درباره همکاری موفق پژمان جمشیدی و محسن کیایی از 1394 تاکنون؛ این زوج بامزه

درباره همکاری موفق پژمان جمشیدی و محسن کیایی از 1394 تاکنون؛ این زوج بامزه

پژمان جمشیدی و محسن کیایی از جمله بازیگرانی بودند که هر دو از اوایل دهه نود فعالیتشان را به صورت گسترده شروع کردند و به عنوان بازیگر مطرح سینما شناخته شدند؛ دو بازیگر که هم در آثار کمدی حضور چشمگیری داشته‌اند و هم در آثار جدی توانسته‌اند خودشان را ثابت کنند. آنها در یک نمایش و سه فیلم سینمایی باهم همکاری داشته‌اند و تمامی آنها هم جزو پرفروش‌های زمان خودشان بوده‌اند.

کد خبر : ۲۰۵۲۳۳
بازدید : ۱۲۱

نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» اولین همکاری موفق این دو بازیگر بود و بعد از آن در فیلم‌های «لونه زنبور»، «دینامیت» و «هتل»، این همکاری را ادامه دادند. درحال حاضر «هتل» با بازی این زوج، در شبکه نمایش خانگی اکران آنلاین شده است.

پپرونی برای دیکتاتور | علی احمدی | 1394

67

اولین همکاری مشترک پژمان و محسن کیایی روی صحنه با تئاتر «پپرونی برای دیکتاتور» رقم خورد.

اولین همکاری پژمان جمشیدی و محسن کیایی در نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» به کارگردانی خسرو احمدی شکل گرفت. این نمایش اولین‌بار سال 1394 روی صحنه رفت. در آن زمان پژمان جمشیدی تازه به واسطه بازی در سریال «پژمان» به کارگردانی سروش صحت به شهرت رسیده بود و کم‌کم قدم به عرصه بازی در فیلم‌های سینمایی هم گذاشته بود.

جمشیدی بعد از حضور در چند نمایش، با «پپرونی برای دیکتاتور» بیشتر از قبل توانست خودش را در این عرصه ثابت کند. محسن کیایی هم درحالی در این نمایش حضور پیدا کرد که پیش از آن به واسطه بازی در فیلم‌هایی مثل «بعدظهر سگی سگی»، «ضد گلوله»، «عصر یخبندان» و سریال «پرده‌نشین» به مخاطبان معرفی شده و محبوبیت به دست آورده بود. این نمایش با استقبال زیادی روبه‌رو شد و دو سال بعد مجددا روی صحنه رفت و باز هم جزو آثار پرفروش تئاتر در دوره خودش شد.

لونه زنبور | برزو نیک‌نژاد | 1396

68

«لون زنبور» اولین فیلمی است که محسن کیایی و پژمان جمشیدی با هم همبازی می‌شوند.

سال 1396 برزو نیک‌نژاد فیلم کمدی «لونه زنبور» را ساخت. او مبنای اصلی فیلمش را زوج صابر و مرتضی با بازی پژمان جمشیدی و محسن کیایی قرار داد. دو پسرخاله که به خاطر دزدی یک جعبه‌ی ارزشمند توسط پدر صابر به دردسر می‌افتند. آنها جعبه‌ای را که پدر صابر دزدیده بود، جایی چال می‌کردند و بعد از چند روز که برمی‌گشتند، می‌دیدند در زمین محل اختفای جعبه یک کلانتری ساخته شده و حالا باید آن را از داخل کلانتری بکشند بیرون.

«لونه‌ زنبور» سوژه چندان جدیدی نداشت و بخش مهمی از موفقیت آن روی جذابیت زوج پژمان و محسن بنا شده بود. تلاش‌های آنها برای ورود به کلانتری و فرارشان از دست صاحبان جعبه، اتفاق‌های بامزه‌ای را رقم زده بود. این فیلم نوروز سال 1397 روی پرده رفت و پای 930 هزار مخاطب را به سینماها باز کرد. حدود 9 میلیارد فروش برای این فیلم به ثبت رسید و نهمین فیلم جدول فروش آن سال بود؛ سالی که «هزارپا»، «تگزاس»، «لاتاری» و … جایگاه پرفروش‌ترین‌ها را به خود اختصاص داده بودند.

دینامیت | مسعود اطیابی | 1397

69

«دینامیت» در دوران کرونا به فروش فوق‌العاده‌ای دست پیدا کرد.

در «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، سومین همکاری مشترک پژمان جمشیدی و محسن کیایی کنار هم رقم خورد. «دینامیت» درباره دو طلبه جوان است که دنبال خانه می‌گردند و نهایتا در یکی از آپارتمان‌های شمال شهر ساکن می‌شوند. همسایه‌های آنها دخترهایی هستند که مدام مهمانی می‌گیرند و مرد جوانی است که در خانه خودش مشروب درست می‌کند و ساقی مواد است.

مواجهه این دو طلبه با ساکنین این آپارتمان موقعیت‌های کمدی فیلم را پیش می‌برد. این‌بار پژمان جمشیدی و احمد مهرانفر زوج کمدی اصلی بودند و محسن کیایی به عنوان یک بازیگر مکمل در کنار آنها قرار می‌گرفت. تضاد میان افکار و رفتار اغراق شده این زوج مذهبی با بی‌خیالی و حال خوش مرد ساقی همسایه، موقعیت‌های جذابی را ایجاد می‌کرد.

«دینامیت» ده ماه روی پرده بود و توانست با 58 میلیارد تومان فروش، رکورد فروش در سینمای ایران را بشکند. «دینامیت» درحالی این میزان فروش کرد که مخاطبان مدتها به خاطر شروع کرونا در قرنطینه بودند و این فیلم بالاخره توانست پای آنها را به سینماها باز کند.

هتل | مسعود اطیابی | 1402

70

«هتل» پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین همکاری مشترک جمشیدی و کیایی است.

یکی از موفق‌ترین همکاری‌های مشترک پژمان جمشیدی و محسن کیایی را در فیلم «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی شاهد بودیم؛ فیلمی که هم در اکران موفق ظاهر شد و هم این روزها در اکران آنلاین با استقبال زیادی روبه‌رو شده. «هتل» علاوه بر داشتن ایده جذاب، ساختار موفق و فیلمنامه‌ای متشکل از روابط علی و معلولی قابل قبول، به خاطر بازی بازیگرانش بخصوص زوج پژمان و محسن به اثری خوش‌ساخت بدل شد.

آنها در این فیلم نقش رئیس و مرئوسی داشتند که درست در جایی که نمی‌توانند فکرش را بکنند رودروی هم قرار می‌گرفتند. هردو مجبور می‌شدند برای حفظ آبروی خود، اشتباهات دیگری را گردن بگیرند. آنها مدام در موقعیت‌های عجیبی قرار می‌گرفتند و رفتارهایشان در ارتباط با یکدیگر موقعیت‌های جذابی را رقم می‌زد. هم پژمان و هم محسن در «هتل» متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شدند و به‌خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کردند. این فیلم با فروش 280 میلیارد تومانی، دومین فیلم پرفروش سال 1402 بعد از «فسیل» نام گرفت.

منبع: فیلم نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید