(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی مرجان سلحشوری

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی مرجان سلحشوری

مرجان سلحشوری متولد ۲۱ مهر ۱۳۷۵ در اصفهان، تکواندوکار است. او از ۱۰ سالگی وارد تکواندو شده و در ۱۶ سالگی به تیم ملی راه یافته و توانست نخستین بانوی مدال آور ایران در بازی های آسیایی جاکارتا باشد.

کد خبر : ۲۰۵۵۰۲
بازدید : ۶۹۸۰

مرجان سلحشوری متولد ۲۱ مهر ۱۳۷۵ در اصفهان، تکواندوکار است. البته اصلیت او بختیاری است و دو خواهر بزرگتر از خودش دارد. او با کسب ۲۳ مدال، رکورددار مدال های جهانی و آسیایی در میان زنان تکواندوکار است. در ادامه با بیوگرافی مرجان سلحشوری بیشتر آشنا می شوید.

بیوگرافی مرجان سلحشوری

مرجان سلحشوری متولد ۲۱ مهر ۱۳۷۵ در اصفهان، تکواندوکار است. او از ۱۰ سالگی وارد تکواندو شده و در ۱۶ سالگی به تیم ملی راه یافته و توانست نخستین بانوی مدال آور ایران در بازی های آسیایی جاکارتا باشد.

64

 

65

 تحصیلات مرجان سلحشوری

رشته تحصیلی مرجان سلحشوری صنایع شیمیایی است و ۲ سال کاردانی را در تهران گذرانده و در ادامه مقطع کارشناسی را در دانشگاه چمران اهواز به اتمام رسانده است.

67

تصویری از مرجان سلحشوری و همسرش

ازدواج مرجان سلحشوری

مرجان سلحشوری متاهل است و در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده است.

 

68

69

زندگی ورزشی مرجان سلحشوری

مرجان سلحشوری از سال ۱۳۹۰ هر سال در اردو‌های تیم ملی شرکت کرد و به مسابقات مختلف اعزام شد. سال ۱۳۹۱ در ۱۷ سالگی در مسابقات قهرمانی جهان که در بالی اندونزی برگزار میشد، موفق به کسب مدال طلا در بخش پومسه انفرادی شد و در همین مسابقات در بخش پومسه تیمی میکس به مدال نقره دست یافت.

70

سال ۱۳۹۴ هم در این تورنمنت که به میزبانی لیما پرو بود، شرکت کرد و در هر دو بخش پومسه انفرادی و پومسه تیمی بانوان مدال برنز را کسب کرد. سال ۱۳۹۲ در ۱۸ سالگی به عنوان نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرد و مقام اول بخش پومسه انفرادی را دشت کرد و همچنین به عنوان برترین بازیکن آسیا انتخاب شد.

مرجان سلحشوری در سال ۱۳۹۳ در مسابقات یونیورسیاد توانست برنز پومسه تیمی بانوان را به دست آورد. سپس سال ۱۳۹۸ به همراه تیم ملی ایران به یونیورسیاد ناپولی ایتالی اعزام شد و در هر دو بخش پومسه تیمی بانوان و پومسه تیمی میکس مدال برنز را دشت کرد.

71

سال ۱۳۹۵ در ۲۱ سالگی در بازی های آسیایی داخل سالن که به میزبانی عشق آباد ترکمنستان برگزار میشد، وی در بخش انفرادی مدال طلا و در بخش پومسه تیمی بانوان مدال برنز را بر گردنش آویخت. سال ۱۳۹۶ در بازی های آسیایی که در جاکارتا اندونزی برگزار میشد وی جز ۳۸۲ ورزشکار ایرانی بود که در این مسابقات شرکت می کرد و موفق شد در این تورنمنت نقره بخش انفرادی را کسب کند. همچنین در بازی های آسیایی هانگژو چین توانست به مدال برنز پومسه انفرادی دست پیدا کند.

جمع‌بندی

در این مطلب با زندگی ورزشی و بیوگرافی مرجان سلحشوری بیشتر آشنا شدید. مرجان سلحشوری، به‌عنوان یکی از موفق‌ترین زنان تکواندوکار ایرانی شناخته می‌شود. او از ۱۰ سالگی تکواندو را آغاز کرد و در ۱۶ سالگی به تیم ملی پیوست. مرجان سلحشوری با کسب ۲۳ مدال در مسابقات جهانی و آسیایی، رکورددار مدال‌ها در میان زنان تکواندوکار است.

منبع: روزیاتو

۱۳
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید