(ویدئو) بیوگرافی، عکس ها و زندگی خصوصی شهربانو منصوریان

(ویدئو) بیوگرافی، عکس ها و زندگی خصوصی شهربانو منصوریان

شهربانو منصوریان متولد ۸ بهمن ۱۳۶۴ در اصفهان، قهرمان ووشوکار ایران است.

کد خبر : ۲۰۲۷۹۴
بازدید : ۱۰۳۷۵

شهربانو منصوریان ۳۹ ساله، یکی از برجسته ترین ووشوکاران زن ایران است. او که از کودکی با چالش های زیادی روبرو بوده، با تلاش و پشتکار فراوان توانست به یکی از قهرمانان بزرگ ووشو تبدیل شود. او چندین مدال طلای جهانی و یک نشان طلای آسیا و همچنین چندین قهرمانی کشوری در رشته ووشو بخش سان‌دا به دست آورد. منصوریان مدتی است که در شبکه های اجتماعی فعالیت چشمگیر و البته حاشیه سازی دارد.

بیوگرافی شهربانو منصوریان

2

شهربانو منصوریان متولد ۸ بهمن ۱۳۶۴ در اصفهان، قهرمان ووشوکار ایران است.

تا پنجم ابتدایی درس خواند، سپس تحصیلات را کنار گذاشت و در نبود پدر، کارگری کرد تا مخارج خانواده اش را تامین کند.

خانواده

3

شهربانو به عنوان فرزند دوم خانواده فقیر منصوریان در شهر «سمیرم» اصفهان به دنیا آمد. پدر و مادرش هر دو کشاورز زمین های اجاره ای مردم بودند. یک خواهر بزرگ تر به نام مرضیه و سهیلا، الهه، رضی، خواهران کوچ کتر او هستند. منصوریان یک برادر به نام جواد نیز دارد.

کار در زمین های کشاورزی

از زمانی که توان راه رفتن پیدا کرد، کنار پدر کارگری روی زمین های کشاورزی مردم از درو کردن گندم تا چیدن سیب را شروع کرد.

به خاطر وضعیت نه چندان مناسب مالی خانواده، دیگر خواهرانش «سهیلا» و «الهه» هم بعدا مجبور به کار بودند.

التماس برای خرید مرغ

4

در ۱۳ سالگی زمانی که برای خواهر بزرگترش «مرضیه» خواستگار آمد، به همراه پدر برای خرید مرغ برای غذا، به آب و آتش زد. فروشنده به خاطر بدهی قبلی پدر، حاضر به فروش مرغ به صورت قرضی نبود، اما شهربانو با التماس و قولی که برای جور کردن پول داد، توانست فروشنده را راضی کند. او یک ماه سخت کار کرد و ساعات بیشتری را در مزارع مردم برای چیدن و بسته بندی سیب گذراندن تا پول فروشنده را جور کند.

رفتن پدر و سرپرستی خانواده

5

شهربانو منصوریان و مادرش

در ۱۵ سالگی، پدرش به خاطر فقر و ناتوانی در تامین هزینه های زندگی آنها را تنها گذاشت و به شیراز رفت و آنجا زندگی جدید را شروع کرد. به این ترتیب شهربانو با ترک تحصیل در پنجم ابتدایی، سرپرستی خانواده اش را برعهده گرفت تا خانواده از هم نپاشد.

کار در خانه مردم تا شروع ورزش

چند ماه بعد با حمایت عمویش، توانست برای کار به شیراز برود، آنجا بود که به عنوان یک مستخدم در یک خانواده متمول مشغول به کار شد.

خودش می گوید در طول ۴ سال حضورم در شیراز به پیشنهاد همان خانواده که کار می کردم، در ازاء کار می توانستم بین تحصیل و باشگاه یکی را انتخاب کنم.

من باشگاه را انتخاب کردم و رشته کاراته و تکواندو را فراگرفتم، در طول این مدت، هم کار می کردم و هم باشگاه می رفتم و تا حدودی خانواده را نیز تامین می کردم.

از کاراته تا ووشو

6

من در شیراز ورزش را با کاراته شروع کردم و بعد در سمیرم به کلاس کونگ فو می رفتم تا اینکه با ووشو آشنا شدم و متوجه شدم ترکیبی از رشته های رزمی است. این رشته را زیر نظر «سامره خلیلی» در ورزشگاه تختی آغاز کردم و سپس خواهرانم «الهه» و «سهیلا» هم سمت ووشو آمدند.

اجاره اسب

بعد بازگشت از شیراز به همراه پس اندازی که داشت یک اسب گرفت و در محل گردشگری «آبشار سمیرم» با اجاره دادن آن زندگیشان را تامین می کرد.

ازدواج

7

سال ۱۳۸۵ در ۲۱ سالگی روزی که یکی از مشتریان اجاره اسب با وی درگیر می شود، یک پسر به نام «امید نوابی» به عنوان حامی پشت «شهربانو» در می آید. طولی نمی کشد که آن دو عاشق هم می شوند و باهم ازدواج می کنند و کم کم وضعیت زندگی شان بهتر می شود.

از تیم ملی تا افتخار جهانی

خواهرش «الهه» در ۱۶ سالگی وارد تیم ملی جوانان شد تا اینکه «شهربانو» هم به خاطر درخشش خود در کشوری به اردوی تیم ملی بزرگسالان رسید.

شهربانو سال ۱۳۹۰ وقتی ۲۶ ساله بود در اولین تجربه حضورش در مسابقات جهانی ترکیه به مدال طلا رسید و یکسال بعد در مسابقات آسیایی ویتنام هم طلا گرفت.

حضور در ماه عسل تا سینما

8

در سال ۱۳۹۶ حضور شهربانو با خواهرانش در برنامه ماه عسل با اجرای احسان علیخانی و تعریف داستان زندگیشان به شدت مورد توجه قرار گرفت. در این گفتگو بعد از سال ها پدرشان را در آغوش کشیدند و دوباره دورهم جمع شدند.

پس از آن بود که مهتاب کرامتی (بازیگر) دست به کار شد و به عنوان تهیه کننده فیلم «از صفر تا سکو» را ساخت و زندگی خواهران را متحول کرد.

9

جنجال چادر با الهام چرخنده

یک سال بعد از حضور در برنامه ماه عسل در سال ۱۳۹۷ بود که شهربانو با دیگر خواهرش سهیلا درگیر حاشیه ای جدی شدند.

10

ماجرا از این قرار بود که الهام چرخنده با وعده مالی شامل خانه، خودرو و ۱۰۰ میلیون تومان پول به ازای هر نفرشان از آنها خواسته بود با هدف تبلیغاتی چادری شوند.

پس از آن و پخش فیلم تبلیغاتی، خبری از وفای عهد چرخنده نشد و این دو خواهر هم چادر را کنار گذاشته و موضوع را رسانه ای کردند.

همسر حامی و مربی بدنسازی

11

«در تمام سال های ازدواج همسرم از هیچ تلاشی برای پیشرفت من کوتاهی نکرد و همیشه حمایت و پشتیبانی را در تمام مراحل زندگی مشترک حس کردم. همسرم از ۱۰ سالگی کشتی می گرفت و در حال حاضر هم در باشگاه پرورش اندام خودش، مشغول مربیگری است.»

مادر شدن

12

شهربان منصوریان قهرمان ووشو کار در مرداد ۱۳۹۸ با انتشار عکس پسرش «آرشام» خبر مادرش شدن خود را رسانه ای کرد.

محرومیت سنگین ۲۰ ماهه شهربانو منصوریان

13

شهربانو در سال ۱۳۹۸ بعد از کنار گذاشتن خواهرش «الهه» از تیم ملی و دوپینگی از آب در آمدن آن شخص جایگزین، در یک گفتگوی جنجالی به مسئولات وقت تاخت. خودش می گوید: «من یک حرف حق زدم و گفتم چرا حق خواهرم خورده شد؟ چرا کسی که جای او را گرفته دوپینگی از آب درآمد؟ من از حق خواهرم دفاع کردم. چون برای آنها در تمام این سال ها هم مادر بودم و هم پدر و نمی خواهم کسی حق شان را بخورد.»

بخشش حکم انضباطی

14_11zon

در نهایت یک سال بعد، با اعتراض شهربانو و خواهرش حکم محرومیت ۲۰ و ۸ ماهه این دو خواهر شکست و ۱ سال باقی مانده محرومیت ایشان تعلیق شد.

مصدومیت و جراحی

15

در اردیبهشت ۱۴۰۰ خانم شهربانو منصوریان، در جریان تمرینات حرفه ای در تایلند پس از احساس درد در ناحیه شکم در بیمارستان این کشور بستری شد.

با این حال به دلیل هزینه های بالای درمان و عدم تشخیص به ایران بازگشت. در نهایت در بیمارستان بهمن تهران بستری و جراحی شد.

رویای المپیک

16

«یکی از آرزوهای هر ورزشکاری رفتن به المپیک است، من فقط مدال المپیک را ندارم، یکی از آرزوهایم این است که این اتفاق برایم بیافتد»

قرارداد حضور در MMA

خانم شهربانو به همراه خواهرانش با امضای قرارداد رسمی انتخاب کرد با حجاب اسلامی در مسابقات رزمی MMA شرکت کند.

17

قهرمانی جهان

● مدال طلا –  آنکارا ۲۰۱۱

● مدال طلا –  کولا لامپور ۲۰۱۳

● مدال طلا –  جاکارتا ۲۰۱۵

● مدال طلا –  کازان ۲۰۱۷

● مدال طلا – شانگهای ۲۰۱۹

جام جهانی ساندا

● مدال طلا – چین ۲۰۱۶

قهرمانی آسیا

● مدال طلا – تائویوان ۲۰۱۶

بازی‌ های آسیایی

● مدال نقره – جاکارتا ۲۰۱۸

منبع: روزیاتو

۱۸
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید