(عکس) 20 بازیگری که سریال‌های محبوب را در اوج شهرت رها کردند

(عکس) 20 بازیگری که سریال‌های محبوب را در اوج شهرت رها کردند

برای طرفداران، خروج بازیگران محبوبشان از سریال‌ها بسیار ناراحت‌کننده است، چراکه آنها روی شخصیت‌ها سرمایه‌گذاری کرده و گاهی حتی بازیگران را می‌پرستند. اینجا 20 بازیگر را که در اوج شهرت سریال‌های محبوب، آن را ترک کردند، معرفی می‌کنیم.

کد خبر : ۲۰۷۰۳۳
بازدید : ۷۴۱

بیشتر بازیگران رویای بازی در سریال‌های تلویزیونی محبوب را در سر دارند، بنابراین معمولا تا پایان یک برنامه یا حداقل تا زمانیکه نویسنده یا کارگردان برنامه تصمیم به کشتن شخصیت‌هایشان بگیرند، به آن‌ نقش ادامه می‌دهند. اما در کمال‌تعجب، مواردی وجود داشته‌است که بازیگران زودتر از انتظار از پروژه‌ها کنار رفته‌اند.

بسیاری از این سریال‌ها در اوج شهرت و محبوبیت بازیگر اصلی‌شان را از دست داده‌اند. برخی با توجه به حاشیه‌های پشت‌صحنه، چاره‌ای جز ترک سریال نداشتند، در حالیکه برخی دیگر از بازی کردن در نقش موردنظر خسته شده و تصمیم گرفتند فرصت خود را در جای دیگری به دست آورند یا روی پرده سینما هنرنمایی کنند.

چنین اتفاقاتی معمولا با برنامه‌های تولید تداخل می‌کند، و هر مجموعه به‌طور متفاوتی خروج شخصیت اصلی‌اش را مدیریت می‌کند. برخی جایگزین‌های بهتری پیدا کرده و راه خوبی را برای بخیه زدن زخم از دست دادن بازیگر اصلی پیدا می‌کنند. اما بعضی آثار همه‌چیزشان را از دست داده و نتوانسته‌اند ادامه دهند.

برای طرفداران، خروج بازیگران محبوبشان از سریال‌ها بسیار ناراحت‌کننده است، چراکه آنها روی شخصیت‌ها سرمایه‌گذاری کرده و گاهی حتی بازیگران را می‌پرستند. اینجا 20 بازیگر را که در اوج شهرت سریال‌های محبوب، آن را ترک کردند، معرفی می‌کنیم.

20. استیو کارل – اداره (The Office)

27

  • تاریخ انتشار: از سال 2005 تا 2013
  • ژانر: درام کمدی
  • تعداد فصل‌ها: 9
  • کارگردان: ریکی جرویز و استیون مرچنت
  • بازیگران: استیو کارل، جینا فیشر، جان کرازینسکی، الی کمپر، ​​رین ویلسون، آنجلا کینزی، ملورا هاردین، میندی کالینگ، کرید برتن، بی جی نواک، اد هلمز و برایان بومگارتنر

استیو کارل نقش مایکل اسکات بامزه را در نسخه آمریکایی سریال اداره بازی می‌کند. این شخصیت مدیر یک اداره در اسکرانتون، پنسیلوانیا است. او به‌عنوان یک رییس تنبل و غیرحرفه‌ای شناخته می‌شود، اگرچه همیشه با کارمندانش کنار می‌آید. این نقش باعث محبوبیت استیو کارل شد، اما او پس از فصل هفتم سریال را ترک کرد. کارل در صحبت با پادکست Office Ladies توضیح داد که می‌خواهد به شخصیت‌های دیگر فضایی برای درخشش بدهد.

او معتقد بود که مایکل اسکات تمام افتخارات را مال خودش می‌کند (چیزی که می‌توانست هر بازیگر دیگری را خوشحال کند)، اما از آن احساس بدی داشت. او گفت: «زمان آن رسیده‌بود که شخصیت‌های دیگر به خط مقدم سریال بروند و دیگر آرمان‌ها هم دنبال شوند. فکر می‌کنم درست بود … ، زمان‌بندی درست بود».

این یکی از بهترین تصمیماتی است، که کارل تا به‌حال گرفته‌است، زیرا این جدایی به او اجازه داد تا روی هالیوود تمرکز کند و یک حرفه سینمایی بسیار موفق داشته‌باشد. اما متاسفانه، سریال اداره بدون او هرگز مانند قبل نشد. هیچ شخصیت دیگری به‌اندازه مایکل محبوب نشد و خوشبختانه پس از آن فقط دو فصل دیگر پخش شد.

19. کوین کاستنر – یلو استون (Yellowstone)

28

  • تاریخ انتشار: از سال 2018 تا اکنون
  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • کارگردان: تیلور شریدان و جان لینسون
  • بازیگران: کوین کاستنر، کلی ریلی، لوک گریمز، وس بنتلی، کلسی چو، کول هاسر، گیل بیرمنگام و دنی هوستون

پس از یک سابقه طولانی و درخشان در هالیوود، کوین کاستنر رضایت داد در تلوزیون حضور پیدا کند. او در سریال یلو استون به‌عنوان یک دامدار و مزرعه‌دار بازی می‌کند که بعدا فرماندار مونتانا می‌شود. در سریال یلو استون، کوین کاستنر به‌عنوان جان داتون بزرگ، مانند بسیاری دیگر از شخصیت‌هایش بسیار محبوب است.

کاستنر، مردی عاقل و درعین‌حال جاه‌طلب است و همین ویژگی‌های نقش جان داتون را برای او کاملا مناسب می‌کرد، اما او ترجیح داد برای نیمه دوم فصل 5 بازنگردد. کاستنر در یک پست اینستاگرامی، طرفداران خود را با افشای این موضوع که او نمی‌تواند فصل 5 یلواستون یا حتی فصل‌های حتمالی بعدی را در آینده ادامه دهد، متعجب کرد.

او همچنین به همه اطمینان داد که به بازی در فیلم‌های سینمایی ادامه خواهدداد. با توجه به اینکه کاستنر قلب و روح سریال یلواستون است، اعلام این خبر بسیار ناامیدکننده است، اما از آنجاییکه دعواهایی در پشت‌صحنه وجود داشته‌، این اتفاق قابل‌درک است. در مصاحبه قبلی کوین کاستنر با Deadline، این هنرمند فاش کرد که تیم سازنده او را در رسانه‌ها زیر سوال برده‌اند، زیرا برنامه شلوغ او مانع از حضورش در بعضی از جلسات فیلمبرداری سریال شده‌است.

با پخش فصل 5 در نوامبر 2024، جالب است که ببینیم این سریال چگونه خروج کوین کاستنر را مدیریت می‌کند. بعید است که خود این بازیگر، باتوجه به رزومه عالی‌اش، زیاد درباره نتیجه ترک سریال ناراحت یا نگران باشد، اما طرفداران برای همیشه آرزو خواهند کرد که ای کاش هر دو طرف کاری انجام می‌دادند که این مشکل برطرف شود.

18. دیمین لوئیس – میلیاردها (Billions)

29

  • تاریخ انتشار: از سال 2016 تا 2023
  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 7
  • کارگردان: بری کاپپلمن، دیوید لویو و اندرو راس سورکیس
  • بازیگران: پل جیاماتی، دیمین لوئیس، مگی سیف و دیوید کوستابیل

دیمین لوئیس در سریال میلیاردها نقش اساسی داشت. این سریال حول‌محور دشمنی شخصیت او بابی اکسلراد با چارلز چاک رودس جونیور با بازی پل جیاماتی، دادستان سابق ایالات‌متحده در ناحیه جنوبی نیویورک است. بابی علیرغم اینکه یک میلیاردر محترم و مدیر صندوق سرمایه‌گذاری است، آدم کاملی محسوب نمی‌شود، بنابراین چاک همیشه به‌دنبال کلاهبرداری از او است. بازی‌های موش‌و‌گربه این دو تا فصل 5 ادامه داشت، تا اینکه لوئیس به‌طور ناگهانی سریال را ترک کرد.

در این‌باره رسانه ScreenRant گزارش داد که لوئیس به‌دلایل خانوادگی مجبور به ترک سریال شده‌است. همسرش هلن مک‌روری، که برای بازی در نقش خاله تامی شلبی در پیکی بلایندرز شناخته می‌شد، به تازگی فوت کرده بود، و لوئیس را بر آن داشت تا برای عزاداری و بازسازی مجدد زندگی‌اش به انگلستان برود. بر خلاف انتظارات، انگلیسی‌ها تعطیلی ندارند.

پس او در سریال جاسوس در میان دوستان، حماسه جاسوسی جذابی که براساس رویدادهای واقعی است، بازی کرد. لوئیس در سریال میلیاردها با کوری استول جایگزین شد، اما بازیگر تازه نتوانست مانند همکار خود قلب هواداران را تسخیر کند. خوشبختانه، لوئیس در فصل آخر به‌عنوان بازیگر همراه بازگشت و در شش قسمت از 12 قسمت فصل ظاهر شد و به نویسندگان این امکان را داد که پایان سریال را به خوبی جمع کنند.

17. رگی ژان پیج – بریجرتون (Bridgerton)

30

  • تاریخ انتشار: از سال 2020 تا اکنون
  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 4
  • کارگردان: کریس ون دوسن
  • بازیگران: رگی ژان پیج، جولی اندروز، جاناتان بیلی، روث گمل، پولی واکر و گلدا روشوول

رگی ژان پیج بدون شک محبوب‌ترین بازیگر فصل اول سریال بریجرتون است. ظاهر زیبا و جذابیت شخصیت او باعث ایجاد طرفداری شدید در بین تماشاگران زن سریال می‌شود. این بازیگر نقش سیمون باست، دوک هیستینگز را بازی می‌کند و انتظار می‌رود که مدت طولانی‌تری در کنارش بماند، تا از محبوبیت خود استفاده کند. اما متاسفانه این بازیگر در پایان فصل اول سریال بریجرتون کنار می‌رود.

بریجرتون نتفلیکس که خالقش کریس ون دوسن است، براساس مجموعه رمان‌های عاشقانه‌ای به همین نام از نویسنده جولیا پاتینگر ساخته شده‌است. این سریال هشت خواهر و برادر بریجرتون، آنتونی، بندیکت، کالین، دافنه، الویس، فرانچسکا، گریگوری و هیاسینث را دنبال می‌کند، که در طول فصل اجتماعی زندگی خود به‌دنبال عشق می‌گردند و زندگی را در انگلستان ادامه می‌دهند.

درباره ترک سریال محبوب بریجرتون توسط این بازیگر جوان، رسانه Cinemablend گزارش می‌دهد که به پیج پیشنهاد قرارداد جدیدی داده‌شد، اما آن را رد کرد زیرا احساس می‌کرد بهتر است به دنبال سرمایه‌گذاری‌های دیگری باشد. هر چقدر این افشاگری ناامیدکننده بود، این بازیگر دلیلی برای پشیمانی از حرکت خود نداشت. او در تولیدات پرهزینه‌ای مانند مرد خاکستری و سیاه‌چال‌ها و اژدهایان ظاهر شده‌است و از معدود بازیگران مرد بریتانیایی است، که درباره‌اش شایعه شد برای بازی در نقش مامور 007 در رقابت است. آیا او جیمز باند سیاه‌پوست خواهدبود؟

16. کلین کرافورد – سلاح مرگبار (Lethal Weapon)

31

  • تاریخ انتشار: از سال 2016 تا 2019
  • ژانر: درام جنایی
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • کارگردان: مت میلر
  • بازیگران: دیمون وینز، کلین کرافورد، شان ویلیام اسکات، کوین رام و دانته براون

بیشتر اقتباس‌های تلویزیونی فیلم‌ها موفق نمی‌شوند، به همین دلیل زمانیکه سریال اسلحه مرگبار معرفی شد، بسیاری از طرفداران درباره آن تردید داشتند. با اینحال، این نمایش به‌لطف بازی درخشان دیمون وینز و کلین کرافورد از دو پلیس غیرمتعارف، به‌ترتیب راجر مورتاگ و مارتین ریگز، موفقیت زیادی کسب کرد.

کرافورد به‌صورت خودخواسته سریال را ادامه نداد. او پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر رفتار بد در صحنه فیلمبرداری و ناتوانی بازی او در کنار هم ستاره‌اش، دیمون وینز، از سریال خارج شد. این اتفاق باعث ناراحتی بود زیرا، شخصیت کرافورد هیجان‌انگیزتر از دو پلیس رفیقش بود و اغلب سکانس‌های اکشن را جان می‌بخشید. از آن زمان، کرافورد از چشم‌انداز تلویزیون دور شد اما، در چندین فیلم بازی کرد.

15. روبی رز – بت‌وومن (Batwoman)

32

  • تاریخ انتشار: از سال 2019 تا 2022
  • ژانر: ابرقهرمانی
  • تعداد فصل‌ها: 3
  • کارگردان: کارولین دریس
  • بازیگران: روبی رز، ریچل اسکارستن، نیکول کانگ، کامروس جانسون، الیزابت آنویس و دوگری اسکات

پس از دهه‌ها حاشیه درباره بت‌گرل، دی‌سی سرانجام سفارش ساخت سریال تلویزیونی بت‌وومن را با روبی رز داد. مانند بازیگر زن، این شخصیت با گرایشات متفاوتی به‌تصویر کشیده شد، و او را برای نقشش به یک گزینه ایده‌آل تبدیل کرد. اما متاسفانه، رز برای مدت طولانی در سریال ماندگار نشد. او پس از فصل اول از سریال خارج شد و جاویشیا لزلی جای او را گرفت.

البته جاویشیا لزلی نسخه متفاوتی از این نقش را بازی کرد. رز در یک سری از پست‌های رسانه‌های اجتماعی توضیح داد که اگر شرایط کاری مساعد باشد در سریال می‌ماند. اما او مجبور شده‌بود خیلی زود پس از مصدومیت به سر کار بازگردد. در طول همه‌گیری کووید 19 هم، او باید مدام به محل کار خود گزارش می‌داد.

جالب اینجاست که ستاره همکار او کامروس جانسون ادعای متقابلی را مطرح کرد و اظهار داشت که رز به‌دلیل اینکه کار کردن در کنارش دشوار است، از سریال اخراج شده‌است. او سپس ادعاهای رز درباره بدرفتاری در محل کار را دروغ‌های بزرگ توصیف کرد. طرفداران ممکن است هرگز حقیقت را ندانند. در همین‌حال، رز به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد. او پس از ترک این سریال، در هفت فیلم بازی کرده‌است.

14. کوین اسپیسی – خانه پوشالی (House of Cards)

33

  • تاریخ انتشار: از سال 2013 تا 2018
  • ژانر: درام سیاسی
  • تعداد فصل‌ها: 6
  • کارگردان: دیوید فینچر، جیمز فولی، جوئل شوماخر، چارلز مک‌دوگال، کارل فرانکلین، آلن کولتر، جان کولز، جودی فاستر و رابین رایت
  • بازیگران: رابین رایت، مایکل کلی، پاتریشیا کلارکسون، درک سیسیل، بوریس مک. گیور، لارس میکلسن و کمبل اسکات

کوین اسپیسی قبل از بازی در سریال خانه پوشالی، نام بزرگی بود و بعد از بازی در نقش فرانک آندروود بزرگتر شد. این ضدقهرمان نمادی از ماکیاولیسم بود، که تمام سعی خود  را در جهت حفظ رئاست‌جمهور ایالات‌متحده انجام می‌دهد. او رویکرد خود را با ساده‌ترین کلمات خلاصه می‌کند: «در دموکراسی بسیار زیاده‌روی شده‌است».

در اوج محبوبیت سریال خانه پوشالی، کوین اسپیسی به‌دلیل اتهامات سوء‌رفتار جنسی اخراج شد. البته اسپیسی از بسیاری از اتهامات مطرح شده علیه وی تبرئه شد‌ه‌است. علیرغم آن، ادعاهای قربانیان به اندازه کافی جدی بود، که او را از سریال خارج کرد. رابین رایت، ستاره همکار کوین اسپیسی در خانه پوشالی، بدون او در فصل بعد پیش از پایان یافتن فصل، جریان سریال را در دست گرفت، با اینحال فضای نارضایتی درمیان مخاطبان شکل گرفت.

شکی نیست که خانه پوشالی هم میتوانست به سرنوشت بال غربی دچار شود، اگر فرانک آندروود کمی بیشتر در آنجا حضور داشت. اکنون تنها کاری که هواداران می‌توانند انجام دهند، این است که خشمگین باقی بمانند. خشمگین از اسپیسی و خشمگین از تیم سازنده سریال، که راه بهتری برای خارج شدن نقش اصلی پیدا نکرده‌اند.

13. مایکل داگلاس – خیابان‌های سانفرانسیسکو (The Streets of San Francisco)

34

  • تاریخ انتشار: از سال 1972 تا 1977
  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 5
  • کارگردان: کویین مارتین
  • بازیگران: دین استاکول، پرنل رابرتز، ادموند اوبرایان، ریکی نلسون، ران گلس، سوزان دی، ماریون روس، ون ویلیامز، دان جانسون و تام سلک

سال‌ها قبل از اینکه مایکل داگلاس با فیلم‌های پرفروشی مانند وال استریت و غریزه اصلی بر هالیوود حکومت کند، او کارآگاه استیو کلر را در سریال پلیسی موفق دهه 70، یعنی خیابان‌های سانفرانسیسکو بازی کرد. در این سریال، شخصیت او با کارآگاه مسن‌تر مایک استون با بازی کارل مالدن، خیابان‌های پر از جنایت‌کاران را پاک می‌کرد.

داگلاس جاه‌طلب در شروع فصل 5 سریال را ترک می‌کند تا در هالیوود شغل خود را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کند. داگلاس چنان چرخ‌دنده مهمی در سریال بود، که پس از رفتن او، رتبه‌بندی‌های خیابان‌های سانفرانسیسکو پایین آمد. ازظرفی مایکل داگلاس اشتباه نمی‌کرد که فکر می‌کرد ممکن است موفقیت بیشتری در پرده سینما داشته‌باشد.

به هر‌حال، او به تازگی فیلم پرواز بر فراز آشیانه فاخته را به‌عنوان تهیه‌کننده ساخته‌بود، که برنده بهترین فیلم در اسکار شد. با وجود اینکه مایکل داگلاس در سال 1976 این سریال را ترک کرد، هشت سال طول کشید تا او به‌عنوان یک بازیگر فیلم موفقی داشته‌باشد. در سال 1984، این هنرمند در فیلم افسانه سنگ بازی و خود را به‌عنوان یک نیروی بازیگری مهم در صنعت سینما معرفی کرد.

12. ساندرا اوه – آناتومی گری (Grey’s Anatomy)

35

  • تاریخ انتشار: از سال 2005 تا کنون
  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 19
  • کارگردان: شاندا ریمز
  • بازیگران: الن پومپئو، ساندار اوه، کاترین هیگل، جاستین چمبرز، تی آر نایت، چاندرا ویلسون، جیمز پیکنز جی آر، کیت والش، کایلر لی، اریک دانی، سارا رامیرز، پاتریک دمپسی و آیزیا واشینگتن

در آناتومی گری، ساندرا اوه نقش کریستینا یانگ را از فصل اول تا دهم سریال بازی می‌کند. این شخصیت یک جراح قلب و یکی از نزدیکترین دوستان مردیت گری نقش اصلی سریال است.

کریستینا از یک کارمند در بیمارستان گریس سیاتل و بیمارستان گری اسلون مموریال تا مدیر جراحی قلب در موسسه تحقیقات پزشکی کلاوسمن رشد می‌کند. یک دهه زمان زیادی برای حضور در یک سریال است، بنابراین ساندرا اوه به تمایلش برای امتحان کردن نقشی متفاوت تسلیم شد.

او در طول مصاحبه با ددلاین این را کاملا بیان کرد و اظهار داشت که نمی‌خواهد برای مدت طولانی در یک برنامه تلویزیونی گیر بیفتد. برای این بازیگر، موفقیت همچنان ادامه داشت. مدت کوتاهی پس از ترک سریال، او برای بازی در سریال موفق کشتن ایو انتخاب شد، فرصتی که او را تبدیل به اولین بازیگر آسیایی کرد که نامزد دریافت جایزه امی برای بهترین بازیگر نقش اول زن در یک سریال درام شد.

11. نول فیشر – بی‌شرم (Shameless)

36

  • تاریخ انتشار: از سال 2011 تا 2021
  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 11
  • کارگردان: پل ابوت
  • بازیگران: ویلیام اچ میسی، امی رسوم، جاستین چتوین، اتان کوتکوسکی، شانولا همتون، استیو هووی، اما کنی، کامرون مانهن، جرملی آلن وایت، لورا اسلید ویگینز، جون کیوسک، اما گرینول، زاک مک‌گاون و نول فیشر

نول فیشر، بازیگر کانادایی، با بازی در نقش میکی در نسخه آمریکایی بی‌شرم، شاهد افزایش محبوبیت خود بود. در این سریال، او اغلب به‌عنوان یک فرد فریبکار و سرسخت در منطقه معرفی می‌شد، که به دروغ و تجارت سلاح‌های مختلف شهرت داشت. فیشر درباره خروج خود از سریال بی‌شرم، پاسخی ساده داد و توضیح داد که: «احساس می‌کنم این سریال برای من تمام شده‌است و می‌خواهم وارد یک ماجراجویی بشوم».

این همان احساسی است که بسیاری از بازیگران در سریال‌های طولانی‌مدت دارند. با این‌حال فیشر مجبور شد برای مدت کوتاهی به سریال بازگردد، زیرا طرفداران به‌دلیل نارضایتی خود سر‌وصدای زیادی ایجاد کردند. زندگی دور از بی‌شرم برای نول فیشر هرگز بد نبوده‌است، زیرا او بعد از تصمیمش به ترک سریال برای چندین پروژه استخدام شده‌است.

10. توفر گریس – نمایش دهه 70 (That ’70s Show)

37

  • تاریخ انتشار: از سال 1998 تا 2006
  • ژانر: کمدی
  • تعداد فصل‌ها: 8
  • کارگردان: بانی ترنر و تری ترنر
  • بازیگران: توفر گریس، میلا کونیس، اشتون کوچر، دنی مسترسون، لورا پرپون، ویلمر والدراما، دبرا جو روپ، کرتوود اسمیت، تانیا رابرتس، دان استارک، لیزا رابین کلی و تامی چونگ

در سریال نمایش دهه 70، توفر گریس نقش اریک فورمن را بازی کرد، یک پسر معمولی خوب که تمایلات خاصی دارد و یک شخصیت دست‌وپا چلفتی است. با اینحال، توفر گریس در طنز متخصص بود و او را به یکی از بامزه‌ترین شخصیت‌های سریال تبدیل کرد. در پایان فصل 7، مشخص شد که اریک به قصد معلم شدن در آفریقا نقل‌مکان می‌کند.

در واقع، توفر تصمیم گرفته‌بود که مسیر شغلی جدیدی را در پیش بگیرد. درحالیکه توفر هنوز یکی از بازیگران سریال نمایش دهه 70 بود، نقش‌های کوتاهی در ترافیک و یازده یار اوشن برعهده داشت. بازی در این آثار به او طعم شیرین درخشش در صحنه‌ای فراتر از  تلویزیونی را چشاند. به‌این‌ترتیب، او کاوش در این جهان را عاقلانه‌تر می‌دید. تصمیم این هنرمند نتیجه داد زیرا، به‌سرعت برای بازی در نقش ادی در فیلم مرد عنکبوتی 3 قبل از بازی در فیلم‌های عاشقانه‌ای مانند روز ولنتاین و امشب منو ببر خونه انتخاب شد.

متاسفانه سریالی که این بازیگر پشت سر گذاشت، سرنوشت خوبی نداشت. بخشی از این نتیجه به این واقعیت مربوط می‌شود که توفر گریس تنها بازیگر اصلی سریال نبود، که آن را ترک می‌کرد. بعد از مدتی اشتون کوچر هم با این سریال خداحافظی کرد و خلا بزرگی بعد از خود بر جای گذاشت. سال‌ها بعد، توفر گریس برای مدت کوتاهی نقش خود را در اسپین‌آف نمایش دهه 90 بازی کرد.

9. کریستوفر ملونی – نظم و قانون: واحد قربانیان ویژه (Law & Order: SVU )

38

  • تاریخ انتشار: از سال 1999 تا کنون
  • ژانر: درام جنایی
  • تعداد فصل‌ها: 25
  • کارگردان:  دیک ولف
  • بازیگران: کریستوفر ملونی، ماریسکا هارگیتای، ریچارد بلزر، دن فلارک، میشل هارد، استفانی مارس، آیس-تی، بی‌دی ونگ، دایان نئال، تامارا توونی و آدام بیچ

برای بیش از یک دهه، کریستوفر ملونی در سریال نظم و قانون در کنار ماریسکا هارگیتای در نقش کارآگاه الیوت استابلر بازی کرد. این دو، شیمی بین بازیگران را در تلویزیون بازتعریف کردند. آنها جملات یکدیگر را تکمیل می‌کردند و در صورت نیاز به یکدیگر کمک می‌کردند در مقطعی، ملونی تصمیم به ترک نمایش گرفت، در حالیکه ستاره همکارش متعهد باقی ماند و تا به امروز در تک‌تک قسمت‌های سریال حضور داشته‌است. طبق گفته ملونی به نیویورک‌پست، هیچ شرایط بدی در سریال وجود نداشته‌است.

او گفته‌است: «دلیل ترک من یک موضوع خاص بود و ربطی به تیم سازنده قانون و نظم یا خالق سریا دیک ولف نداشت. اما به همان اندازه، این هنرمند می‌خواست با دنیای سریال خداحافظی کند. پس از سال‌ها جستجوی شرایط بهتر، او نتوانست از بازگشت به آن اجتناب کند، او دوباره نقش خود را در اسپین‌آف، قانون و نظم: جنایت سازمان‌یافته، ایفا کرد.

8. دن استیونز – داونتون ابی (Downton Abbey)

39

  • تاریخ انتشار: از سال 2010 تا 2015
  • ژانر: درام تاریخی
  • تعداد فصل‌ها: 8
  • کارگردان: برایان پرسیوال، بن بولت، برایان کلی، اندی گدارد، جیمز استرانگ و اشلی پیرس
  • بازیگران: هیو بونه‌ویل، جسیکا براون فیندلی، لورا کارمایکل، جیم کارتر، راکل کسیدی، برندن کویل، تام کالن، میشل داکری، کوین دویل، شیوون فینران، مایکل فاکس، جوآن فروگات، توماس هاوس و لیلی جیمز

دن استیونز در سریال جذاب و موفق دانتون ابی نقش شخصی به‌نام متیو کراولی را بازی می‌کند. پس از مرگ پاتریک کراولی در تراژدی غرق شدن کشتی تایتانیک، او به‌عنوان وارث موردانتظار جدید املاک داونتون ابی ظاهر می‌شود و در ابتدا مورد بی‌مهری خانواده کراولی قرار می‌گیرد. اما طولی نمی‌کشد که قلب مهربان متیو او را به شخصیتی محبوب هم برای خانواده کراولی و هم برای طرفداران تبدیل می‌کند.

بنابراین زمانی که دن استیونز ناگهان تصمیم گرفت برنامه را ترک کند، سر و صدای زیادی به‌پا شد. در داستان سریال شخصیت این بازیگر در یک حادثه رانندگی از بین می‌رود. این اتفاق مخاطبان سریال را به‌شدت ناراحت کرد. استیونز می‌ترسید که تا پایان دوران حرفه‌ای‌اش به‌عنوان یک اشراف‌زاده شناخته شده و نتواند نقش‌های متنوع بازی کند.

در یک گفتگوی صریح با گاردین، او نارضایتی طرفداران را تایید کرد و گفت: «مردم فکر می‌کنند من دیوانه هستم». او مسلما دیوانه بود، زیرا در یکی از تحسین‌شده‌ترین نمایش‌های جهان به عنوان ستاره حضور داشت و آن را ترک کرد. بسیاری از طرفداران هنوز درباره اینکه آیا او انتخاب درستی کرده است یا خیر تردید دارند. او ممکن است هرگز بیکار نمانده باشد، اما هیچوقت در سریال یا فیلم دیگری به بزرگی داونتون ابی بازی نکرده‌است.

7. مگان مارکل – کت‌شلواری‌ها (Suits)

40

  • تاریخ انتشار: از سال 2019 تا 2011
  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 9
  • کارگردان: آرون کوروش
  • بازیگران: گابریل مچ، گابریل مچ، پاتریک جی. آدامز، مگان مارکل، ریک هافمن، سارا رافرتی و جینا تورس

مگان مارکل پس از ازدواج با شاهزاده هری عضو محبوب خانواده سلطنتی به شهرت جهانی دست یافت. او قبل از اینکه با شاهزاده هری ازدواج کند، یک هنرپیشه بود و در سریال هایی مانند کت‌شلواری‌ها و فرینج بازی می‌کرد. در سریال کت‌شلواری‌ها، مگان مارکل نقش راشل زین را بازی می‌کند، یک وکیل دادگستری که با شخصیت مایک راس رابطه عاشقانه برقرار کرده‌است. مارکل کمی پس از ازدواج با شاهزاده هری، کت‌شلواری‌ها را ترک کرد و به‌طور کامل بازیگری را کنار گذاشت.

این تصمیم منطقی به‌نظر می‌رسید زیرا، انجام وظایف سلطنتی و ادامه زندگی برای او دشوار می‌شد. با اینحال، این اقدام توسط برخی از افراد زیر سوال رفت. البته او یک قدم از وظایف سلطنتی عقب‌نشینی کرد، تا بر خانواده خود تمرکز کند. هنوز هم فرصت‌های بسیار خوبی برای مگان مارکل وجود دارد که به ستاره تلویزیون تبدیل شود، اما بعید است که از این فرصت استفاده کند. در همین حال، طرفداران سریال فقط می‌توانند بنشینند و خاطرات شادی را که راشل برای اطرافیانش به ارمغان آورد، یادآوری کنند.

6. کل پن – دکتر هاوس (House M.D)

41

  • تاریخ انتشار: از سال 2004 تا 2012
  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 17
  • کارگردان: دیوید شور
  • بازیگران: هیو لوری، لیسا ادلستین، عمر اپس، رابرت شان لئونارد، جنیفر موریسون، جسی اسپنسر، پیتر جکوبسن، کل پن، اولیویا وایلد، امبر تمبلین و اودت انابل

کل پن ترکیبی عالی از نقش‌های کمدی و درام را در رزومه خود دارد. در سریال دکتر هاوس، کل پن نقش لارنس کاتنر را بازی می‌کند، یکی از افرادی که توسط دکتر هاوس استخدام شده تا در کارهای تحقیقاتی پزشکی به او کمک کند. لارنس در رشته پزشکی ورزشی تخصص دارد و در طول مدت حضورش در برنامه، به محبوب‌ترین شخصیت مکمل تبدیل شده‌است.

او بعدا در طول سریال مرده پیدا می‌شود، اتفاقی که به تصمیم پن برای ترک سریال مربوط است. در سال 2009، کل پن به‌عنوان معاون مدیر دفتر مشارکت عمومی و امور بین‌دولتی کاخ سفید در دولت رییس‌جمهور اوباما منصوب شد. درنتیجه، شخصیت او باید از نمایش حذف می‌شد. جالب اینجاست که او موفق شد همزمان با فعالیت در عرصه سیاست، به حرفه بازیگری خود هم ادامه دهد. پس از آن کل پن در آثاری مانند آشنایی با مادر، بتل کریک و وراثت بازی کرد. بنابراین بازگشت کل به دکتر هاوس امکان‌پذیر بود، البته اگر شخصیتش در سریال کشته نمی‌شد.

5. مندی پتینکین – ذهن‌های جنایتکار (Desperate Housewives)

42

  • تاریخ انتشار: از سال 2005
  • ژانر: درام جنایی
  • تعداد فصل‌ها: 17
  • کارگردان: جف دیویس
  • بازیگران: جو مانتگنا، پجت بروستر، شیمار مور، متیو گری گابلر، ای. جی. کوک، کرستن ونسنس، توماس گیبسون، لولا گلودینی، مندی پتینکین و ریچل نیکولز

سریال ذهن‌های جنایتکار با میزبانی بازیگران درخشان و پلان‌هایی خوش‌ساخت، به‌محض نمایش به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد. در شروع فصل 3، شخصیت پتینکین به‌دلیل ضربه روحی ناشی از مرگ دوستش، از اف‌بی‌آی بازنشسته شد. اما در پشت‌صحنه، پتینکین داوطلبانه نمایش را ترک کرده‌بود. در طی مصاحبه‌ای با مجله نیویورک، پتینکین درباره دلیل ترک کارش به‌طرز افراطی صادق بود.

این بازیگر ادعا کرد که از محتوای آزاردهنده سریال متنفر است و این محتوا ویرانگر روح و شخصیت او است. از آنجاییکه سریال دارای تعدادی از دیوانه‌ترین شخصیت‌های شرور است، دلیل پتینکین برای ترک سریال کاملا منطقی است. درحقیقت کائنات پاتینکین را به‌خاطر حفظ سلامت روانش مجازات نکرد. مدت کوتاهی پس از استعفا، او به‌عنوان مامور سیا، سائول برنسون در سریال انتخاب شد و آن نقش را برای چندین سال بازی کرد.

4. نیکولت شریدان – دودمان (Dynasty)

43

  • تاریخ انتشار: از سال 2017
  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 9
  • کارگردان: سالی پاتریک
  • بازیگران: الیزابت گیلیس، ناتالی کلی، جیمز مک‌کی، رابرت کریستوفر ریلی، سم آدوگوکه، رافائل ده لا فونته، گرانت شو، الن داله، نیکولت شریدان، آنا برندا کونترراس و مدیسون براون

بازسازی دودمان ممکن بود به اندازه نسخه اصلی دوام نیاورد، اما به‌همان اندازه خوب بود. نیکولت شریدان یکی از بازیگران برجسته این سریال بود که نقش الکسیس کارینگتون، همسر عبوس سابق میلیاردر بلیک کارینگتون را بازی کرد. الکسیس در تلاش خود برای بدست آوردن پول بیشتر و آشتی دادن فرزندانش، طرفداران را به‌همان اندازه تحت‌تأثیر قرار داد و حتی آنان را خشمگین کرد. با کمال تعجب، شریدان پس از دو فصل سریال را ترک کرد و تهیه‌کنندگان را بر آن داشت تا به فکر بازیگر دیگری برای این نقش باشند.

ممکن است خانواده برای الکسیس آخرین اولویت باشد، اما برای شریدان اولین اولویت بود. در سال 2017، شبکهCW  اعلام کرد که این بازیگر برای تمرکز بر مسائل غیرمنتظره خانوادگی سریال را ترک خواهدکرد. پس از چند هفته، اطلاعات بیشتری منتشر شد و مشخص شد که مادر شریدان به بیماری لاعلاجی مبتلا شده‌است.

از این رو، ستاره سریال باید از او مراقبت می‌کرد و به همین دلیل سریال را در اوج شهرت و محبوبیت ترک کرد. شریدان از زمانیکه سریال را ترک کرد نتوانست به‌درستی کار خود را از سر بگیرد، اما او برای همیشه به‌عنوان یک اسطوره سریال شناخته می‌شود. این هنرمند قبل از بازی در دودمان، یکی از بازیگران ثابت سریال‌های موفقی مانند نات لندینگ و کدبانوهای وامانده بود.

3. راب لو – بال غربی (The West Wing)

44

  • تاریخ انتشار: از سال 1999 تا 2006
  • ژانر: درام سیاسی
  • تعداد فصل‌ها: 7
  • کارگردان: آرون سورکین
  • بازیگران: مارتین شین، آلیسون جنی، ریچارد شیف، جان اسپنسر، بردلی ویتفورد، دال هیل، جاشوا مالینا، آلن آلدا

راب لو که در ابتدا قرار بود نقش اصلی پرزیدنت بارلت را در سریال بال غربی داشته‌باشد، بعدا به‌عنوان سام سیبورن معاون مدیر ارتباطات کاخ سفید انتخاب شد. نقش او همچنین به‌عنوان نویسنده متن‌های سخنرانی‌ و مشاور رییس‌جمهور هم خدمت می‌کرد. در فصل چهارم، این سریال یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی در آمریکا بود، با اینحال راب لو تصمیم گرفت آن را ترک کند.

او بعدا در فصل 7 سریال، در جایگاهی دیگر ‌بازگشت. لو در صحبت با پادکست Podcrushed، ترک سریال بال غربی را بهترین کاری که تا به حال انجام داده توصیف کرد و ادعا کرد که زمان حضور او در این سریال بسیار ناسالم بوده‌است. او حتی به استعاره‌ای اشاره کرد و گفت: «من از محبوب‌ترین دختر مدرسه دور شدم، اما همچنین می‌دانستم که این یک رابطه فوق‌العاده ناسالم بود و این بهترین کاری بود که انجام دادم».

این بازیگر درباره جزییات خیلی سخاوتمند نبود، اما واضح است که لو از کار خود در سریال بال غربی لذت نمی‌برده‌است. این تنها یک شکست جزئی برای این بازیگر بود، زیرا لو پیشنهادهای زیادی از جمله نقش اصلی را در سریال تماس اضطراری: تک ستاره دریافت کرد.

2. دیوید کاروسو – ان.وای.پی.دی بلو (NYPD Blue)

45

  • تاریخ انتشار: از سال 1993 تا 2005
  • ژانر: درام جنایی
  • تعداد فصل‌ها: 12
  • کارگردان: مارک تینکر
  • بازیگران: دنیس فرانس، گوردون کلپ و جیمز مک. دنیل

دیوید کاروسو سال‌ها در جستجوی موفقیت بزرگ خود بود تا اینکه به عنوان جان کلی، کارآگاه پلیس در بخش 15 پلیس نیویورک در فیلم ان.وای.پی.دی بلو معرفی شد. این رویداد به یک موفقیت در رتبه‌بندی‌های مختلف تبدیل شد و مانند بیشتر برنامه‌های پلیسی، بیش از 10 فصل اجرا شد. با کمال تعجب، کاروسو علیرغم افزایش محبوبیت شخصیتش، برای فصل 2 به سریال بازنگشت.

رفتن دیوید کاروسو از سریال هم یک خروج غم‌انگیز بود و هم یک رستگاری. به گزارش لس‌آنجلس تایمز، دیوید کاروسو با دیدن محبوبیت روزافزون این سریال، خواستار افزایش دستمزد شد. این درخواست غیرمنطقی نبود، اما شبکه احساس کرد برای افزایش دستمزد هنوز خیلی زود است. بنابراین آنها از مذاکره با دیوید کاروسو درباره افزایش دستمزدش امتناع کردند. کاروسو هم از ماندن در سریال امتناع کرد، بنابراین داستان پلیس علیه جنایتکاران بدون او ادامه یافت. با اینحال، هواداران از این تصمیم بسیار ناراحت شدند.

استیون بوچکو خالق سریال در آن زمان فاش کرد: که تعدادی پیام از طرفدران خشمگین به دستشان رسیده‌است. پس از آن کاروسو شانس خود را در سینما امتحان کرد، اما موفقیت چندانی نداشت. او فقط پیشنهادهایی برای بازی در فیلم‌های درجه ب (فیلم‌های تجاری که با بودجه محدود ساخته می‌شوند) دریافت کرد، و اوضاع آنقدر بد شد که او دو نامزدی تمشک طلایی گرفت. درنهایت دیوید کاروسو غرورش را کنار گذاشت و به تلویزیون بازگشت. خوشبختانه فرصتی مشابه فرصتی که از دست داده‌بود به کاروسو داده‌شد و برای 10 فصل در سریال سی اس آی: میامی بازی کرد.

1. جرج کلونی – بخش فوریت‌های پزشکی (ER)

46

  • تاریخ انتشار: از سال 1994 تا 2009
  • ژانر: درام
  • تعداد فصل‌ها: 15
  • کارگردان: کریستوفر چولاک، جاناتان کاپلان و ریچارد تورپ
  • بازیگران: آنتونی ادواردز، جرج کلونی، ماریا بیلو، مورا تیرنی، لیندا کاردلیانی، آنجلا باست، استیو بوشمی و باب‌کت گولدث‌ویت

جرج کلونی قبل از اینکه به یکی از شناخته‌شده‌ترین ستاره‌های هالیوود تبدیل شود، در درام پزشکی محبوب دهه 1990، یعنی بخش فوریت‌های پزشکی بازی می‌کرد. کلونی در این اثر نقش دکتر داگ راس، پزشک اطفال را بازی می‌کرد، که در اورژانس کار می‌کرد. او بعدا به سمت رییس بخش مراقبت اطفال در اورژانس ارتقا یافت.

این بازیگر از اولین قسمت پخش سریال تا فصل پنجم در آن حضور داشت. کلونی هم مانند مایکل داگلاس به فرصت بزرگی برای رشد شغلی در هالیوود دست یافت و از آن استفاده کرد. او نقش مهمی را در فیلم از غروب تا طلوع به کارگردانی رابرت رودریگز به‌دست آورد، قبل از اینکه نقش مهم‌تری را در فیلم بتمن و رابین اثر جوئل شوماخر ایفا کند. علیرغم اینکه جرج کلونی یکی از بازیگران اصلی سریال بخش فوریت‌های پزشکی بود، جدایی جرج کلونی آسیب چندانی به آن وارد نکرد. این درام پزشکی بعد از پانزده فصل به خوبی و خوشی به پایان رسید.

منبع: مایکت

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید