رویا میرعلمی؛ از خاک صحنه تا قاب رنگارنگ «جوکر» (پرتره‌ی یک بازیگر)

رویا میرعلمی؛ از خاک صحنه تا قاب رنگارنگ «جوکر» (پرتره‌ی یک بازیگر)

رویا میرعلمی که پیش از این استعدادش در نقش‌های کمدی را نشان داده، یکی از زنانی بوده که برای حضور در برنامه جوکر انتخاب شده است. راستش جالب است وقتی این زنان را می‌بینی که با وجود محدودیت‌ها و خط قرمزهای فراوان می‌توانند شوخی و طنازی کنند.

کد خبر : ۲۰۷۱۶۳
بازدید : ۳۰۰

این روزها نام رویا میرعلمی به واسطه مجموعه «جوکر» بیش از پیش بر سر زبان‌ها افتاده است. البته اسم او و تمام زنان دیگری که این فرصت را پیدا کرده‌اند استعدادها و طنازی‌هایشان را در بستری واقعی یا واقع‌نما به نمایش بگذارند. یعنی جایی به جز در قالب شخصیتی نمایشی. اتفاقی نادر در عرصه سرگرمی که صرف‌نظر از کیفیت اثر باید آن را به فال نیک گرفت اما به همین راضی نبود.

رویا میرعلمی که پیش از این استعدادش در نقش‌های کمدی را نشان داده، یکی از زنانی بوده که برای حضور در برنامه جوکر انتخاب شده است. راستش جالب است وقتی این زنان را می‌بینی که با وجود محدودیت‌ها و خط قرمزهای فراوان می‌توانند شوخی و طنازی کنند. کاری که اساساً در فرهنگ ما مردانه تلقی می‌شود، با این تعبیر و تفسیر که زن‌ها توانایی طنازی و شوخی کردن را ندارند. که درستش این است که بسترش را نداشته‌اند که بخواهند این توانایی را شکوفا کنند. «جوکر» هم غایت یک برنامه طنز با حضور زنان نیست. اما مثل همیشه باید به کم راضی باشیم.

رویا میرعلمی حالا به واسطه این برنامه دیده شده است. او که سال‌ها خاک صحنه خورده است، زمانی مورد توجه قرار گرفت که قدم به تلویزیون گذاشت. حالا در همین دو سال اخیر، در سال‌هایی که سینما و حتی تلویزیون تقریباً از بین رفته‌اند، این مجموعه‌های واقع‌نما و گفت‌وگومحور در شبکه نمایش خانگی است که به زنان این فرصت را داده است که بتوانند جلو‌ دوربین راحت، به‌مراتب راحت‌تر نسبت به گذشته، خودشان باشند.

رویا میرعلمی جزو بازیگران زنی است که عمدتاً در بیشتر این برنامه‌های سال‌های اخیر شبکه نمایش خانگی حضور داشته است. او البته لیسانس طراحی صحنه از دانشگاه هنرهای زیبای تهران را دارد و‌ بیشتر فعالیتش را در تئاتر کرده است. پیش از آنکه از طریق تلویزیون پیش مردم شناخته شود، میان تئاتری‌ها شناخته شده بود. در تئاتر هم نقش‌های کمدی را خوب بازی می‌کرد و همین بود که باعث شد در تلویزیون هم در سریال‌ها و نقش‌های کمدی دیده شود.

86

البته سابقه حضور او در عرصه نمایش به دهه هفتاد برمی‌گردد. او از سال ۱۳۷۸ روی‌ صحنه است و ژانرهای مختلفی را تجربه کرده است. در بعضی سال‌ها پرکارتر بود، گاهی به خاطر همزمانی کار در تلویزیون یا مسائلی دیگر از تئاتر فاصله گرفته اما تا به امروز کارش در تئاتر را متوقف نکرده است. در سینما با وجود حضور در فیلم «آقا یوسف» علی رفیعی که خود از بزرگان تئاتر است، و «قصه پریا» فریدون جیرانی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

در بیشتر کارهایی سینمایی‌اش نقش فرعی داشته و به جز تئاتر بیشتر با مدیوم تلویزیون ارتباط برقرار کرده است. رویا میرعلمی از سال نود با تلویزیون همکاری کرده است. بیشترین همکاری‌ها را در تلویزیون با سروش صحت و اصغر نعیمی داشته است. بازی‌اش در سریال «شمعدونی» سروش صحت باعث شد به عنوان بازیگر کمدی مورد توجه قرار بگیرد و مردم هم او را بشناسند.

صحت با فاصله‌ای اندک سریال خوب «لیسانسه‌ها» را ساخت که به بیشتر دیده شدن میرعلمی و پتانسیل‌هایش در نقش کمدی کمک کرد. سروش صحت در «فوق لیسانسه‌ها» هم دوباره سراغ رویا میرعلی رفت و از آن زمان به بعد، میرعلمی به عنوان یکی از بازیگران زن خوب کمدی شناخته می‌شود.

این بازیگر که جوایز زیادی را از عرصه مهجورتر تئاتر دریافت کرده است، پتانسیل‌های بیشتری برای بازیگری دارد که اگر بسترش برایش فراهم شود، حتماً‌ بیشتر آن‌ها را شکوفا خواهد کرد. حضور راحت او جلو دوربین برنامه‌های شبکه نمایش خانگی که از تجربه فراوان از حضور روی صحنه می‌آید، او را تبدیل به بازیگری‌ صمیمی کرده است. در تمام این نقش‌ها این صراحت میرعلمی است که بازی‌اش را قابل توجه کرده است. لحن خاص حرف زدنش و تند دیالوگ گفتن‌هایش از خصیصه‌های بارز بازی اوست که طبعاً در نقش‌های کمدی بیشتر به چشم می‌آید.‌

خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید