(تصاویر) بیوگرافی و عکس های شخصی امین زندگانی

(تصاویر) بیوگرافی و عکس های شخصی امین زندگانی

امین زندگانی در سال 1371 وارد دانشگاه هنر شد و در رشته تئاتر به تحصیل پرداخت، وی پس از آن پا به عرصه بازیگری گذاشت و در نمایش هایی مثل همسرایی مختار، خروسک پریشان، بازی تابلوی آخر، به من دروغ بگو، دو مرد بر یک نیمکت، سرخ سوزان، مرغ دریایی به ایفای نقش پرداخت.

کد خبر : ۲۰۴۶۳۶
بازدید : ۷۸۸۴۵

بیوگرافی کامل امین زندگانی بازیگر سینما تلویزیون به همراه فیلم شناسی و عکسهای “امین زندگانی” و همسرش الیکا عبدالرزاقی را مشاهده میکنید.

بیوگرافی و عکس های امین زندگانی

نام:امین

نام خانوادگی:زندگانی

تاریخ تولد:5 شهریور 1351

محل تولد:تهران

پیشه:بازیگری

همسر:الیکا عبدالرزاقی

فرزند:ندارد

44

بیوگرافی امین زندگانی و همسرش/عکس از مریم رضوی

زندگی شخصی و خانواده امین زندگانی

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون در پنجمین روز شهریور ماه 1351 در تهران و در خانواده ای اهل موسیقی متولد شد، پدر او سیاوش زندگانی یکی از اساتید موسیقی بود که در سال 1382 از دنیا رفت. او یک برادر به نام امید دارد که در عرصه بازیگری و موسیقی فعالیت میکند و 4 سال از او بزرگتر است.

45

عکس کودکی امین زندگانی

امین زندگانی اصالتا اهل کجاست؟

باید بگوییم که آقای بازیگر در تهران متولد شده است اما اصالتا اهل خوزستان است.

46

امین زندگانی و برادرش امید زندگانی در کنار پدرشان

ازدواج و همسر اول امین زندگانی

امین زندگانی و مینا لاکانی سال 1376 در سریال زن شرقی آشنا باهم آشنا شده و ازدواج کردند که این ازدواج چند سال بعد به جدایی انجامید.

همسر دوم امین زندگانی

امین مدتی بعد از جدایی و در سال 1391 با الیکا عبدالرزاقی ازدواج کرد. فاصله سنی امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی 7 سال بوده و آقای بازیگر 7 سال بزرگتر از همسر دوم خود است.

47

امین زندگانی و همسرش/ عکس از خواهران دریا

فرزند امین زندگانی

اگر نام امین زندگانی را در مرورگر خود جستجو کنید با عناوین مختلفی همچون فرزند امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی، اسم فرزند امین زندگانی، امین زندگانی و همسرش و فرزندش و عکس فرزند امین زندگانی در لیست پیشنهادی ها دیده می شود. جالب است با وجود اینکه کاربران علاقه بسیاری به دیدن فرزند این زوج بازیگر دارند، آنها فرزندی نداشته و تصاویر منتشر شده با این عنوان صحت ندارد.

شروع فعالیت بازیگری امین زندگانی

امین زندگانی در سال 1371 وارد دانشگاه هنر شد و در رشته تئاتر به تحصیل پرداخت، وی پس از آن پا به عرصه بازیگری گذاشت و در نمایش هایی مثل همسرایی مختار، خروسک پریشان، بازی تابلوی آخر، به من دروغ بگو، دو مرد بر یک نیمکت، سرخ سوزان، مرغ دریایی به ایفای نقش پرداخت.

ورود امین زندگانی به تلویزیون

او در سال 1374 برای بازی در سریال وکلای جوان انتخاب شد و برای اولین بار مقابل دوربین قرار گرفت، امین زندگانی در همان سال موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر نیز شد. او پس از آن برای بازی در سریال های به سوی پیروزی سیروس مقدم و راه سوم قاسم جعفری انتخاب شد.

مروری بر فیلم های امین زندگانی

امین زندگانی در آثار مهمی ایفای نقش نموده که نقش او در برخی فیلم هایش را مرور خواهیم کرد.

امین زندگانی در سریال طوبی

امین زندگانی نقش فخرالدین در سریال طوبی را ایفا می کند که تابعیت ایرانی ـ عراقی دارد، طوبی به کارگردانی سعید سلطانی داستان زنی از مبارزان انقلابی است که برای حفظ خانواده‌ خود تلاش می کند. شبنم قربانی، فریبا متخصص، رحیم نوروزی، هومن برق نورد و...در سریال طوبی ایفای نقش نموده است.

48

امین زندگانی در سریال طوبی

امین زندگانی در طلسم شدگان

امین زندگانی در طلسم شدگان نقش نیما وثوق را کنار بازیگرانی چون بیتا فرهی، مهدی هاشمی، زیبا بروفه، آناهیتا همتی بازی کرده است. طلسم‌شدگان سریالی به کارگردانی داریوش فرهنگ محور زندگی دختری به نام مهشید می‌گذرد که ناملایمات زندگی از او زنی محکم و استوار می‌سازد.

49

امین زندگانی در سریال طلسم شدگان

امین زندگانی در روزگار جوانی

روزگار جوانی سریالی به کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی است که در آن امین زندگانی کنار بازیگرانی چون بهزاد خداویسی، امین حیایی،کیهان ملکی، مهدی صبایی و...ایفای نقش نموده اند. این سریال داستان پنج جوان دانشجو که چهار نفرشان شهرستانی است، با یکدیگر خانه ای را اجاره می کنند و با هم زندگی می کنند.

امین زندگانی در سریال مختارنامه

امین زندگانی در سریال مختارنامه نقش مسلم بن عقیل را ایفا نموده است، مختارنامه سریالی پر بیننده به کارگردانی داوود میرباقری پیرامون زندگی و قیام او به خونخواهی امام حسن (ع) است که در آن بازیگرانی چون فریبرزعرب نیا، ژاله علو، فریبا کوثری، ماهچهره خلیلی، الهام حمیدی و...ایفای نقش نموده اند.

50

امین زندگانی در سریال مختارنامه

امین زندگانی در پیشونی سفید

پیشونی سفید فیلمی ماجراجویی، کمدی، خانوادگی، فانتزی، موزیکال به نویسندگی و کارگردانی سید جواد هاشمی است که در آن امین زندگانی با هنرمندانی چون ترلان پروانه، امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا، گوهر خیراندیش همبازی است. پیشونی سفید قسمت نخست از سه گانه پیشونی سفید به کارگردانی سید جواد هاشمی محسوب می شود.

51

امین زندگانی در فیلم پیشونی سفید

امین زندگانی در خانواده دکتر ماهان

امین زندگانی در سریال خانواده دکتر ماهان نقش امیر ماهان - نقش اصلی، دامپزشک، استاد دانشگاه، همسر نیلوفر، پدر پوریا و پونه و شوهر خواهر علی را ایفا کرده است. سریال خانواده دکتر ماهان را راما قویدل و محمدعلی قاسمی برای پخش در گروه نوجوان سیما کارگردانی کرده اند. داستان سریال درباره خانواده دکتر ماهان است که سعی دارد مخاطبش را به ساده زیستی دعوت نماید، امین زندگانی در این سریال با بازیگرانی مثل لاله اسکندری و سعید امیرسلیمانی همبازی میباشد.

52

امین زندگانی در سریال خانواده دکتر ماهان

امین زندگانی در سریال همه چیز آنجاست

امین زندگانی در سریال همه چیز آنجاست، نقش مهدی فرهمند پسر محسن(محمد عمرانی) را کنار الهام حمیدی،سام درخشانی، مهرانه مهین ترابی، حسین مهری، محمد عمرانی، ژیلا شاهی و... بازی کرده است. سریال «همه ی چیز آن جاست» محصول سال 1393 بـه کارگردانی شهرام شاه حسینی است که با قصه خانواده محسن پیش می‌رود و در ادامه داستانک‌ها و قصه‌های فرعی متعددی در دل قصه اصلی به وجود می‌آیند.

53

الهام حمیدی و امین زندگانی در سریال همه چیز آنجاست 

امین زندگانی در شاهگوش

شاهگوش اولین تجربه امین زندگانی در سینمای خانگی بود، این سریال در سال 92 توسط داوود میرباقری و در قالب 26 قسمت 60 دقیقه ای تولید شد که در آن امین زندگانی نقش عطاالله واعظی مجری برنامه یک به علاوه هزار و داماد حاجی طلایی (مظنون به قتل رحمان) را کنار فرهاد اصلانی، مرجانه گلچین، احمد مهرانفر، طناز طباطبایی و...را ایفا کرده است. داستان سریال درباره کله پزی به نام رحمان شجاعت است که در یک تصادف فوت میکند و پلیس در پی پیدا کردن قاتل او با افراد مختلفی روبرو میشود که هر کدام ماجرایی دارند.

54

حمیدرضا آذرنگ و امین زندگانی در سریال شاهگوش 

امین زندگانی در سریال حبیب 

امین زندگانی در سریال حبیب نقش یک نیروی امنیتی ایرانی را بازی کرده که به عنوان مستشار در سوریه فعالیت می کند، سوگل طهماسبی نیز نقش همسرِ او را بر عهده دارد، در سریال حبیب بیشتر بازیگران اهل کشور سوریه هستند.سریال حبیب اثر کارگردان سوری محصول مشترک ایران و سوریه است که مجاهدت‌های مدافعان حرم و ماجرای مستشاران در سوریه را روایت می‌کند.

55

امین زندگانی در سریال حبیب

امین زندگانی در سریال روزهای بهتر

سریال روزهای بهتر حاوی موضوعات متنوع اجتماعی است که در شش اپیزود و قصه پنج قسمتی و در مجموع 30 قسمت تولیده گردیده است. امین زندگانی در اپیزود تنها در تهران سریال روزهای بهتر به کارگردانی نوید میهن دوست با فریبا نادری، کوروش سلیمانی، طوفان مهردادیان، محمد یگانه، منوچهر علیپور، صبا گرگین پور و سامان صفاری همبازی بوده است.

56

کوروش سلیمانی و امین زندگانی سریال روزهای بهتر

امین زندگانی در معصومیت از دست رفته

امین زندگانی در سریال معصومیت از دست رفته نقش زید را کنارامین تارخ، سارا خویینی ها و فریبا کوثری و...ایفا کرده است. معصومیت از دست رفته را داوود میرباقری در سال 1382 کارگردانی کرد که داستان زندگی شوذب یکی از یاران حضرت علی را روایت میکند.

57

امین زندگانی در سریال معصومیت از دست رفته

امین زندگانی در آدمک ها

امین زندگانی با بازی در فیلم شهرآشوب وارد سینما شد و پس از آن در فیلم های بازیگر و آدمک ها به ایفای نقش پرداخت. آدمک ها به کارگردانی علی قوی تن داستان پسر جوانی را روایت میکند که برای انجام ماموریتی به پارکی میرود و با افرادی آشنا میشود که سرنوشت آن ها با یکدیگر ارتباط دارد. این فیلم در سال 1383در هشتمین دوره از جشن خانه سینما به نمایش در آمد، شهاب حسینی، سیروس گرجستانی و شقایق فراهانی از دیگر بازیگران فیلم آدمک ها هستند.

58

شهاب حسینی و امین زندگانی در فیلم آدمک ها

امین زندگانی در ملک سلیمان

امین زندگانی با بازی در فیلم سینمایی ملک سلیمان توانست نقش ماندگاری را از خود به جای بگذارد، او در این فیلم بخوبی از عهده نقش خود برآمد و بازی خوبی را از خود نشان داد. این فیلم به کارگردانی شهریار بحرانی برای اولین بار در سال 87 در جشنواره فیلم فجر اکران شد. فیلم ملک سلیمان زندگی حضرت سلیمان را روایت میکند که بعد از فوت پدرش داوود نبی بر تخت حکومت تکیه میزند و قلمرویی امن و امان برای مردم فراهم میسازد. ملک سلیمان یکی از پر هزینه ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است، الهام حمیدی، محمود پاک نیت و حسین محجوب از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

59

امین زندگانی در فیلم سینمایی ملک سلیمان

امین زندگانی در فراموشی فریبا

او در سال 1392 با بازی در سه فیلم ماموریت در تهران، شهابی از جنس نور و فصل فراموشی فریبا سال پر کاری را پشت سر گذاشت. فیلم فصل فراموشی فریبا به کارگردانی عباس رافعی داستان زندگی زنی را روایت میکند که گذشته تاریکش سایه بر زندگی عاشقانه اش انداخته و به همین دلیل میخواهد گذشته اش را فراموش کند. امین زندگانی در این فیلم با بازیگرانی مثل ساره بیات و شهین تسلیمی همبازی است.

60

امین زندگانی در فیلم فصل فراموشی فریبا

امین زندگانی در شهابی از جنس نور

این فیلم درباره یک مستندساز ایرانی است که بعد از جنگ 33 روزه لبنان با رژیم صهیونیستی به منطقه عملیات میرود تا حقایقی را کشف نماید و از این رو با واقعیت هایی روبرو میشود. شهابی از جنس نور به کارگردانی محمد رضا اسلاملو اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد، نام قبلی این فیلم شمشیر اژدها بود که بعد تغییر یافت.

فیلم شناسی امین زندگانی

در پاسخ به این سوال که امین زندگانی در چه سریال هایی بازی کرده؟ باید بگوییم امین زندگانی در آثار سینمایی و تلویزیونی بی شماری ایفای نقش نموده که عبارتند از:

فیلم های سینمایی امین زندگانی

  • کتاب :امین زندگانی،1402
  • شهر گربه ها :سید جواد هاشمی،1399
  • زد و بند:داوود نوروزی،1399
  • آن دیگری:امیر توکلی،1398
  • لالا کن:مصطفی قربان پور،1397
  • قرارمون پارک شهر:فلورا سام،1395
  • نازلی:محمود معظمی،1395
  • 24 سپتامبر:مریم ابراهیم وند،1394
  • شهابی از جنس نور:محمدرضا اسلاملو،1393
  • فصل فراموشی فریبا:عباس رافعی،1392
  • اختاپوس:سیدجواد هاشمی،139٠
  • راه بهشت:مهدی صباغ زاده،139٠
  • گلوگاه شیطان:حمید بهمنی،1389
  • خانواده ارنست:محسن دامادی،1388
  • ملک سلیمان:شهریار بحرانی،1387
  • ماه در سایه:سعید ابراهیمی فر،1386
  • من و دبورا:سید ضیاءالدین دری،1384
  • آدمک ها:علی قوی‌تن،1382
  • بازیگر:محمدعلی سجادی،1378
  • شهرآشوب:رامبد لطفی، 1376

61

امین زندگانی در فیلم قرارمون پارک شهر

سریال های تلویزیونی امین زندگانی

  • طوبی:سعید سلطانی،1403
  • حبیب:احمد کاوری،1401
  • خانه امن:احمد معظمی،1399
  • ملکاوان:احمد معظمی، 1398
  • پناه آخر:داریوش یاری، 1398
  • خانواده دکتر ماهان:راما قویدل و علی محمد قاسمی،1398
  • پرستاران:علیرضا افخمی و محمود رضا تخشید،1395
  • چرخ فلک:عزیزالله حمیدنژاد، بهرام عظیم‌پور و احسان عبدی‌پور،1395
  • ساعت صفر:سعید سلطانی،1394
  • همه چیز آنجاست:شهرام شاه حسینی،1393
  • خاطرات مرد ناتمام:صادق کرمیار،1391
  • مختارنامه:داود میرباقری،1389
  • قفسی برای پرواز:یوسف سیدمهدوی،1389
  • کابوس:سیروس مقدم،1387
  • تا صبح:مجید جوانمرد و محمد علی آهنگر،1385
  • یک اشتباه ساده:ابراهیم شیبانی،1385
  • طلسم‌شدگان:داریوش فرهنگ، 1383
  • معصومیت ازدست‌رفته:داود میرباقری،1382
  • نوعروس:بیژن میرباقری،1381
  • همسفر:قاسم جعفری،1379
  • روزگار جوانی:شاپور قریب و اصغر توسلی،1377–78
  • به‌سوی افتخار:سیروس مقدم،1377
  • راه سوم:قاسم جعفری،1377
  • وکلای جوان:بهرام کاظمی،1374

62

امین زندگانی در سریال ملکاوان

تئاتر امین زندگانی

  • هفت خان اسفندیار:حسین پارسایی،1402
  • مرثیه ای برای یک دراکولا:علی رزازیان،1396
  • بنگاه تناترال:هادی مرزبان،1396
  • تانگوی تخم مرغ داغ:هادی مرزبان،1393
  • جاده طولانی مارپیچ:رضا گوران، 1391
  • پایین گذر سقاخانه:هادی مرزبان،1385
  • یک زن یک مرد:آزیتا حاجیان،1384
  • به من دروغ بگو:امین زندگانی

63

امین زندگانی در تئاتر هفت خان اسفندیار

سریال های نمایش خانگی امین زندگانی

  • ارتش سری:سعید ابوطالب،14٠1
  • شاهگوش:داود میرباقری،1392

64

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی در برنامه ارتش سری

عکسهای امین زندگانی

65

الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی در برنامه دورهمی مهران مدیری/ عکس از آزاده امیرخان

66

جشن تولد امین زندگانی

67

سیروس میمنت و امین زندگانی در فیلم آن دیگری/ عکس از حمید بازاری

68

عکس سیاوش زندگانی پدر امین زندگانی

69

امین زندگانی با گریم شهر گربه ها

70

امین زندگانی در برنامه شب آهنگی

71

عکس سیاه و سفید امین زندگانی و همسرش/ عکس از فاطمه ابراهیمی

72

امین زندگانی در تواتر پروین/ عکس از اردلان آشناگر

73

عکس قدیمی مجید مظفری و مهدی مهدوی کیا در کنار امین زندگانی

74

امین زندگانی در فیلم اختاپوس

75

تولد امین زندگانی در کنار همسرش

76

امین زندگانی در برنامه حس مشترک/ عکس از طاهره خراسانی

77

سلفی امین زندگانی در کنار مادرش

78

امین زندگانی در فیلم چند دقیقه بعد

79

امین زندگانی در جشنواره فیلم فجر/ عکس از ادریس بغدادچی

80

محمدرضا علیمردانی و امین زندگانی/ عکس از شیرین جهان زاده

81

امین زندگانی در نمایش کاتب اعظم

82

عکس سلفی امین زندگانی و همسرش در پشت صحنه دورهمی

83

امین زندگانی و رحیم نوروزی در برنامه همرفیق

84

عکس سلفی امین زندگانی و علی زند وکیلی

85

امین زندگانی در بین الحرمین/ عکس از مصطفی رضوی

86

امین زندگانی در فیلم بی عنوان

87

امین زندگانی در کنار ابولفضل پورعرب/ عکس از رها هاشمی

88

امین زندگانی در سریال همسفر

89

امین زندگانی و همسرش در جشن حافظ/ عکس از مریم رضوی

90

امین زندگانی بازیگر/ عکس از امیر شعیبی

91

امین زندگانی در سریال خانه امن

92

امین زندگانی در نشست فیلم شهر گربه ها/ عکس از درسا زنده دل

93

امین زندگانی در کنار لاله اسکندری/ عکس از امیر شعیبی

94

مهدی حسینی نیا و امین زندگانی در فیلم چند دقیقه بعد/ عکس از کامبیز رحمانی فر

95

عکس سلفی باربد بابایی و امین زندگانی

96

عکس سلفی امین زندگانی با جناب خان در برنامه خندوانه

97

عکس سلفی امین زندگانی و هادی کاظمی

98

لیلا زارع رویا نونهالی و امین زندگانی در فیلم مثل یک عاشق

99

عکس سلفی امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی در سنندج

100

عکس امین زندگانی و انوشیروان روحانی

101

امین زندگانی در تئاتر مرثیه ای برای یک دراکولا/ عکس از محمد صادق زرجویان

102

امیرحسین رستمی و امیر کاظمی و امین زندگانی/ عکس از امیر شعیبی

103

امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی/ عکس از سروش منوچهری

104

امین زندگانی در اکران فیلم شماره 10/ عکس از محمدرضا عبدلی

105

سلفی امین زندگانی و محسن یگانه

106

حسین مهری و امین زندگانی در اتاق گریم

107

امین زندگانی بازیگر سینما تلویزیون/ عکس از رها هاشمی

108

یوسف تیموری و امین زندگانی در برنامه همزاد من/ عکس از آرش شاه محمدی

109

عکس امین زندگانی همسر الیکا عبدالرزاقی/ عکس از عاطفه بابایی

110

جمشید مشایخی و امین زندگانی در سریال همه چیز آنجاست

111

علی اوجی در کنار امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی/ عکس از کوروش جوان

112

سلفی امین زندگانی و عادل فردوسی پور 

113

عکس سلفی امین زندگانی و سیاوش خیرابی

114

امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی در بازی های جام جهانی

115

امین زندگانی در کنار بازیگران سریال تنها در تهران

116

امین زندگانی در کنار کمند امیرسلیمانی و سیامک اطلسی/ عکس از امیر شعیبی

117

عکس زیبای امین زندگانی و همسرش الیکا عبدالرزاقی/ عکس از نازی خوش اخلاق

منبع: نمناک

۲۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید