(عکس) زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی مریل استریپ

(عکس)  زندگی خصوصی، عکس های شخصی و بیوگرافی مریل استریپ

مریل استریپ زاده ی 22 ژوئن 1949 در ایالت سامیت، نیوجرسی آمریکا می باشد. این چهره در عرصه های هنری گوناگون استعداد دارد و علاوه بر حرفه ی بازیگری یکی از خوانندگان مشهور آمریکایی محسوب می شود.

کد خبر : ۲۰۵۰۰۵
بازدید : ۱۹۵۱

مریل استریپ متولد ۲۲ ژوئن ۱۹۴۹ می‌باشد. این چهره در حرفه‌ی بازیگری در سینما و تئاتر استعداد پرنبوغ و سرشار خود را به نمایش گذاشته است. مریل استریپ به موجب ایفای نقش بی نظیر در فیلم‌های مختلف موفق به دریافت چهار جایزه‌ی اسکار شده است.

نام اصلی: مری لوئیز استریپ

تاریخ تولد: 22 ژوئن 1949 در نیوجرسی آمریکا

میزان تحصیلات: کالج واسر از دانشگاه ییل

حرفه: بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و خواننده ی آمریکایی

بیوگرافی مریل استریپ

مریل استریپ زاده ی 22 ژوئن 1949 در ایالت سامیت، نیوجرسی آمریکا می باشد. این چهره در عرصه های هنری گوناگون استعداد دارد و علاوه بر حرفه ی بازیگری یکی از خوانندگان مشهور آمریکایی محسوب می شود. 

8

مریل استریپ در نوجوانی در رشته هنر های نمایشی کالج هنر به نام واسار ثبت نام کرد و پس از مدتی در دانشگاه «ییل» در زمینه ی درام فارغ التحصیل شد. وی خرج تحصیل خود را با کار کردن به عنوان تایپیست و پیش خدمت رستوران فراهم می کرد. 

از کارهای هنری و برجسته ی مریل استریپ می توان به هنرنمایی در فیلم اتاق ماروین به کارگردانی جری زکس و انتخاب سوفی به کارگردانی آلن جی پاکولا اشاره کرد. 

مادر مریل "ویلکینسون استریپ" در زمینه ی تبلیغات بازرگانی و هنری مشغول به کار بوده است و پدر او "هری ویلیام استریپ" داروسازی مشهور بوده است.

مریل استریپ در سال های 1980، 1983 و 2012 با ایفای نقش در فیلم بانوی آهنی، انتخاب سوفی و کریمر علیه کریمر موفق به دریافت جایزه های اسکار شده است. وی تاکنون 19 مرتبه نامزد اسکار و 28 مرتبه نامزد جایزه گلدن گلوب شده است. لذا در میان تمامی بازیگران رکورددار دریافت اسکار بازیگری می باشد.

علاوه براین، این چهره در ماه فوریه سال 2016، در شصت و ششمین دوره ی جشنواره ی فیلم برلین منتخب رئیس هیئت بین المللی در میان داوران شد. 

9

مریل استریپ در سال 2016 منتخب رئیس هیئت داور بین الملل شد.

مرلین در خصوص رئیس هیئت داوران بیان کرد:

" من تاکنون در سمت رئیس هیئت داوران نبودم اما در مؤسسات دیگر وظیفه ی ریاست را بر عهده داشتم و خودم را برای داوری آماده کرده ام."

مریل استریپ هم اکنون با عنوان پرافتخار ترین و ارزشمند ترین بازیگر زن زنده در هالیوود شناخته شده است.

منبع: انتخاب

۴
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید