بهترین سریال‌ها و فیلم‌های کیم هیون جونگ؛ ستاره‌ سریال «پسران برتر از گل»

بهترین سریال‌ها و فیلم‌های کیم هیون جونگ؛ ستاره‌ سریال «پسران برتر از گل»

اگر از طرفدران قدیمی کیپاپ و کیدراما باشید، حتما درباره‌ی سریال‌ها و فیلم‌های کیم هیون جونگ بازیگر سریال خاطره‌انگیز و فراموش‌ناشدنی «پسران برتر از گل» کنجکاوید؛ پس با این مقاله‌ی کوتاه همراه شوید، تا بهترین آثار این هنرمند خوش‌نام و معروف کره‌ای را بشناسید.

کد خبر : ۲۰۵۶۱۱
بازدید : ۲۰۶۳۳

کیم هیون جونگ متولد سال ۱۹۸۶ در سئول، بازیگر، مدل، یکی از خوانندگان مشهور کیپاپ و رهبر گروه پسرانه‌ی سرشناس و پرطرفدار «دابل اس ۵۰۱» است؛ که بسیاری او را نه فقط با صدای خوش‌اش خوانندگی و مهارتش در نواختن گیتار، بلکه با نقش‌های نوستالژیک و به‌یادماندنی‌اش در کیدراما نیز به یاد می‌آورند. این ستاره‌ی ۳۸ ساله‌ی کره‌ای تا پیش از بازی در سریال «پسران برتر از گل» یا «پسران فراتر از گل‌ها»، در نقش شخصیت مکمل و محبوب یون جیهو، در عرصه‌ی خوانندگی شهرت داشت، اما پس از این سریال موفق، محبوبیت او دو‌چندان شد.

کیم هیون جونگ در سال ۲۰۰۹ به خاطر بازی در سریال «پسران برتر از گل» دو جایزه‌ی معتبر بازیگری محبوب‌ترین بازیگر نقش مرد و جایزه‌ی محبوبیت و شهرت را به ترتیب از سوی جشنواره‌ی بکسانگ و جشنواره‎‌ی جوایز درام بین‌المللی سئول دریافت کرد.

او در سال ۲۰۱۰ در سریال «بوسه‌ی شیطنت‌آمیز» (ورژن کره‌ای یک مانگای ژاپنی) این بار در نقش شخصیت اصلی ظاهر شد. پخش نخستین قسمت این سریال در یوتیوب، در کمتر از ۵ روز، به یک میلیون بازدیدکننده رسید و در مجموع با کسب رقم بازدید ۱۷٫۵ میلیون تماشاگر، توانست رکورد پخش سریال در این شبکه‌ی اجتماعی را بشکند و به اولین سریال کره‌ای تبدیل شد که در سایت یوتیوب به نمایش درآمد. این سوپراستار کره‌ای همچنین برای بازی در مجموعه‌ی تلویزیونی «بوسه‌ی شیطنت‌آمیز» جایزه‌ی محبوبیت را از سوی جشنواره‌ی درام شبکه‌ی «MBC» دریافت کرد.

هرچند اخباری در مورد جدیدترین فیلم کیم هیون جونگ منتشر نشده، امابه تازگی خبر ایفای نقش این ستاره‎ی گزیده‌کار هالیو در مینی سریالی که محصول مشترک دو کشور کره و ژاپن است، تأیید شده است و طبق گفته‌ی منابع رسمی این پروژه‌ تلویزیونی در اواخر سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد. سریال جدید کیم هیون جونگ که در حال حاضر با نام «زمان بدون او» از آن یاد می‌شود، داستان مردی به اسم چا ته او را روایت می‌کند که حافظه‌اش را از دست می‌دهد و دیداری معجزه‌وار زندگی‌اش را برای همیشه دگرگون می‌سازد.

کیم هون جونگ در عرصه‌ی موسیقی چهره‌ای شناخته شده و مطرح محسوب می‌شود و جوایز متعددی را در زمینه‌ی خوانندگی کسب کرده است. او در آخرین کنسرت خود در سال ۲۰۲۲ به طرفدارنش اعلام کرد که قصد دارد با دوست‌دختر غیرسلبریتی‌اش ازدواج کند. این دو نفر مدتی بعد در مراسمی خصوصی، آغاز زندگی مشترک‌شان را جشن گرفتند و اکنون صاحب یک فرزند هستند.

کیم هیون جونگ علاوه بر دریافت جوایز متعدد در زمینه‌ی خوانندگی و بازیگری، به عنوان هنرمندی مردمی و سخاوتمند نزد طرفدارانش شناخته می‌شود و همواره بخش قابل توجهی از درآمدش را صرف امور خیرخواهانه و اقدامات بشردوستانه می‌کند. اکنون پس از این معرفی مختصر، بدون لحظه‌ای درنگ به سراغ معرفی بهترین سریال‌ها و فیلم‌های کیم هیون جونگ می‌رویم.

۱- پسران برتر از گل (Boys Over Flower)

28

  • سال پخش: ۲۰۰۹
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کامیو یوکو
  • سایر بازیگران: لی مین هو، کو هه سان، کیم بوم، کیم جون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۸ از ۱۰

در میان سریال‌ها و فیلم‌های کیم هیون جونگ، سریال کره‌ای عاشقانه «پسران برتر از گل» بدون تردید شاخص‌ترین و شناخته شده‌ترین اثری است که این بازیگر در آن به ایفای نقش پرداخته است. سریال کمدی رمانتیک «پسران فراتر از گل» آغازگر موج موفقیت سریال‌های کره‌ای در دنیا بود. این سریال با درخشش شخصیت‌های گو جون پیو (لی مین هو) و یون جی هو (کیم هیون جونگ) و گوم جاندب (گو هه سان) نه تنها در کره جنوبی به محبوبیتی فوق‌العاده دست پیدا کرد، بلکه در سطح جهان نیز به موفقیت و شهرتی باورنکردنی رسید و در سراسر آسیا دیده شد.

این مجموعه‌ی ۳۵ قسمتی به ماجراهای دختری از طبقه‌ی فقیر می‌پردازد که به طور تصادفی وارد دبیرستانی خاص و معتبر به نام شینهوا می‌شود و در آنجا درگیر زندگی گروهی از مردان جوان ثروتمند و خوش‌چهره می‌شود. مثلث عشقی این سریال یکی از معروف‌ترین و پر سر و صداترین‌های دنیای کیدراما بود و «پسران برتر از گل» را به یکی از پربحث‌ترین سریال‌ها در زمان پخش خود بدل کرد.

شخصیت دوست‌داشتنی، حامی و تأثیرگذار یون جی هو، یکی از نقاط قوت برجسته‌ و مهم این مجموعه است و بازی هنرمندانه و به‌یادماندنی کیم هیون جونگ، به این شخصیت آرام و مهربان عمق بخشید و او را به یکی از نمادهای نوستالژیک و خاطره‌انگیز سریال‌های کره‌ای نزد مخاطبان تبدیل کرد. او برای بازی در نقش یون جی هو، تحسین و تمجید‌های فراوانی را برانگیخت و ۵ نامزدی در بخش بازیگری را کسب کرد و در نهایت دو جایزه را با موفقیت به دست آورد و به کارنامه‌ی هنری خود افزود.

۲- بوسه شیطنت‌آمیز (Playful Kiss)

29

  • سال پخش: ۲۰۱۰
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: هوانگ این روی، کیم دو هیونگ
  • سایر بازیگران: جونگ سو مین، لی ته سونگ، لی شی یونگ، هی وون لی
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۱ از ۱۰

دومین سریال از لیست بهترین سریال‌ها و فیلم‌های کیم هیون جونگ، مجموعه‌ی تلویزیونی ۱۶ قسمتی «بوسه‌ی شیطنت‌آمیز» به کارگردانی هوانگ این روی و کیم دو هیونگ و محصول سال ۲۰۱۰ کره جنوبی است. همچنین سری دوم این مجموعه یک سال بعد در ۷ قسمت ۸ دقیقه‌ای به مخاطبان ارائه شد.

داستان این سریال در مورد اوه هانی دختری دبیرستانی است که به مدت ۳ سال عاشق بک سونگ جو، پسر باهوش و خوش‌قیافه‌ای می‌شود، که در مدرسه بسیار مشهور و خوش‌نام است و درست بر خلاف او به عنوان شاگردی ممتاز و برجسته شناخته می‌شود و مورد توجه و علاقه‌ی همه‌ی دانش‌آموزان و معلمان قرار دارد.

سریال کره‌ای «بوسه‌ی شیطنت‌آمیز» علاوه بر استقبال بینندگان، جوایز متعددی را به خود اختصاص داد و کیم هیون جونگ و جونگ سو مین به عنوان ستارگان نقش اصلی آن، برای بازی‌های روان و باروپذیر خود مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفتند. کیم هیون جونگ برای ایفای نقش در این سریال کمدی عاشقانه، در بخش جایزه‌ی عالی بازیگری و جایزه‌ی محبوبیت کاندید شد و جایزه‌ی محبوب‌ترین بازیگر سال را با موفقیت دریافت کرد.

۳- وقتی زمان متوقف شد (When Time Stopped)

30

  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کواک بونگ چول
  • سایر بازیگران: آن جی هیون، این گیو جین، جو سوک ته، لیم ها ریانگ
  • امتیاز IMDb به سریال: ۶.۲ از ۱۰

مجموعه‌ی تلویزیونی «وقتی زمان متوقف شد» اگرچه به محبوبیت سریال‌های «بوسه‌ی شیطنت‌آمیز» و «پسران فراتر از گل» دست پیدا نکرد، اما با این وجود به دلیل خط داستانی جذاب و بازی‌ کیم هیون جونگ و هنرپیشه‌های دیگر آن، ارزش تماشا کردن دارد. سریال کره‌ای «وقتی زمان متوقف شد» در شمار بهترین سریال‌ها و فیلم‌های کیم هیون جونگ است و داستان آن حول محور شخصیت مرد جوانی (کیم هیون جونگ) می‌گردد که توانایی خارق‌العاده‌ی متوقف کردن زمان را دارد. اما این قابلیت عجیب فقط اسباب دردسر و موجب تنهایی و جداماندگی او شده است.

او سپس با زنی آشنا می‌شود که متوقف کردن زمان بر او تأثیری ندارد و به آسانی در میان دنیایی که زمان در آن از حرکت ایستاده، قدم برمی‌دارد و به زندگی خود ادامه می‌دهد و این مسئله تمام قاعده‌های پیشین را برهم می‌زند. زندگی این دو نفر به بهانه‌ی ملاقات‌شان با یکدیگر دچار تغییر و تحولی عمیق و ژرف می‌گردد. بازی کیم هیون جونگ در «وقتی زمان متوقف شد» یکی از نقاط قوت این مجموعه‌ی کره‌ای است و مشاهده‌ی آن برای طرفدارانی که دلتنگ این ستاره‌ی کم‌کار هستند، فرصتی مغتنم است.

۴- نسل الهام‌بخش (Inspiring Generation)

31

  • سال پخش: ۲۰۱۴
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: کیم جونگ گیو، آن جونگ یون
  • سایر بازیگران: کاک دونگ یون، ایم سو هیانگ، جو دا یانگ، جین سه یون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۵ از ۱۰

«نسل الهام‌بخش» اثری متفاوت و قابل‌تأمل در کارنامه‌ی بازیگری این هنرمند پرآوازه و یکی از برترین سریال‌ها و فیلم‌های کیم هیون جونگ است. این درام تاریخی محصول سال ۲۰۱۴ کره جنوبی است که نویسندگی آن را چه سونگ دائه بر عهده داشته و کارگردانی‌اش به‌طور مشترک توسط کیم جونگ گیو و آن جون یونگ انجام شده است.

داستان این سریال اکشن تاریخی در دهه‌ی ۱۹۳۰ و اغلب در شانگهای چین می‌گذرد؛ اما ماجراهای آن در میان کشورهای چین، کره و ژاپن در گردش است و حول محور مضامینی همچون دوستی، عشق و میهن‌پرستی می‌گردد و طی ۲۴ قسمت زندگی پرفراز و نشیب چند جوان را به تصویر می‌کشد. 

کیم هیون جونگ برای بازی در سریال دیدنی «نسل الهام‌بخش» مورد تمجید و ستایش قرار گرفت و در شاخه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد در درام تاریخی، از سوی جشنواره‌ی جوایز شبکه‌ی کره‌ای «KBS» کاندید دریافت جایزه‌ی عالی بازیگری شد.

۵- صورتی هندی (Indian Pink)

32

  • تاریخ اکران: ۲۰۲۱
  • سازنده: کیم سی وو
  • بازیگران: جو هیو کیونگ، جانگ یون ها
  • محصول: کره جنوبی
  • امتیاز سایت IMDb به فیلم: ۴.۷ از ۱۰

جدیدترین فیلم کیم هیون جونگ فیلم «صورتی هندی» به کارگردانی و نویسندگی کیم سی وو، نخستین بار در سال ۲۰۲۱ اکران شد. این فیلم درباره‌ی عشق و تمایلات انسانی و حقیقت وجودی آدمی است.

ماجراهای این درام روانشناختی پیرامون شخصیت مرد جوان و خودساخته‌ای به نام کانگ دونگ سوک (کیم جونگ هیون) است که معشوق‌اش به بهانه‌ی زندگی بهتر، او را ترک می‌کند. قصه‌ی ین فیلم که به سبک مونودرام فیلمبرداری شده است، از جایی به اوج خود می‌رسد که مرد جوان به دلیل از دست دادن عشق زندگی‌اش، دچار اضمحلال روحی می‌گردد و کم کم ماهیت شیطانی خود را آشکار می‌کند. 

در لیست فیلم‌های کیم هیون جونگ، «صورتی هندی» از جایگاهی مهم برخوردار است. این فیلم جذاب روایت‌گر زندگی مردی با قلبی شکسته و ناامید است که رفته رفته دلایل دلخراش جدایی‌اش برای بینندگان هویدا می‌گردد. کیم هیون جونگ در «صورتی هندی» بازی درخشان و خوبی را ارائه کرده و در نمایش حالات این شخصیت دوگانه و منحنی تغییر و تحول او موفق ظاهر شده است.

منبع: خبرآنلاین

۴۵
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید