(تصاویر) بیوگرافی، عکس ها و زندگی خصوصی نیما شعبان نژاد

(تصاویر)  بیوگرافی، عکس ها و زندگی خصوصی نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد در شهر کلن آلمان متولد شد و از همان دوران نوجوانی به هنر و بازیگری علاقه داشت. شعبان‌نژاد با حضور در برنامه "خندوانه" به شهرت و محبوبیت زیادی دست یافت و پس از آن در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی به ایفای نقش پرداخته است.

کد خبر : ۲۰۴۲۲۰
بازدید : ۲۴۵۵

در این مقاله به معرفی نیما شعبان نژاد، بازیگر محبوب و با استعداد ایرانی می‌پردازیم.

چکیده ای از بیوگرافی نیما شعبان نژاد

نام : نیما شعبان‌نژاد 
متولد: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۶کلن، آلمان غربی
محل زندگی: تهران
تحصیلات : لیسانس کارگردانی تئاتر
پیشه: بازیگری و کارگردانی
زمینه فعالیت: تئاتر و تلویزیون
سال‌های فعالیت: ۱۳۸۳ - اکنون
قد : 176سانتی متر 

بیوگرافی نیما شعبان‌نژاد

نیما شعبان‌نژاد، متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۶ در کلن آلمان، بازیگری محبوب ایرانی است که با استعداد و پشتکار خود، در عرصه‌های مختلف هنری به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.

او دوران کودکی خود را تا سن ۴ سالگی در آلمان گذراند و سپس به همراه خانواده‌اش به ایران بازگشت. نیما شعبان‌نژاد در خانواده‌ای اهل هنر پرورش یافت. مادرش، ماندانا پناهنده، نقاش و پدربزرگش، محمد پناهنده، از عکاسان شناخته شده ایران بودند.

13

عکس کودکی نیما شعبان نژاد در کنار مادرش

آغاز فعالیت هنری نیما شعبان نژاد

شعبان‌نژاد در دوران مدرسه، سفری به سیرک خلیل عقاب داشت. در آن سیرک، دیدن دلقک‌ها و حرکات نمایشی آنها، جرقه‌ای در وجود او روشن کرد. او از دیدن آن لحظات شاد و مفرح لذت می‌برد و در ذهن خود آرزو می‌کرد که روزی بتواند مانند آنها، با هنر خود شادی را به مردم هدیه کند.

علاقه نیما شعبان‌نژاد به دنیای هنر، با مطالعه کتاب "عقاید یک دلقک" اثر هاینریش بل، عمیق‌تر شد. این کتاب، داستانی از زندگی یک دلقک را روایت می‌کند که با چالش‌های متعددی در زندگی و حرفه خود روبرو است. شعبان‌نژاد با خواندن این کتاب، به درک عمیق‌تری از دنیای بازیگری و سختی‌ها و زیبایی‌های آن دست یافت.

در نهایت، این دو تجربه، یعنی تماشای نمایش دلقک‌ها در سیرک و مطالعه کتاب عقاید یک دلقک، در کنار علاقه ذاتی او به هنر، مسیر زندگی شعبان‌نژاد را به طور کامل تغییر داد. او در این لحظه، تصمیمی قاطع گرفت و با خود گفت: "من باید بازیگر شوم!"

نیما شعبان‌نژاد در سن ۱۷ سالگی، به طور رسمی فعالیت خود را در عرصه تئاتر آغاز کرد. او در سال ۱۳۸۳ با کارگردانی نمایش "مرگ در نمی زند" قدم به این دنیا گذاشت و ذوق و استعداد خود را در زمینه بازیگری و کارگردانی به نمایش گذاشت. علاقه و پشتکار شعبان‌نژاد به تئاتر، او را به ادامه تحصیلات آکادمیک در این رشته سوق داد. او در سال ۱۳۸۴ وارد دانشگاه شد و در رشته کارگردانی تئاتر به تحصیل علم پرداخت.

14

نیما شعبان نژاد و رامبد جوان

شروع شهرت با خندوانه

یکی از مهم‌ترین نقاط عطف در زندگی هنری نیما شعبان‌نژاد، حضور او در برنامه پرمخاطب "خندوانه" بود. او با بازی در نقش‌های مختلف و اجرای شخصیت‌های خلاقانه، به ویژه کاراکتر "بایرام"، به شهرت و محبوبیت زیادی در بین مردم دست یافت.

محمد زیکساری، بازیگر نقش "استاد کهنمویی" در خندوانه، واسطه معرفی نیما شعبان‌نژاد به رامبد جوان، مجری این برنامه بود. زیکساری که سابقه آشنایی با شعبان‌نژاد را داشت، استعداد و توانایی‌های او را در زمینه بازیگری به خوبی می‌شناخت و او را برای حضور در خندوانه مناسب می‌دانست.

15

عکس های نیما شعبان نژاد

کارنامه هنری نیما شعبان‌نژاد

سال ۱۳۹۷ برای نیما شعبان‌نژاد، سال ورود به دنیای جدیدی بود. او در این سال، اولین تجربه بازیگری خود در نمایش خانگی را با سریال "ممنوعه" به کارگردانی امیر پورکیان کسب کرد.

شعبان‌نژاد در سریال ممنوعه، نقشی متفاوت و چالش‌برانگیز را ایفا کرد و به دور از کاراکترهای طنز و سرگرم‌کننده‌ای که تا آن زمان از او دیده بودیم، در این سریال در نقشی جدی ظاهر شد. این تجربه، فرصتی برای او بود تا توانایی‌های خود را در زمینه‌های دیگری از بازیگری نیز به اثبات برساند.

پس از تجربه موفق ممنوعه، شعبان‌نژاد به جمع بازیگران سریال تلویزیونی "رهایم نکن" اضافه شد. او در این سریال در کنار بازیگران مطرحی مانند امین تارخ و فریبا متخصص به ایفای نقش پرداخت و بار دیگر توانایی خود را در بازیگری جدی به نمایش گذاشت.

شعبان‌نژاد از سال ۱۳۹۷ تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی، چه در تلویزیون و چه در سینما و نمایش خانگی، به ایفای نقش پرداخته است. اما مسیر موفقیت شعبان‌نژاد، به هیچ وجه آسان و بدون چالش نبوده است. او برای رسیدن به جایگاه فعلی خود، سال‌ها تلاش و پشتکار کرده و از هیچ تلاشی برای ارتقای مهارت‌ها و توانایی‌های خود دریغ نکرده است.

شعبان‌نژاد در این باره می‌گوید: "من ۱۵ سال تمرین کرده ام که به اینجا رسیده ام، برای این جایگاه هم نمایش اضافی نداده ام چون نه آدم حسودی هستم، نه می گویم بیایید من را ببینید."

16

عکس های اینستاگرام نیما شعبان نژاد

وضعیت تاهل نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. او در مصاحبه‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده است. در یکی از مصاحبه‌ها با لحنی طنز و شوخ طبعی می‌گوید: "قصدشو دارم ولی انرژیشو ندارم. اما واقعیت این که من به اولاد نیاز دارم چون عاشق بچه ام."

با وجود این که او هنوز ازدواج نکرده، اما در مورد علاقه خود به تشکیل خانواده و داشتن فرزند صحبت کرده است.

آثار هنری نیما شعبان نژاد

سینما

قلهک (۱۴۰۱)   خانه شیشه‌ای (۱۴۰۰) 
لب خط  (۱۳۹۹)  بعد از اتفاق (۱۳۹۹)  
تورقوزآباد (۱۳۹۸)  آینده (۱۳۹۷) 

تلویزیون 

 خندوانه (۱۴۰۱–۱۳۹۳)  رهایم نکن (۱۳۹۷)
سرباز (۱۳۹۸)   دوپینگ (۱۳۹۹)

نمایش خانگی

 جوکر ۲ (۱۴۰۲) اسکار (۱۴۰۲) 
 سایه باز  (۱۴۰۲) خون‌سرد (۱۴۰۱) 
راز بقا (۱۴۰۱)  دراکولا (۱۴۰۰) 
هیولا (۱۳۹۸)  ممنوعه (۱۳۹۷)  

تئاتر

 مرگ در نمی‌زند (کارگردان) ۱۳۸۴ آش‌پز نابلد (کارگردان) - ۱۳۸۴ 
باغ وحش شیشه‌ای (بازیگر) - ۱۳۸۵   زندانی شماره ۳ از آمریکا (کارگردان) - ۱۳۸۶
همسایه سطل آشغالی (کارگردان) - ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹  میر نوروزی (بازیگر) - ۱۳۸۸ 
طعم گس مرگ (بازیگر) - ۱۳۸۹  نبرد و مدآ (بازیگر) - ۱۳۸۹ 
آزادی در بن‌بست تاریکی (کارگردان) - ۱۳۸۹  چهار فصل مثل هم (کارگردان) - ۱۳۸۹ 
محاکمه در کوهستان (کارگردان) - ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰  در انتهای هر سفر (بازیگر) - ۱۳۹۰ 
شاگرد دماغ‌ساز (بازیگر) - ۱۳۹۰  باگانه (بازیگر) - ۱۳۹۰ 
لابیرنت (بازیگر) - ۱۳۹۲   جمجمه‌ای در کانه مرا (بازیگر) - ۱۳۹۲ 
توضیح واضحات (کارگردان) - ۱۳۹۴ خشم اژدها (بازیگر) - ۱۳۹۴
چیدمان غلط (بازیگر) - ۱۳۹۵ دریبل (بازیگر) - ۱۳۹۶
پلاس پلاس به توان ۲ - (کارگردان و بازیگر) - ۱۴۰۱ ---

تصاویر نیما شعبان نژاد

17

نیما شعبان نژاد در کنار مهران مدیری

18

عکس تولد نیما شعبان نژاد

19

نیما شعبان نژاد در حال درام نوازی در جوکر

20

عکس کودکی و حال نیما شعبان نژاد

21

نیما شعبان نژاد در حال تفریح

22

نیما شعبان نژاد در خندوانه

23

نیما شعبان نژاد و بهرام افشاری

24

تصاویر نیما شعبان نژاد

25

نیما شعبان نژاد بازیگر

منبع: بیتوته

۱۲
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید