتی‌گیر کوبایی‌الاصل تیم ملی شیلی پیروز شد و به مدال طلا دست یافت. او پس از پایان مسابقه کفش‌هایش را درآورد و به‌طور رسمی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

23

24

کشتی‌گیر افسانه‌ای کوبا پیش از این امین میرزازاده از ایران را با نتیجه ۳ بر یک شکست داده بود.

فیلم مبارزه کامل امین میرزازاده با میخایین لوپز کوبایی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس که دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد را در ادامه مشاهده کنید.

25

بیوگرافی میخایین لوپز

26

میخایین لوپز نونیز (Mijaín López Núñez) متولد ۲۰ آگوست ۱۹۸۲ کشتی‌گیر فرنگی‌کار کوبایی، یکی از بزرگ‌ترین و پرافتخارترین کشتی‌گیران جهان محسوب می‌شود. او اولین کشتی‌گیر مردی است که چهار مدال طلای المپیک را کسب کرده است. لوپز همچنین پنج عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.

آغاز راه «بچه غول» کوبایی

27

او کشتی را از ۱۰ سالگی آغاز کرد. جثه بزرگش برای کشتی بسیار مناسب بود و لقب کنایه‌آمیز بچه (the Kid) را به او دادند.

لوپز در اولین مبارزه بزرگ خود یعنی مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۲، در وزن ۱۲۰ کیلوگرم رقابت کرد و در رده سیزدهم قرار گرفت. مسابقات کشتی جهانی ۲۰۰۳ نیز برایش با جای گرفتن در رده شانزدهم به پایان رسید.

ورود به دسته فوق سنگین وزن و قهرمانی‌های پیاپی

28

اما با صعود به وزن ۱۳۰ کیلوگرم در سال ۲۰۰۴ بود که موفقیت‌های بزرگ و پیاپی این کشتی‌گیر آغاز شد. او در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد.

29

30_11zon (19)

31

لوپز همچنین ۱۰ بار در مسابقات قهرمانی پان آمریکن برنده شد و مدال طلای این رقابت‌ها را در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۰۷، ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ به دست آورد.

افتخارآفرینی در المپیک

32

لوپز در عرصه المپیک نیز به چهره‌ای پرافتخار تبدیل شد. پس از کسب مقام پنجم در اولین دوره حضور خود در رقابت‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن، اولین مدال طلایش را در بازی‌های ۲۰۰۸ پکن به دست آورد.

ستاره کشتی فرنگی از عنوان خود در بازی‌های لندن ۲۰۱۲ دفاع کرد. او با پیروزی در فینال رقابت‌ها به الکساندر کارلین و الکساندر کولچینسکی پیوست و به سومین کشتی‌گیری تبدیل شد که موفق به کسب دو مدال‌ طلای المپیک در وزن ۱۲۰ کیلوگرم می‌شود.

33

لوپز در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به رقابت پرداخت و سومین مدال طلای متوالی را کسب کرد.

بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ با یک سال تاخیر برگزار شد هم ارمغان‌آور یک مدال طلای دیگر برای کلکسیون افتخارات ستاره کوبایی بود.

34

اینفوگرافی مدال‌های میخایین لوپز کوبایی در المپیک

آخرین افتخارآفرینی میخایین لوپز شب گذشته اتفاق افتاد. جایی که کشتی‌گیر افسانه‌ای کوبا توانست با نتیجه ۶ بر صفر یاسمانی آکوستا از شیلی را شکست دهد و به اولین کشتی‌گیر تاریخ تبدیل شود که پنج مدال طلای المپیک را از آن خود می‌کند.

منبع: روزیاتو

۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید