(تصاویر) بیوگرافی و زندگی خصوصی تام هیدلستون

(تصاویر) بیوگرافی و زندگی خصوصی تام هیدلستون

تام هیدلستون، بازیگر، صداپیشه و تهیه کننده انگلیسی، متولد ۹ فوریه ۱۹۸۱ در لندن است.

کد خبر : ۲۰۵۱۷۵
بازدید : ۶۰۲

هیدلستون در 9 فوریه 1981 در وست‌مینستر لندن به دنیا آمد.

نام : تامس ویلیام هیدلستون

متولد : 9 فوریه 1981- لندن، انگلستان 

حرفه : بازیگر ، صداپیشه و تهیه کننده

تحصیلات: رشته بازیگری در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک

سال فعالیت : 2001 تاکنون

21

زندگینامه 

هیدلستون در وست‌مینستر لندن به دنیا آمد. پسر دیانا پاتریشیا هیدلستون، سرپرست هنری و مدیر سابق صحنه نمایش و دکتر جیمز نورمن هیدلستون، شیمیدان و مدیر عامل سابق یک شرکت بیوتکنولوژی مرتبط با دانشگاه آکسفورد است. پدرش اهل گرینوک در اسکاتلند و مادرش اهل سافک در انگلستان است.

خواهر کوچک‌تر او، اِما نیز هنرپیشه است در حالی که خواهر بزرگترش سارا روزنامه‌نگاری در هند است. از طرف مادری، او نوهٔ دریابان رجینالد سرویز و نتیجه تولیدکننده غذا، سر ادموند وستی است. پدرپدربزرگش، الکساندر، در توپخانه سلطنتی خدمت کرده و در کارخانه‌های کشتی‌سازی کار کرده‌است. او همنام عموی بزرگش است که در نبرد سم جانش را از دست داد.

اوایل زندگی‌اش در ویمبلدون بزرگ شد و بعداً به روستایی در نزدیکی آکسفورد نقل مکان کرد. او در سن هفت سالگی وارد مدرسه ویندلشام هاوس شد و سال بعد به مدرسه دراگون در آکسفورد رفت. پدر و مادرش وقتی که او ۱۲ سال داشت از هم طلاق گرفتند. او در مصاحبه‌ای با دیلی تلگراف راجع به طلاق پدر و مادرش چنین گفت: «فکر می‌کنم که این موضوع مرا در درک گفته‌ها و اشتباهات انسانی مهربان‌تر و دلسوزتر کرده‌است.»

در سن سیزده سالگی وارد کالج ایتن شد. او بعد از آنجا به کالج پمبروک دانشگاه کمبریج رفت و مدرک مطالعات کلاسیک را دریافت کرد. او در طول ترم دومش در کمبریج، در نمایش اتوبوسی به نام هوس ظاهر شد. وی تحصیلات خود را در رشته بازیگری در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک ادامه داد و در سال ۲۰۰۵ فارغ‌التحصیل شد.

22

روابط و ازدواج

هیدلستون پیش از این با بازیگر سینما، سوزانا فیلدینگ، رابطه داشت که در سال ۲۰۰۸ با او در یک قسمت از سریال والاندر ظاهر شد. رابطه آنها در اواخر سال ۲۰۱۱ پایان یافت. در سال ۲۰۱۶، او با تیلور سوئیفت، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی، رابطه کوتاهی را تجربه کرد.

در مارس ۲۰۲۲، اعلام شد که با زوی اشتن، بازیگر و نویسنده انگلیسی، که با تام در نمایش «خیانت» در برادوی بازی کرد، نامزد کرده‌است. در ژوئن ۲۰۲۲، اعلام شد که آنها در انتظار اولین فرزند خود هستند.

20_11zon (1)

فیلم ها و افتخارات

تام هیدلستون به واسطه ایفای نقش در فیلم های انتقانجویان و تور، در میان علاقه مندان سینما به چهره ای شناخته شده تبدیل شد. وی سابقه نقش آفرینی و صداپیشگی در آثاری همچون کونگ: جزیره جمجمه، نیمه شب در پاریس، مدیر شیفت شب، مرد خانواده، زندگی و ماجراهای نیکلاس نیکلبی، تلفات، مرغ ربات، فمیلی گای، زمین در شب: به صورت رنگی، تینکربل و دزدان دریایی، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، انتقام‌جویان: پایان بازی، جنگلی‌ها، غول‌ کش‌ها و لوکی را در کارنامه هنری خود دارد.

در سال ۲۰۱۷، تام هیدلستون به عنوان یکی از برجسته ترین بازیگران عصر حاضر کشور بریتانیا و یکی از تاثیرگذارترین افراد در این کشور، در فهرست دبرت قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵، او به عنوان نخستین سفیر رسمی موسسه فیلم انگلیس انتخاب شد.

از جمله افتخارات تام هیدلستون می‌توان به کسب یک جایزه گلدن گلوب و نامزدی دریافت دو جایزه امی و دو جایزه ساترن اشاره کرد.

منبع: انتخاب

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید