(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی بابک حمیدیان

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی بابک حمیدیان

بابک حمیدیان هنرمند ایرانی است که تقریبا بیست سال از آغاز فعالیت حرفه ای او در حوزه هنر می گذرد. او در ایران در رشته بازیگری سینما و تئاتر فعالیت های گسترده ای داشته و چند کار تلویزیونی هم در کارنامه خود دارد. نخستین فیلم او در سینما قدمگاه بود که در سال 1382 باعث ورود او به سینمای ایران شد.

کد خبر : ۲۰۸۷۲۹
بازدید : ۲۳۲

بابک حمیدیان آمده است که او در تاریخ نوزدهم شهریور ماه سال 1359 و در شهر تهران متولد شد. با این حساب بابک حمیدیان در هنگام نگارش این مقاله و در سال 1402، یک بازیگر میانسال 43 ساله است. طبق اطلاعاتی که خود او در مصاحبه های متعدد به طرفدارانش داده، از علایق این بازیگر می توان به کتاب، فیلم و البته  موسیقی  اشاره کرد. همچنین در حال حاضر در کنار بازیگری مشغول تدریس این رشته به هنرجویان داوطلب در آموزشگاه های آزاد بازیگری است.

جالب است بدانید که بابک حمیدیان در ابتدا در رشته زبان خارجی مشغول به تحصیل بود. او قصد داشت که با ادامه تحصیل در این رشته و کسب مدرک دانشگاهی زبان خارجی در واقع مقدمات لازم برای مهاجرت خود را فراهم کرده و خیلی زود از ایران خارج شود. اما در این بین رخدادهایی در زندگی او به وجود آمد که نظرش در این مورد را تغییر داد. بابک حمیدیان هنگامی که 19 سال داشت با یک جریان هنری آشنا و مجذوب آن شد. در نتیجه به جای مهاجرت در ایران ماند و وارد حوزه کارهای هنری گردید.

او در سن نوزده سالگی با آتیلا پسیانی و گروه تئاترش آشنا و همراه شد تا مسیر زندگی او تغییر کند. طبق گفته های خود او و اطرافیانش، بابک حمیدیان بعد از وارد شدن به محیط دانشگاهی با هنرمندانی سرشناس و معروف همراه شد که از جمله آنها می توان به آتیلا پسیانی، حامد محمد طاهری و… اشاره نمود.

آشنایی با این افراد در واقع مثل پلی برای او عمل کرد که او را به بالاترین مکان دنیای هنر و بازیگری منتقل می کرد. در نتیجه او به کل قید مهاجرت و اسکان در کشور خارجی را زد و در ایران به رشته هنر و فعالیت های منطبق بر آن پرداخت. در نهایت تحصیلات دانشگاهی بابک حمیدیان در رشته نمایش و گرایش طراحی صحنه در دانشگاه آزاد اسلامی به سرانجام رسید تا او هم در دسته بازیگرانی قرار بگیرد که در رشته خود سواد دانشگاهی دارند.

1_11zon

ماجرای ازدواج و همسر بابک حمیدیان

بابک حمیدیان حدود شش سال پیش و زمانی که در سی و پنج سالگی نسبت به ازدواج خود اقدام کرد. همسر او مینا ساداتی است که او 42 ساله و متولد کاشان است. مینا ساداتی دانش آموخته رشته گرافیک بوده و او نیز مثل همسرش شغل بازیگری را انتخاب کرده است. مینا ساداتی در فیلم و سریال های زیادی نقش آفرینی موفق داشته و تا کنون سه مرتبه هم نامزد دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر شده است.

خبر ازدواج این زوج هنرمند به طرز جالبی پخش شد که در این قسمت آن را بازگو می کنیم. در ماه های ابتدایی سال 1394 بود که شایعات و خبرهایی درباره ازدواج بابک حمیدیان و مینا ساداتی در رسانه های مختلف پخش شد اما این خبر توسط بابک حمیدیان و مینا ساداتی به شکل رسمی تایید یا رد نشد. در آن زمان بابک حمیدیان 35 ساله بود و مینا ساداتی هم تنها با یک سال اختلاف در سن 34 سالگی قرار داشت.

در اسفند ماه سال 94 مجری معروف و محبوب تلویزیون، احسان علیخانی، اجرای یک برنامه تلویزیونی به نام سه ستاره را بر عهده داشت. سه ستاره به عنوان برنامه ویژه تحویل سال و عید نوروز سال 95 تهیه و پخش شد که در آن احسان علیخانی با بازیگران و دیگر سلبریتی ها به صورت حضوری یا تلفنی به گفت و گو می پرداخت.

در اسفند ماه سال 94 بود که در یکی از قسمت های همین ویژه برنامه احسان علیخانی برای گفت و گو با مهمان، با مینا ساداتی تماس گرفت. طی این تماس تلفنی احسان علیخانی ازدواج مینا ساداتی و بابک حمیدیان را تبریک گفت تا در واقع خبر ازدواج این دو هنرمند به صورت رسمی در اسفند سال 1394و به وسیله احسان علیخانی منتشر شود.

2_11zon (3)

فعالیت های حرفه ای؛ از شروع تا شهرت

همانطور که در قسمت های قبلی مقاله به شما گفتیم، بابک حمیدیان در طی آشنایی با آتیلا پسیانی و گروه نمایش او بود که باعث شد حمیدیان مسیر هنر را برای آینده شغلی خود انتخاب کند. با این حال باید گفت که اولین نمایش تئاتری که بابک حمیدیان در آن ایفای نقش می کرد توسط آتیلا پسیانی کارگردانی نشد!

در واقع در سال 1387 بود که بابک حمیدیان با حضور خود بر روی صحنه نمایش، اولین کار تئاتری خود را تجربه می کرد. این نمایش با نام “سیاها” و به کارگردانی حامد محمدطاهری روی صحنه رفت. جالب است بدانید که این نمایش در زمان اجرا به عوان یک نمایش متفاوت و تاثیرگذار در نظر گرفته می شد که برخلاف دیگر نمایش های تئاتر باعث جریان سازی در جامعه می شد. مدتی پس از این تئاتر و زمانی که حمیدیان با آتیلا پسیانی آشنا و همراه گردید، توانست به عنوان بازیگر نمایش به گروه آتیلا پسیانی که گروه “بازی” نام گرفته بود راه پیدا کرده و با آنها در چندین نمایش همبازی شود.

اولین تجربه سینمایی بابک حمیدیان هم پنج سال بعد از اولین تجربه تئاتری او، یعنی در سال 1382 به دست آمد. نخستین کار سینمایی حمیدیان فیلم “قدمگاه” نام داشت که به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور و در ژانر مذهبی ساخته شد. این فیلم به لطف داستان و بازی قابل قبول بازیگران خود و البته کارگردانی خوبی که داشت، توانست موفقیت های خوبی در جشنواره فیلم فجر برای سازندگان خود به ارمغان بیاورد.

بابک حمیدیان فقط به یک سال فرصت احتیاج داشت تا علاوه بر صحنه نمایش و سالن سینما، خود را به صفحه تلویزیون هم برساند. در سال 1383 بود که سریالی تحت عنوان “روشنایی های شهر” برای پخش در تلویزیون ملی ساخته شد و بابک حمیدیان هم در آن به ایفای نقش پرداخت تا اولین کار تلویزیونی خود را انجام داده باشد. در سال های بعد با سریال های “به کجا چنین شتابان” (محصول سال 1388) ، سریال “گذر از رنج ها” (محصول سال 1393) و البته سریال “بیمار استاندارد” (محصول سال 1394) موفق به کسب شهرت و محبوبیت هر چه بیشتر در بین تماشاگران تلویزیون ایران شد.

3_11zon

وجه تمایز بابک حمیدیان

طبق نظر شخصی بابک حمیدیان او و دیگر بازیگران هم سن و سالش به نوعی پرچم داران نسل های قبل از خود و بازیگران بزرگ و ماندگار این نسل ها به شمار می روند. او معتقد است که پرچم اصلی هنر فاخر بازیگری را استاد عزت الله انتظامی به دست استاد خسرو شکیبایی و رضا کیانیان داده است و آنها نیز این پرچم را به دست بازیگران امروزی سپرده اند تا با نگهداری درست و انتقال آن به نسل بعدی بازیگران، اصل هنر بازیگری که با تمرین، تلاش و رنج عجین شده است دست به دست منتقل شده و محفوظ بماند.

این مسائل تنها اظهارات زبانی و حرف های شعاری بابک حمیدیان نیستند و او ثابت کرده است که تمامی اعتقاداتش در این موارد، دغدغه عملی زندگی حرفه ای او نیز هستند. در واقع آن موردی که بابک حمیدیان را به عنوان یک بازیگر خاص و توانمند از جامعه دیگر بازیگران جوان و مطرح و موفق سینمای ایران جدا می کند، بازی های استثنائی و خاص یا همکاری با کارگردان ها و بازیگران بزرگ و خوش سابقه سینمای ایران نیست.

بکه وجه تمایز اصلی و بسیار مهم بابک حمیدیان در این نکته است که او انتقاد پذیری بسیار بالایی در روحیات خود داشته و از این نظر ظرفیت بسیار زیادی نسبت به سایر همکاران خود در دنیای امروز هنر دارد. همین اتفاق و ویژگی باعث شده تا نحوه عملکرد و شخصیت کاری بابک حمیدیان با دیگر بازیگران امروزی تفاوت های زیادی داشته باشد.

انصراف از حضور در جشنواره فیلم فجر و حواشی آن

در سال 1398 و در پی ماجرای پیش آمده مربوط به شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی، بابک حمیدیان از حضور در این دوره از جشنواره فیلم فجر انصراف داد. این اعتصاب به صورت دسته جمعی توسط گروهی از هنرمندان و به دلیل اعتراض به پنهان کاری و همدردی با خانواده از دست رفتگان در حادثه فوق انجام شد.

اما در ادامه ماجرا، حسین پورمحمدی که تهیه کننده فیلم “مغز استخوان” بود و بابک حمیدیان باید به خاطر این فیلم در جشنواره حاضر می شد واکنشی بسیار زشت و سخیف از خود نشان داد. او خطاب به بابک حمیدیان اعلام کرد که “من هم مانند شما و به نشانه همدری با مردم چگر سوخته منطقه سیستان و بلوچستان، بخش آخر دستمزد شما را به جای پرداخت کردن، به افراد سیل زده آن منطقه اهدا می کنم.

حقایقی جالب درباره بابک حمیدیان

در این قسمت به بیان چند مورد از موارد و فکت های جالب درباره این بازیگر محبوب می پردازیم:

* سکانس محبوب این بازیگر مربوط به سکانس حرکات موزون “اندی گارسیا” در فیلم “مودیلیانی” می باشد. طبق گفته خود حمیدیان، او این فیلم را سالی چند بار می بیند و از آن لذت می برد.

* بابک حمیدیان علاقه زیادی به کتاب دارد و کتاب خواندن را همیشه به همه افراد توصیه می کند.

* بابک حمیدیان گفته است که سبک موسیقی الکترونیک اصلی ترین سبک مورد علاقه او در موسیقی است؛ اما با این وجود برای “جان ویلیامز” سر تعظیم فرود می آورد.

* از بین نویسندگان مطرح جهان، بابک حمیدیان به کارها و شخصیت “گابریل گارسیا مارکز” علاقه دارد.

* طبق آخرین سخنان بابک حمیدیان در مصاحبه هایش، او دلتنگ خانه سینما و حضور در آنجا است.

* طبق برنامه اولیه سازندگان فیلم “درباره الی” قرار بود تا بابک حمیدیان عضوی از گروه بازیگران این فیلم باشد اما اتفاقاتی افتاد که باعث بر هم خوردن این برنامه شد.

* بابک حمیدیان توانسته برای فیلم “یک خانواده محترم” در جشنواره بین المللی فیلم کن حضور پیدا کند.

* طبق نظر شخصی بابک حمیدیان، صحنه ای از فیلم معروف “بارانداز” که در آن دستکش شخصیت مارلون براندو به صورت ناگهانی از دستش می افتد جزو یکی از لحظات خاص و شاخص سینمای جهان به حساب می آید.

* بابک حمیدیان به حوزه موسیقی علاقه بسیار زیادی دارد. تا جایی که می توان گفت علاقه او نسبت به دنیای موسیقی از علاقه او به سینما و بازیگری پیشی می گیرد.

* بابک حمیدیان در یک بازه زمانی دچار آسیب دیدگی در ناحیه کمر و پای خود شده بود. با این وجود او باز هم به صورت جدی برای نمایش “خانه سربی” تمرین می کرد و آسیب دیدگی مانع تلاش او نشد. او در این باره می گفت که تئاتر هنری مقدس است و نباید دست از تلاش بردارد.

4_11zon (2)

فیلم های سینمایی بابک حمیدیان

بابک حمیدیان تجربیات زیادی در دنیای سینما داشته و در فیلم های زیادی هم به ایفای نقش پرداخته است. در این قسمت لیستی از عنوان های فیلم های بابک حمیدیان به همراه سال تولید این آثار را برای شما عزیزان آماده کرده ایم:

  • فیلم روز بلوا (محصول سال 98)؛فیلم مغز استخوان (محصول سال 98) ؛فیلم مسخره باز (محصول سال 97)
  • فیلم معکوس (محصول سال 97) ؛ فیلم به وقت شام (محصول سال 96) ؛ فیلم مصادره (محصول سال 96)
  • فیلم سینمایی سرو زیر آب (محصول سال 96) ؛ فیلم سینمایی سال دوم دانشکده من (محصول سال 96)
  • فیلم سینمایی جشن دلتنگی (محصول سال 96)  ؛  فیلم سینمایی شماره 17 سهیلا (محصول سال 95)
  • فیلم کاناپه (محصول سال 95)  ؛  فیلم خرگیوش (محصول سال 95)  ؛  فیلم بادیگارد (محصول سال 94)
  • فیلم آبجی (محصول سال 1394) ؛ فیلم شکاف (محصول سال 1394) ؛ فیلم سیانور (محصول سال 1394)
  • فیلم سینمایی داستان خانواده قرشچی (محصول سال 1394) ، فیلم سنمایی هیهات (محصول سال 1394)
  • فیلم استراحت مطلق (محصول سال 1393)  ؛  فیلم تنها در چند دقیقه سکوت (محصول سال 1393)
  • فیلم سینمایی روباه (محصول سال 1393) ؛ فیلم سینمایی من دیه گو مارادونا هستم (محصول سال 1393)
  • فیلم مرگ ماهی (محصول سال 93) ؛ فیلم نیمرخ ها (محصول سال 93) ؛ فیلم 50 قدم آخر (محصول 92)
  • فیلم سینمایی با دیگران (محصول سال 1392)؛ فیلم سینمایی به تهران خوش آمدید (محصول سال 1392)
  • فیل چ (محصول سال92)؛ فیلم روز رستاخیز (محصول سال92) ؛ فیلم ساکن طبقه وسط (محصول سال92)
  • فیلم سینمایی هیس! دخترها فریاد نمی زنند (محصول سال 91) ؛ فیلم سینمایی بغض (محصول سال 90)
  • فیلم قصه‌ها (محصول سال90) ؛ فیلم یک خانواده محترم (محصول سال90) ؛ فیلم پنهان (محصول سال89)
  • فیلم سینمایی اسب حیوان نجیبی است (محصول سال 89) ؛ فیلم سینمایی دیو و دلبر (محصول سال 89)
  • فیلم کلیه (محصول سال 87)  ؛  فیلم بی پولی (محصول سال 86)  ؛  فیلم خاک آشنا (محصول سال 86)
  • فیلم سینمایی ریسمان باز (محصول سال 1386) ؛ فیلم سینمایی خدا نزدیک است (محصول سال 1385)
  • فیلم سه زن (محصول سال 1385) ؛ فیلم اسب (محصول سال 1384) ؛ فیلم زاگرس (محصول سال 1384)
  • فیلم یک بوس کوچک (محصول سال 1384)  ؛  فیلم طبل بزرگ زیر پای چپ (محصول سال 1383)
  • فیلم سینمایی قدمگاه (محصول سال 1382) و فیلم سینمایی مزرعه پدری (محصول سال 1382) .

همانطور که دیدید حضور بابک حمیدیان در سینما بسیار پر رنگ بوده و هر ساله در فیلم های زیادی به عنوان بازیگر با تیم سازنده فیلم همکاری می کند.

5_11zon (3)

فیلم و سریال های تلویزیونی بابک حمیدیان

بابک حمیدیان علاوه بر سینما در تلویزیون هم فعال بوده و در چند تله فیلم و سریال تلویزیونی به بازیگری پرداخته است. در این قسمت می توانید لیست این آثار و سال ساخت آنها را به ترتیب مشاهده کنید.:

  • مجموعه تلویزیونی بیمار استاندارد (محصول سال 93) ؛ مجموعه تلویزیونی پرده نشین (محصول سال 93)
  • مجموعه تلویزیونی گذر از رنج ها (محصول سال 1393)  ؛ مجموعه تلویزیونی حیرانی (محصول سال 1390)
  • مجموعه تلویزیونی سرزمین کهن (محصول سال 87 تا 92) ؛ مجموعه تلویزیونی شهریار (محصول سال 84)
  • مجموعه به کجا چنین شتابان (محصول سال 87 تا 88)  ؛  مجموعه روشنایی های شهر (محصول سال 83)
  • بابک حمیدیان علاوه بر سریال های صدا و سیما در دو فیلم مخصوص تلویزیون (تله فیلم) هم شرکت داشت. یکی با نام “اوهام” که در سال 1386 ساخته شد و دیگری هم “شیفت شبانه” که دو سال بعد در سال 1388 برای پخش در تلویزیون آماده شد.
  • از دیگر مورادی که در کارنامه هنری بابک حمیدیان به چشم می خورد نمایش های تئاتری هستند که او در آنها شرکت کرده است. این نمایش ها شامل نمایش های مکبث (در سال 1389)، ویتسک (در سال 1391)، خانه سربی (در سال1392) و در نهایت مرثیه ای برای کتاب سوزی ها (در سال 1393) می باشند.

6_11zon (4)

در نهایت چیزی که کارنامه هنری بابک حمیدیان را تکمیل می کند حضور او در پروژه ساخت مستند “آبی به رنگ آسمان” است. آبی به رنگ آسمان، در واقع نام فیلم مستندی است که به مدیریت امیر رفیعی ساخته و در مهرماه سال 1398 منتشر شد. این مستند به بررسی تاریخچه باشگاه فوتبال استقلال تهران پرداخته و در تهیه آن از راویانی مثل همایون ارشادی، مهناز افشار، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی، بابک حمیدیان و… استفاده شده است.

جوایز و افتخارات بابک حمیدیان

همانطور که در بخش های قبلی مشاهده کردید، بابک حمیدیان در سال ها فعالیت کاری خود توانسته به عنوان بازیگر در تعداد بسیار بالایی از آثار مختلف در سینما، تلویزیون و حتی تئاتر نقش آفرینی کند. طبیعی است که با در نظر گرفتن این حجم از کارهای مختلف و با کیفیت، بابک حمیدیان تا کنون جوایز و افتخارات زیادی را در حوزه بازیگری کسب کرده باشد. در این بخش به بررسی افتخارات بازیگری بابک حمیدیان در جشنواره های مختلف و جوایزی که او برده است می پردازیم:

* دریافت دو جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به خاطر بازی در فیلم های سینمایی “چ” و “روز رستاخیز” از داوران سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر

* کسب جایزه اول بهترین بازیگری سال 1391 به خاطر ایفای نقش در نمایش تئاتر “ویتسک” از سوی جشن خانه تئاتر

* دریافت تندیس طلایی نقش دوم مرد به خاطر بازی در فیلم “ریسمان باز” از طرف دوازدهمین دوره جشن خانه سینما

* کاندیدا شدن برای عنوان بهترین بازیگر نقش دوم مرد به خاطر بازی در فیلم “طبل بزرگ زیر پای چپ” از سوی نهمین دوره جشن خانه سینما

* کسب جایزه مربوط به بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بع خاطر ایفای نقش در فیم “هیس! دخترها فریاد نمی زنند!” از طرف جشن انجمن منتقدان سینمای ایران در سال 1392

* دریافت تندیس یهترین بازیگر نقش دوم به خاطر بازی در فیلم “چ” از طرف هشتمین دوره جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای کشور

* کسب عنوان بهترین بازیگر مرد به خاطر بازی در دو فیلم “هسی! دخترها فریاد نمی زنند” و “چ” از طرف چهاردهمین دوره جشن حافظ

* دریافت جایزه ویژه چنجمین جشنواره سینمایی ققنوس به خاطر بازی کردن در فیلم بادیگارد

* کسب عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به خاطر بازی در فیلم بادیگارد از سوی جشنواره بین المللی فیلم وین

7_11zon (3)

منبع: روزانه

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید