بررسی بازی های اخیر امیر نوروزی به بهانه نقش آفرینی موفق اش در سریال «داریوش»

بررسی بازی های اخیر امیر نوروزی به بهانه نقش آفرینی موفق اش در سریال «داریوش»

در قسمت دهم سریال «داریوش»، امیر نوروزی در نقش علیرضا یکی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش می‌گذارد. او در مواجهه با مرتضی، سیفی و بهرام، سه شیوه مختلف از بازی را پی می‌گیرد و نهایتا وقتی با شعله‌های آتش روبه‌رو می‌شود در نهایت استیصال خودش را به زمین می‌زند و التماس می‌کند و موقعیتی ملتهب و باورپذیر را شکل می‌دهد. هنوز نمی‌دانیم نجات پیدا می‌کند و بازی‌اش ادامه دارد یا خیر اما در همین نقطه هم می‌توانیم او را یکی از برگ برنده‌های «داریوش» بنامیم.

کد خبر : ۲۰۷۱۲۷
بازدید : ۱۰۳

امیر نوروزی سال‌ها در تئاتر فعالیت داشت و اواخر دهه نود با بازی در دو فیلم سینمایی «مهمان» و «مصلحت» توانست نظر داورهای جشنواره را به خودش جلب کند. برای فیلم «مامان» نامش در فهرست نامزدهای سیمرغ قرار گرفت و بعد از آن حضورش در عرصه بازیگری پررنگتر شد.

20

«مردم معمولی» سریال موفقی از کار درنیامد، اما بازی امیر نوروزی جز معدود ویژگی‌های مثبت سریال بود.

اولین بار با کمدی سیتکامی «مردم معمولی» به کارگردانی رامبد جوان به مخاطبان شبکه نمایش خانگی معرفی شد. در آنجا نقش خسرو خراباتی، پسر ساده‌ای را داشت که همسر سابقش مدام از او سوءاستفاده می‌کرد و توانایی ایستادگی مقابل او را نداشت. با اینکه «مردم معمولی» آنطور که باید دیده نشد اما همه آنهایی که حتی یکی دو قسمت این سریال را هم دیده بودند بازی نوروزی در خاطرشان مانده است.

21

«می‌خواهم زنده بمانم» فرصتی بود تا مخاطب عام بیشتر با امیر نوروزی آشنا شود.

او در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی در نقش یحیی فرخی، مامور کمیته در دهه شصت ظاهر شد و شمایلی متفاوت نسبت به «مردم معمولی» به نمایش گذاشت. بازی او در نقش جدی این سریال باعث شد به قدرت بازیگری‌اش بیش از پیش پی ببریم.او در نقش یک مامور وظیفه‌شناس طوری به نقش نزدیک شد و آن را ایفا کرد که توانست مخاطب را با خودش به خوبی همراه کند.

22

یکی از بی‌نظیر‌ترین کاراکترهایی که امیر نوروزی ایفا کرده، کاراکتر «اسی» در سریال «روزی روزگاری مریخ» است.

بعد از آن در سریال «روزی روزگاری مریخ» به کارگردانی پیمان قاسمخانی و محسن چگینی، امیر نوروززی در نقش مردی ساده و مهربان و البته منفعل به نام «اسی» به میدان آمد. مردی با موهای صاف که معمولا لباس‌های رنگارنگ به تن می‌کرد و درست در نقطه مقابل شخصیت قالتاق ناصر با بازی سام درخشانی قرار می‌گرفت.

اسی هیچ‌وقت توانایی ابراز خودش را نداشت و همیشه توسط لونا و جامعه‌ای که مردان را به رسمیت نمی‌شناخت، سرکوب می‌شد. او هم توانایی زیادی برای ارائه داشت و هم همیشه جزو خوش‌شانس‌های مریخ بود اما با این‌حال می‌توانست خودش را بروز دهد او مدام از سوی ناصر و لونا تحقیر می‌شد و تمام مدت تلاش می‌کرد خودش را به آنها ثابت کند. مواجهه امیر نوروزی با سام درخشانی تضاد جالبی را پدید آورد و باعث شد بازی نوروزی بسیار در این نقش به چشم بیاید.

23

«قهوه ترک» برای امیر نوروزی فرصتی بود تا موقعیت متفاوتی را تجربه کند.

بعد از «روزی روزگاری مریخ»، با نقش بسیار متفاوتی از او در سریال «قهوه ترک» به کارگردانی علیرضا امینی مواجه شدیم. در این فیلم نقش مردی افغانستانی را داشت. نوروزی برای باورپذیری نقش به رسم برخی افغانستانی‌ها، سبیل و بخشی از ریش روی چانه‌اش را تراشیده و بقیه صورتش پر از ریش بود. روی لحن صحبت کردنش بسیار کار کرده بود و همین به نقطه قوت بازی‌اش بدل شده بود.

24

امیر نوروزی در نمایی از سریال «حیثیت گمشده»

در مینی‌سریال «حیثیت گمشده» باز هم او را باز هم در قالب شخصیتی جدید دیدیم. نوروزی در این فیلم نقش فرشاد، مرد ثروتمندی را داشت که از ابتدا با وعده پول و ثروت ازدواج می‌کرد و نمی‌توانست احساس خوبی از همسرش بگیرد. همین مسئله هم باعث شده بود درگیر کمبودهایی در زندگی باشد. شیوه لباس‌ پوشیدنش مشابه تازه‌به‌دوران رسیده‌ها بود. یقه‌هایش را باز می‌گذاشت و زنجیر می‌انداخت و به همه نگاهی از بالا داشت.

25

امیر نوروزی در سریال «داریوش» نسان داد در ارائه هر نقشی می‌تواند موفق باشد.

نوروزی حالا در سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، در نقش علیرضا، برادر کوچک مرتضی، دوست دوران فرار داریوش در ترکیه را دارد.

او در کارواشی که از پدرش به ارث رسیده کار می‌کند و تلاش می‌کند برای مرتضی رضایت بگیرد اما خانواده مقتول فقط در صورتی رضایت می‌دهند که او برگردد. از سوی دیگر علیرضا به خاطر اینکه دختر مورد علاقه مرتضی ازدواج کرده ناراحت است و نمی‌تواند واقعیت را به او بگوید و ترجیح می‌دهد هرگز پایش به ایران نرسد.

26

امیر نوروزی در سریال «داریوش» بار دیگر حضور درخشانی دارد.

در قسمت جدید سریال «داریوش» بالاخره مرتضی با علیرضا مواجه می‌شود و به او می گوید فهیمده است پول دیه را برداشته و برای خودش کسب‌وکار راه انداخته با او درگیر می‌شود. نوروزی در این سکانس درگیری و سکانس‌های بعدی که مقابل سیفی و بهرام قرار می‌گیرد، یکی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش می‌گذارد.

او سراغ گاو‌صندوق بهرام می‌رود تا هرچی مدرک از مرتضی آنجاست بردارد. ولی نهایتا قبل از اینکه بتواند از خودش دفاع کند، در شعله‌های آتش بهرام می‌سوزد.جایی که بهرام علیرضا را در دکانی که آتش گرفته رها می‌کند و کرکره را می‌بندد یکی از بهترین سکانس‌های سریال اتفاق می‌افتد.

علیرضا التماس می‌کند و خودش را به درودیوار می‌زند اما آنسوی کرکره، بهرام ایستاده است و کاری نمی‌کند.هنوز نمی‌دانیم بهرام برای نجات علیرضا کاری انجام می‌دهد یا بازی‌اش در این سریال به پایان می‌رسد اما هرچه هست، می‌توانیم بازی موفق امیر نوروزی را یکی از برگ برنده‌های این سریال بدانیم.

سریال «داریوش» به نویسندگی و کارگردانی هادی حجازی‌فر چهارشنبه‌ها در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

منبع: علم نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید