(تصاویر) 10 نقش‌آفرینی برتر هنری کویل؛ از قلعه شنی تا تودورها

(تصاویر) 10 نقش‌آفرینی برتر هنری کویل؛ از قلعه شنی تا تودورها

مجموعه‌ فیلم‌های ویچر در چندین قسمت و اسپین‌آف‌های زیادی ساخته شده و نقش گرالت تا همیشه متعلق به هنری کویل است. شکی نیست که این شخصیت در فیلم‌ها و شاید سریال‌های دیگری در آینده دیده می‌شود. اما هنری کویل نقش‌ شخصیت‌های زیادی را بازی کرده‌است که، می‌توان تعداد زیادی از آنها را در فهرست بهترین‌ها قرار داد.

کد خبر : ۲۰۵۲۳۱
بازدید : ۳۳۵۸

هنری کویل با نقش‌های نمادین مختلف در سینما و تلویزیون در طول این سالیان، یکی از محبوب‌ترین بازیگران جهان است. کویل هرگز از در آغوش کشیدن بعد شخصیتی نرد خود و عشقش به بازی‌های ویدیویی که اتفاقا باعث می‌شود مردم او را بیشتر دوست داشته‌باشند، طفره نرفته‌است. اشتیاق او به بازی شخصیت‌های نمادین زیادی را برای هنری کویل به ارمغان آورده‌است، که آخرین آن را می‌توان در سریال ویچر و در نقش گرالت دید.

مجموعه‌ فیلم‌های ویچر در چندین قسمت و اسپین‌آف‌های زیادی ساخته شده و نقش گرالت تا همیشه متعلق به هنری کویل است. شکی نیست که این شخصیت در فیلم‌ها و شاید سریال‌های دیگری در آینده دیده می‌شود. اما هنری کویل نقش‌ شخصیت‌های زیادی را بازی کرده‌است که، می‌توان تعداد زیادی از آنها را در فهرست بهترین‌ها قرار داد. در اینجا 10 نقش‌آفرینی برتر این بازیگر معروف و محبوب را بررسی می‌کنیم.

10. کاپیتان سیورسان – قلعه شنی (Sand Castle)

53

قلعه شنی ممکن است یک فیلم پرطرفدار نباشد، اما نقش‌آفرینی هنری کویل در آن، ماندگار شده‌است. قلعه شنی محصول سال 2017 و کمپانی نتفلیکس است. در این فیلم نیکلاس هولت و هنری کویل بازیگران با استعدادی را رهبری می‌کنند، که هر کدام در نوع خود می‌درخشند. هنری کویل در فیلم قلعه شنی نقش کاپیتان سیورسان، رهبر یک واحد نیروهای ویژه در یعقوبه را بازی می‌کند.

کویل در نقش سیورسان چهره‌ای خشن‌تر از حد معمول دارد، اما با اقتدار و رهبری نظامی باورپذیر خود نقش یک رهبر را تا کمال بازی می‌کند. قلعه شنی تاثیری ماندگار نداشته و فراتر از یک فیلم اکشن دیده نمی‌شود، اما هنری کویل هنوز هم می‌تواند ادعا کند که در یکی از برجسته‌ترین بازی‌های دوره حرفه‌ای خود، تمام تلاشش را کرده‌است.

9. آلبرت موندگو – کنت مونت کریستو (The Count Of Monte Cristo)

54

در 17 سالگی، بازی در نقش آلبرت موندگو در فیلم بریتانیایی کنت مونت کریستو، دومین بازی حرفه‌ای هنری کویل را برایش ثبت کرد. آلبرت موندگو به سختی در فیلم حضور پر رنگ داشت و حضورش بسیار کوتاه بود، اما او نقشی جدایی‌ناپذیر به‌عنوان پسر ادموند دانتس با بازی جیم کاویزل داشت. هنری کویل در فیلم کنت مونت کریستو که اقتباسی از رمان معروف الکساندر دوما به همین نام است، با یک عملکرد احساسی که بلوغ و هوش بی‌نظیر او را نشان می‌دهد، تاثیرگذار شد.

کویل درباره این نقش گفته‌است که خود را مدیون آن می‌داند زیرا، شروع مناسبی را برایش در صنعت سینما رقم زده‌است، آنهم زمانیکه هنوز در مراحل ابتدایی تحصیل خود قرار داشته‌است. ممکن است آلبرت نقش کوچکی در فیلم کنت مونت کریستو داشته‌باشد، اما همیشه در فهرست بهترین و مهم‌ترین بازی‌های کویل وجود خواهد‌داشت.

8. چارلز براندون – تودورها (The Tudors)

55

به غیر از ویچر، هنری کویل تنها در یک نقش تلویزیونی چند قسمتی دیگر حضور داشته‌است، که همین مجموعه تودورها است. او در مجموعه تودورها نقش چارلز براندون را بازی می‌کند. چارلز براندون در طول چهار فصل سریال حضور دارد، زیرا او یکی از نزدیک‌ترین دوستان و متحدان شاه هنری هشتم یعنی شخصیت اصلی سریال است. البته در بخش زیادی از فیلم، این دو شخصیت روابط پرتنشی با همدیگر دارند. کویل در نقش براندون به لطف راهنمایی‌های خلاقانه خالق مایکل هرست، می‌درخشد.

این زوج شخصیت خود را در سریال گسترش داده و آن را زنده می‌کنند. تودورها گروهی بسیار قوی از چهره‌های آشنا دارد، که همه در این سریال بیش از پیش درخشیدند و بدون شک کویل یکی از آنها است. تودورها در کنار کارنامه سینمایی کویل، از فیلم گرد ستاره محصول سال 2007 تا فناناپذیرها محصول سال 2011، باعث درخشش بیش از پیش هنری کویل شد، تا اینکه سرانجام در سال 2013 نقش سوپرمن به او رسید.

7. تسئوس – فناناپذیرها (Immortals)

56

در سال 2011، فیلم فناناپذیرها هنری کویل را به‌عنوان نقش اول یک اثر سینمایی اکشن، دوباره معرفی کرد. این فیلم را از هیچ جنبه‌ای نمی‌توان در دسته بهترین فیلم‌های اکشن تخیلی قرار دارد، اما هنری کویل در نقش تسئوس در جایگاه خود می‌درخشد. طبق گزارشاتی که درباره فیلم فناناپذیرها منتشر شده‌است، هنری کویل از دریافت گریم و جلوه‌های بصری برای ساختن اندام موردنظر نقش خود امتناع کرد و خودش آن را با تمرینات فیزیکی به‌دست آورد.

هنری کویل به نقش تسئوس زندگی بخشید، نقش مردی که خدایان برای مبارزه با نیروهای شیطان انتخاب کرده‌بودند. این نقش در واقع اولین تجربه واقعی کویل با یک پروژه پرده سبز بود. این نقش او را در جایگاه خوبی برای گرفتن نقش‌های آینده در فیلم‌هایی قرار داد، که از کل فناوری پرده سبز استفاده می‌کردند. شاید به همین دلیل است که همیشه بخشی از تسئوس در وجود هنری کویل باقی مانده‌است.

6. شرلوک هلمز – انولا هلمز (Enola Holmes)

57

فیلم‌های انولا هلمز بازی‌های خیلی خوبی را به نمایش گذاشته‌اند. میلی بابی براون در این اثر سینمایی جنبه متفاوتی از بازی خود نشان می‌دهد، درست مانند هنری کویل در نقش برادر انولا شرلوک هلمز، که می‌درخشد. شهرت و موقعیت شرلوک بیش از انولا بزرگ است، زیرا او سعی می‌کند به‌طور مرتب هوشمندی خود را ثابت کند، اما همزمان به یاد دارد که از خواهرش مراقبت کرده و به او احترام بگذارد. شرلوک هلمزی که هنری کویل بازی می‌کند، یک کارآگاه بسیار متفاوت است و شبیه هیچکدام از اقتباس‌های این شخصیت جذاب نیست.

درحقیقت هنری کویل نقش شرلوک هلمز را تا سر حد کمال می‌رساند. او تصویر کلاسیک شرلوک هلمز را با نمایی از خود ثبت می‌کند، اما مقداری آسیب‌پذیری به آن اضافه کرده تا بتواند در نقش مکمل و نه نقش اصلی قرار گیرد. فیلم‌های انولا هولمز ممکن است به اندازه فیلم‌های رابرت داونی جونیور با همین مضمون شرلوک هلمز یا مجموعه‌های شرلوک امتیاز بالایی نداشته‌باشند، اما بازی‌های هنری کویل همچنان یک ویژگی برجسته در آن است.

5. همفری – گرد ستاره (Stardust)

58

گرد ستاره فیلم تخیلی عاشقانه محصول سال 2007 است، که طرفداران پروپاقرص خود را دارد. با اینحال، گاهی این طرفداران فراموش می‌کنند که هنری کویل در نقش همفری، معشوق ویکتوریا ظاهر شده‌است. البته که این آسیبی به عملکرد هنری کویل نمی‌زند. او در این فیلم نقش یک رقیب عشقی مزاحم و بی‌سرانجام را به‌خوبی بازی می‌کند و حکم یک نقش کوچک را برای او دارد.

گرد ستاره حرفه هنری کویل را به مسیر رشد وارد کرد. این نقش درنهایت هنری کویل را به گزینه مناسبی برای فیلم‌های فناناپذیرها، تودورها و مرد پولادین تبدیل کرد. صرف‌نظر از اینکه این نقش چقدر کوچک بود، گرد ستاره همیشه یک نقش تخیلی جدایی‌ناپذیر خواهدبود، که قبل از بازی برجسته هنری کویل در نقش گرالت در ویچر ظاهر شد.​

4. ناپلئون سولو – مردی از آنکل (The Man From U.N.C.L.E.)

59
ناپلئون سولو در مردی از آنکل اولین بازی کویل پس از ایفای نقش سوپرمن در فیلم مرد پولادین است. با وجود اینکه مردی از آنکل هم یکی دیگر از اکشن‌های هیجان‌انگیز سال‌های اخیر محسوب می‌شود، این اثر به جای ابرقهرمان‌ها، در دنیای جاسوسی کاوش کرده و به هنری کویل اجازه می‌دهد تا گستره توانایی خود را به نمایش بگذارد.

بازی هنری کویل در فیلم مردی از آنکل، یکی از نکات برجسته در فیلمی است، که طرفداران اکنون آن را اثری ضعیف با استانداردهای پایین می‌دانند. هنری در این فیلم یک جذابیت خاص داشته و خونسردی او شخصیتش را متفاوت می‌کند. همچنین این هنرمند در تک تک صحنه‌های مبارزه، نقش‌آفرینی برجسته‌ای دارد. شیمی هنری کویل با آلیسیا ویکاندر و آرمی همر بسیار جذاب است و به خوبی یک گروه بازیگری متناسب را تشکیل می‌دهند.

3. سوپرمن – مرد پولادین (Man Of Steel)

60

بازیگران زیادی در طول سال‌ها نقش سوپرمن را بازی کرده‌اند، اما هنری کویل به‌عنوان بهترین بازیگر دوران مدرن این مجموعه شناخته می‌شود. او ممکن است با کریستوفر ریو قابل‌مقایسه نباشد، اما به نقش سوپرمن جلوه‌ای تازه بخشیده و جذابیت‌های خاص خود را برای این نقش به‌ ارمغان آورده‌است. مرد پولادین محصول سال 2013، اولین بازی هنری کویل به‌عنوان سوپرمن بود و بعد از آن این هنرمند چندین حضور درخشان در نقش سوپرمن داشته‌است. با وجود اینکه هیچ یک از این فیلم‌ها به‌ غیر از لیگ عدالت زک اسنایدر آنطور که باید تاثیرگذار نبودند، کویل همواره در نقش سوپرمن عالی عمل کرده‌است. هنری کویل در برنامه‌ جیمز گان گفته‌است که برای آینده سوپرمن نقشی ندارد، اما کار او در طول این دهه طولانی هرگز فراموش نخواهد‌شد.

2. آگوست واکر – ماموریت غیرممکن فال – اوت (Mission Impossible – Fallout)

61

ماموریت غیرممکن فال – اوت، یکی از بهترین بازی‌های هنری کویل را به نمایش می‌گذارد. یکی از نکات مهم این فیلم، بازی‌ بازیگران از جمله هنری کویل در نقش آگوست واکر است. هنری کویل در این فیلم نقش یک قاتل خطرناک را ماهرانه بازی می‌کند، به گونه‌ای که مخاطبان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. مرگ واکر در نهایت امکان بازگشت به سریال را برای کویل رد می‌کند، اما حضور در فیلم، ماندگار خواهد شد. درحقیقت با اینکه همه فیلم‌های فرنچایز ماموریت غیرممکن جذابیت بالایی دارند، اجرای هنری کویل در یکی از آثار این فرنچایز، برجسته است.

1. گرالت – ویچر (The Witcher)

62

علیرغم جنجال و اندوه عمومی پیرامون خروج هنری کویل از ویچر، گرالت از ریویا همیشه یکی از بهترین نقش‌ها و بازی‌های او خواهدبود. کویل که عشق زیادی به فرنچایز ویچر دارد، ایفای نقش به‌عنوان گرالت را، افتخاری می‌داند که باعث پیشرفتش شده‌است. یکی از ویژگی‌های شخصیت گرالت این است که، از نشان دادن احساسات خود خودداری می‌کند.

هنری کویل در نشان دادن شخصیت سرسخت و ثبت لحظاتی بسیار کمیاب آسیب‌پذیری این شخصیت عالی عمل می‌کند. کویل خودش را در این نقش غرق کرده و با انجام تمام بدلکاری‌های خودش، خود را در نقش گرالت تثبیت کرده‌است. لیام همسورث این نقش را برعهده گرفته‌است، اما هنری کویل همیشه به‌عنوان اولین کسی که به شخصیت گرالت جان بخشید، در یادها می‌ماند.

منبع: مایکت

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید