(تصاویر) بیوگرافی و عکس های شخصی اصغر نقی زاده

(تصاویر) بیوگرافی و عکس های شخصی اصغر نقی زاده

اصغر نقی زاده در سال 1341 در تهران متولد شد. به گفته وی او پس از بازی در فیلم توبه نصوح ، در فیلم مهاجر نقش کوتاهی از یک رزمنده به نام علی را اجرا کرد.

کد خبر : ۲۰۰۹۳۷
بازدید : ۱۴۷
اصغر نقی زاده متولد 1341 با مدرک دیپلم اقتصاد وارد عرصه بازیگری شد.وی شروع فعالیت خود را با بازی در فیلم سینمایی توبه نصوح آغاز کرد. سپس با ایفای نقش در فیلم های دیگری همچون مهاجر ، آژانس شیشه ای ، خاکستر سبز ، گاهی به آسمان نگاه کن و از کرخه تا راین توانست چهره خود را در بین سایر هنرپیشه ها تثبیت کند.

چکیده ای از بیوگرافی اصغر نقی زاده

نام اصلی : اصغر نقی زاده

تاریخ تولد : 1341

محل تولد : تهران

فعالیت : بازیگر تئاتر ، سینما و تلوزیون

بیوگرافی اصغر نقی زاده

اصغر نقی زاده  در سال 1341 در تهران متولد شد. به گفته وی او پس از بازی در فیلم توبه نصوح ، در فیلم مهاجر نقش کوتاهی از یک رزمنده به نام علی را اجرا کرد. آن ها برای فیلم برداری از این صحنه به بندر انزلی سفر کردند. در حین سفر خاطرات جبهه را برای ابراهیم حاتمی کیا تعریف می کند و او اصغر سینمای جنگ را بر اساس خاطرات نقی زاده می نویسد و حتی نقش او را در فیلم مهاجر بیشتر نیز می کند.

95

تصویر اصغر نقی زاده

اصغر نقی زاده پس از بازی در فیلم خاکستر سبز ، در دوازدهمین دوره جشنواره فجر نامزد بهترین نقش دوم مرد این فیلم شد.

قالب نقش های نقی زاده اکثرا رزمنده بوده و به همین دلیل از او برای بازی در فیلم هایی با ژانر های متفاوت استفاده نشد.

ازدواج اصغر نقی زاده

اصغر نقی زاده ازدواج کرده و 2 پسر به نام های محمد و محسن دارد.

96

اصغر نقی زاده به همراه نوه اش

اصغر نقی زاده : بازیگران مانند دختر دم بخت هستند!

بازیگران مثل دختران دم بخت هستند که باید به خواستگاریشان بروند. وقتی هفت فیلم در ژانر جنگی برای ابراهیم حاتمی کیا بازی کردم این مدل از نقش در ذهن مخاطبان و سینماگران ماند و متاسفانه پیشنهادی برای بازی در نقش های غیر جنگی دریافت نکردم.

اما این اتفاق از طرفی مثبت نیز بود. خداروشکر توانستم یاد  و خاطرات جنگ و رزمنده ها را زنده نگه دارم.

متاسفانه سینمای ایران اجازه تجربه نقش های دیگر را به بازیگرانی مانند من نمی دهد و از این جهت این نوع از بازیگران اغل بیکارند.

97

اصغر نقی زاده در سالن جوایز هنرمندان

شهرت اصغر نقی زاده

نقی زاده در فیلم از کرخه تا راین در سال 1371 حضور داشت و خوش درخشید اما شهرت اصلی او با بازی در فیم آژانیس شیشه ای شکل گرفت.

98

عکس اصغر نقی زاده روی صحنه

تئاتر و تجربه عکاسی در جبهه

در سال 1358 وقتی نقی زاده 18 ساله بود وارد عرصه تئاتر هنری شد. مدتی بعد به اموزش و پرورش رفت و دوره های عکاسی و فیلبرداری را آموخت. با شروع جنگ وی به عنوان مسئول فرهنگی هنری راهی جبهه شد و در انجا مشغول به فیلم برداری و عکاسی از رزمنده ها شد.

او می گوید یک دوربین داشتم که با هرکس عکس می گرفتم ، شهید می شد. این دوربین بیشتر برای من ابزار شوخی در جبهه شده بود.

99

اصفر نقی زاده در جبهه واقعی

واقعیت های جبهه در فیلم ها

نقی زاده : "متاسفانه بسیاری از سکانس ها و فیلم ها شباهت زیادی با واقعیت جنگ را ندارد. هنگامی که دوستانم فیلم های جنگ 8 ساله را می بینند می خندند و می گویند کجای جبهه اینطور بوده!!"

بیشترین شباهت را در میان نقش هایی که بازی کردم با واقعیت جنگ ، در برخی از سکانس های از کرخه تا راین بود که کاملا واقعی بود.واقعیت این است که سینما نمی تواند تمام واقعیت های جنگ را به تصویر بکشد.

من کتاب نویس نیستم اما همه خاطرات جنگی که داشتم را در 8 نواز ظبط کردم که متاسفانه هیچکدام حق پخش نگرفت. تنها فیلمی که از خاطرات من ساخته شد ، همان خاطراتی است که برای ابراهیم حاتمی کیا تعریف کردم.

4 دهه ی هنری هر بازیگر از نظر اصغر نقی زاده

نقی زاده می گوید در ایران بازیگران در 4 دهه از زندگی خود قرار می گیرند. در دهه اول طول می کشد تا بازیگر را بشناسند ، در دهه دوم به بازیگر نقش های زیادی پیشنهاد می شود، در دهه سوم که من در حال حاضر در ان قرار دارم نقش کوتاهی به بازیگر پیشنهاد می شود که چندان خوب نیست.

و در دهه اخر یعنی چهارم بازیگر تبدیل به استاد می شود و در مراسم ها دعوت می شود.

علاقه شدید اصغر نقی زاده به فیلم

100

تصویر جدید اصغر نقی زاده

وقتی نوجوان بودم روزی 5 فیلم در سینما می دیدم ، آن قدر به فیلم علاقه داشتم که حتی وقتی پول کافی برای تهیه بلیط سینما را نداشتم گوشم را در کنار در خروجی سینما می گذاشتم و به شنیدن صدای فیلم هم اکتفا می کردم.

ترس ها و علایق اصغر نقی زاده

من از مرده نمی ترسم حتی می توانم به غسال کمک کنم به مرده ها را بشورم اما چه کنم که از ارتفاع و دندانپزشکی می ترسم

از زنم هم می ترسم و حساب می برم.

من تا به امروز 70 فیلم بازی کرده ام و هیچ وقت به این فکر نکرده ام از کدام اثر بیشتر لذت بردم. اما اگر بخوام در یک کلام بگویم فیلم دیده بان از ابراهیم حاتمی کیا و هچنین فیلم رگبار را از بهرام بیضایی بیشتر از همه دوست دارم.

نمی شود دست از کار کشید

نقی زاده می گوید : با اینکه شرایط و جو محیط برای ساخت فیلم مناسب نیست اما نمی شود که دست از کار کشید و اثری برای مخاطب نساخت.

بنده کرونا هم گرفتم و یک ماه در منزل استراحت کردم با این وجود پس از اینکه این بیماری را رفع کردم به کارم ادامه دادم. البته این بیماری را از سریال دادستان نگرفتم انجا همه رعایت می کردند. این بیماری را از پسرم گرفته بودم که خداروشکر رفع شد.

101

نقی زاده به همراه رضا توکلی و جعفر دهقان

اصغر نقی زاده خواهان نقش منفی

اصغر نقی زاده علاقه خود را برای بازی در نقش های منفی چنین عنوان کرد: من دوست داشتم نقش منفی داشته باشم حتی می توانستم با داود میرباقری در سریال مختارنامه هم بازی کنم؛ یا با رسول ملاقی پور در کارهای دفاع مقدس کار کنم. اما نشد!

متاسفانه کارگردان ها یک حافظه تاریخی از کاراکتری دارند و نمی خواهند ریسک کنند و نقش های متفاوت پیشنهاد دهند.

عدم بازی در نقش های متفاوت

همچنین نقی زاده افزود : با اینکه گله ای ندارم که نقش تکراری داشته باشم اما دوست دارم نقش های متفاوتی را تجربه کنم. هنوز هم برخی تماس می گیرند و خواستار بازی در نقش یک رزمنده را از من دارند یا نقش های یک روزه پیشنهاد می دهند، در اغلب اوقات قبول نمی کنم تا اینکه خیلی اصرار می کنند. با اینکه نقش های یکسانی دارم اما سعی می کنم خودم را تکراری نکنم.

نقی زاده یکی از چهره های شناخته شده سینما و تلوزیون در قالب رزمنده می باشد که بیش از 70 فیلم را در کارنامه خود ثبت کرده و در آخرین نقش فعلی خود در فیلم دادستان می باشد.

آثار اصغر نقی زاده

فیلم های سینمایی اصغر نقی زاده

زندانی ها -1398     ع ش ق - 1393  معراجی ها-1392  
سلام بر فرشتگان - 1389  دیگری-1388  ده رقمی-1387 
 کلبه 1387  به خاطر خواهرم-1386 دست های خالی-1385 
 مردی زا جنس بلور - 1377 آژانس شیشه ای -1376  سرزمین خورشید -1375 
خاکستر سبز-1372  از کرخه تا راین-1371  وصل نیکان-1370 
 چشم شیشه ای 1369 مهارجر-1386   -

فیلم های تلوزیونی اصغر نقی زاده

دادستان -1399 زیرخاکی - 1399 معراجی ها 1392
وضعیت سفید - 1390 مدرسه ما 1388 کیلومتر 14-1387
سلام-1386 بجه های هور-1384 رقص پرواز-1384
خوش غیرت-1382 خوش رکاب - 1380 -

آلبوم تصاویر اصغر نقی زاده

102

تصویر اصغر نقی زاده با بازیکنان

103

یکی از تصاویر اصغر نقی زاده در جبهه

104

تصویر اصغر نقی زاده در فیلم دادستان

منبع: بیتوته

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید