(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی جانی دپ

(تصاویر) بیوگرافی، عکس های شخصی و زندگی خصوصی جانی دپ

جانی دپ بازیگر معروف، جذاب و به شدت محبوب آمریکایی است. او از جوانی، به خاطر چهره جذاب و بازی بسیار خوب خود، مورد توجه ویژه رسانه‌ها بوده و بسیاری او را جذابترین مرد جهان می‌دانند و البته خود جانی دپ نیز تا به کنون از سوی مجله‌های بسیاری به این مهم دست یافته است.

کد خبر : ۲۰۸۷۶۳
بازدید : ۳۸۵

جانی دپ در کنتاکی-آمریکا به دنیا آمد. پدر او جان کریستوفر دپ، مهندس شهرسازی و مادرش بتی سو پالمر یک خدمتکار رستوران بود. او یک برادر کوچکتر به نام دنیل دارد که رمان‌نویس است و همچنین جانی دپ دو خواهر به نام‌های دبی و کریستی (که اکنون مدیر شخصی او است) دارد. نژاد جانی دپ و همچنین نسل او به فرانسوی‌های مهاجر بازمی‌گردد.

خانواده او در دوران کودکی‌اش اغلب نقل مکان می‌کردند به‌طوری‌که او و برادر و خواهرانش در بیش از 20 مکان مختلف زندگی کرده‌اند و در نهایت در سال 1970 در فلوریدا ساکن شدند. و درنهایت پدر و مادر او در سال 1978 از یکدیگر طلاق گرفتند. این طلاق به جانی کوچک ضربات احساسی زیادی وارد کرد به گونه‌ای که او شروع به خودآزاری کرد؛ وی در یک مصاحبه گفت: بدن من نوعی مجله‌است. مانند کاری که سربازها می‌کنند. هر خالکوبی معنی خاصی دارد. چه می‌خواهد توسط خودت با چاقو صورت گرفته باشد یا توسط یک هنرمند این رشته.

18_11zon (5)

ورود به هنر و عرصه موسیقی

جانی دپ وقتی دوازده ساله بود مادرش به وی یک گیتار الکتریکی کادو داد و همین موضوع باعث شد تا او علاقه‌مند به هنر مخصوصا موسیقی شود؛ سپس او به همراه دوستان خود یک بند تشکیل داد و در بیشتر رستوران‌های شهر به اجرا پرداختند؛ همین علاقه به موسیقی باعث شد تا او مدرسه را نیمه کاره رها کرده و به دنبال علاقه خود برود. با اینکه او در کار خود حرفه‌ای بود، اما با این حال نتوانست به موفقیت چندانی دست یابد.

19_11zon (3)

ورود به سینما

نخستین نقش جانی دپ در سینما به فیلم ترسناک و کلاسیک کابوس در خیابان الم در سال 1984  بازمی‌گردد. او نقش دوست قهرمان فیلم، نانسی تامپسون (با بازی هدر لنگن‌کمپ) و یکی از قربانیان فردی کروگر را بازی کرد. سپس او اولین گزینه کارگردان برای ایفای نقش یک اسکیت‌باز آمریکایی در فیلم درام تراشین بود، اما بعداً توسط تهیه‌کننده فیلم کنار گذاشته شد. چرا که او اعتقاد داشت جانی دپ بازیگر خوبی نیست. همچنین او در این سال در نقش دوم فیلم جوخه به کارگردانی الیور استون ظاهر شد.

پس از آن در سال 1990 در فیلم ادوارد دست‌قیچی به کارگردانی تیم برتون بازی کرد که موفقیت این فیلم به همکاری طولانی مدت این دو انجامید و آینده حرفه‌ای جانی دپ را تحت تأثیر قرار داد. سپس با فیلم‌هایی مانند اسلیپی هالو، چارلی و کارخانه شکلات‌سازی، سری دزدان دریایی کارائیب، سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، آلیس در سرزمین عجایب، رنگو و سایه‌های سیاه به موفقیت‌های بزرگی در گیشه دست یافته‌است و تمامی این‌ها از جانی‌دپ یک اسطوره ساخت.

20_11zon (2)

زندگی شخصی

جانی دپ سلطان شکست در ازدواج است؛ او نخست با لوری آن آلیسون ازدواج کرد و این درحالی بود که جانی دپ به هنگام این ازدواج تنها بیست سال داشت. اما این ازدواج دو سال بعد به طلاق انجامید. سپس با شریلین فن آشنا شد و با وی ازدواج کرد، اما این ازدواج نیز سه سال بعد به طلاق انجامید. سپس جانی دپ با دختر زیبای هالیوود یعنی وینونا رایدر وارد رابطه شد و رابطه آن‌ها نیز از سوی هواداران به شدت مورد پسند قرار گرفت؛ این دو تا مرحله نامزدی هم پیش رفتند اما درنهایت این رابطه نیز به جدایی انجامید.

سپس جانی دپ با سوپر مدل آمریکایی یعنی کیت ماس وارد رابطه شد و چهار سال نیز با وی در رابطه ماند. بعد از او، جانی دپ با ونسا پارادی ازدواج کرد و ازدواج آن‌ها نیز چهارده سال دوام آورد و حتی این دو صاحب فرزند نیز شدند، اما درنهایت این رابطه نیز به طلاق انجامید.

و اما درنهایت جانی دپ جنجالی‌ترین رابطه خود را با امبر هرد شروع کرد و در سال 2015 نیز این ازدواج به طلاق انجامید. اما امبر هرد برخلاف بقیه زن‌ها، با تمام قدرت به جانی دپ تاخت و حتی او را تا مرز  زندانی کردن بُرد؛ اما جانی دپ درنهایت موفق شد تا دادگاه را برنده شود و خود را بی‌گناه معرفی کند.

21_11zon (4)

ماجرای دادگاه جانی دپ و امبر هرد

جانی دپ در سال 2017 به دلیل خشونت خانگی متهم شده بود که منجر به کشیده شدن دعوا به دادگاه عالی لندن در ژوئیه 2020 شد. دپ از روزنامه سان به دلیل افترا و اتهامات دروغین که در آن دپ متهم به انجام 14 مورد آزار و اذیت واثع شده بود شکایت کرد. او گفت اظهارات امبر هرد ساختگی بودند. هرد در طول دادگاه 2020درباره ازدواج و زندگی شخصی جزئیات افراطی‌ را بیان کرد. هرد اظهار داشت: هر بار که می‌خواستم لباسی بپوشم که مرا جذاب نشان می‌داد، او مرا به عنوان فاحشه و به دنبال شهرت خطاب می‌کرد و به مرور زمان بدتر می‌شد.

جانی دپ، درباره اظهارات امبرد هرد گفت: او مرا کتک، مشت و لگد می‌زد و وسایل مختلفی را به من پرت می‌کرد، مانند بطری‌های سنگین، قوطی‌های نوشابه، شمع‌های روشن، کنترل تلویزیون و قوطی‌های رنگ که بسیار به من آسیب می‌زد. در اکتبر 2020، یک قاضی گفت که اظهارات مجله سان درست بودند اما دپ همچنان آن‌ها را تکذیب می‌کرد و بارها درخواست تجدید حکم داشته‌است. علی‌رغم شهادت او در لندن، یواس ویکلی اظهار دارد که امبر هرد دنبال یک ساخت یک نمای روشن از خودش است؛ و اما درنهایت در سال 2022 جانی دپ برنده دادگاه اعلام شد و تمامی اتهامات او نیز رفع شد. و از طرفی هم امبر هرد گناهکار شناخته شد.

بهترین فیلم‌های جانی دپ

ما در ادامه بهترین فیلم‌های جانی دپ را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. پس همراه ما بمانید.

22_11zon (2)

دشمنان ملت – Public Enemies

  • کارگردان:  مایکل مان
  • بازیگران:  جانی دپ، کریستین بیل، ماریون کوتیار، بیلی کروداپ
  • سال ساخت:  2009
  • ژانر:  بیوگرافی , تاریخی , جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7

نمی‌شود گفت که این فیلم، بهترین فیلم جانی دپ است اما شک نکنید که این فیلم جزو بهترین فیلم‌های او و همچنین جزو بهترین فیلم‌های گانگستری تاریخ است. البته فیلم بیشتر معروفیت و محبوبیت خود را مدیون تقابل جذاب و دیدنی کریستین بل و جانی دپ است.

داستان این فیلم  درباره بزرگترین دزد بانک در آمریکا یعنی جان دلینجر است که بعد‌ها لقب رابین هود آمریکایی را گرفت. دلیل این لقب، این است که در دوران رکود شدید اقتصاد آمریکا این دزد میلیون‌ها دلار به دست آورد و بیشتر پول خود را بین مردم تقسیم کرد. فیلم داستان دزدی‌ها و فرار از زندانِ دلینجر را به تصویر می‌کشد. در این میان کاراگاهی به نام ملوین پرویس با بازی کریستین بل درصدد دستگیری او است.

23_11zon (3)

توریست – The Tourist

  • کارگردان:  فلوریان هنکل فون دونرسمارک
  • بازیگران:  آنجلینا جولی، جانی دپ، پل بتانی، تیموتی دالتون
  • ژانر:  اکشن , عاشقانه , هیجان انگیز
  • امتیاز در ای ام دی بی:  6

ترکیب دو نفر از جذابترین بازیگران تاریخ، یعنی آنجلینا جولی و جانی دپ قطعا دیدنی و جذاب است و اگر شما تا به کنون این فیلم جذاب و زیبا را ندیده‌اید حتما در اولین فرصت به سراغ دیدن آن بروید.

داستان این فیلم  درباره درباره یک خلافکار تحت‌تعقیب است که قرار گذاشته تا معشوقه خود را در ونیز ملاقات کند. پلیس تمام حرکات معشوقه او را زیر نظر می‌گیرد تا از طریق او بتواند این خلافکار را دستگیر کند. این زن در قطار با یک مرد جذاب آشنا می‌شود و او را در این سفر خود همراه می‌کند. اکنون پلیس به این مرد مشکوک می‌شود که آیا او همان مرد خلافکار در یک چهره جدید است یا نه.

24_11zon

دزدان دریایی کارائیب: نفرین مروارید سیاه – Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

  • کارگردان:  گور وربینسکی
  • بازیگران:  جانی دپ، اورلاندو بلوم، کیرا نایتلی، جفری راش، جک دونپورت
  • سال ساخت:  2003
  • ژانر:  اکشن , فانتزی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  8

به جرات میتوان گفت مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیپ، از بهترین و مهیج ترین فیلم‌های تاریخ سینماست که بیننده را محو در داستان خود میکند؛ و باید گفت که تمام مجموعه‌های این فیلم به فروش‌های بی‌نطیری دست یافته و توانسته‌اند نظر بسیاری از بینندگان  را به خود جلب کنند. و از طرفی شکی در این نیست که دزدان دریایی کارائیب اصلی‌ترین دلیل معروفیت جانی دپ در سرتاسر جهان است. او به شخصیت جک اسپارو چنان روحی دمید که تصور شخصی دیگر در این نقش اصلا ممکن نیست. خود جانی دپ درباره نقش جک اسپارو گفته است: من جک اسپارو هستم، من مثل او حرف میزنم و مثل او راه می‌روم.

داستان این فیلم  درباره الیزابت سوآن و ویل ترنر (اورلاندو بلوم) دو جوان در سطح‌های خانوادگی متفاوت است که عاشق هم می‌شوند. در این میان پای جک اسپارو (جانی دپ) به میان باز می‌شود که همراه ویل به ماجرایی خطرناک می‌روند تا الیزابت را از دست یک کاپیتان نفرین شده کاپیتان هکتور باربوسا نجات دهند.

25_11zon (1)

ادوارد دست قیچی – Edward Scissorhands

  • کارگردان:  تیم برتون
  • بازیگران:  جانی دپ، وینونا رایدر، دایان ویست، کتی بیکر
  • سال ساخت:  1990
  • ژانر:  درام , عاشقانه , فانتزی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.9

این فیلم اولین همکاری تیم برتون و جانی دپ بود که درنهایت به همکاری بلند مدتی کشیده شد و این همکاری نیز باعث خلق شاهکارهای بی‌نظیری شد؛ یکی از این فیلم‌های درجه یک و احساسی، همین فیلم ادوارد دست قیچی است که در ژانر فانتزی ساخته شده است.

داستان این فیلم  درباره مخترع دیوانه است که با عشق و علاقه، موجودی مصنوعی به نام ادوارد (جانی دپ) می سازد. ادوارد تمامی استانداردهای جسمانی بشر را داراست و فقط دست هایش مشکل دارد (مخترع، موقتا یک جفت قیچی در انتهای دست‌های او کار گذاشته است.) ولی مخترع مهربان می‌میرد و ادوارد تنها می‌شود، حال او مجبور است با مردم شهر زندگی کند.

26_11zon (3)

توده سیاه – Black Mass

  • کارگردان:  اسکات کوپر
  • بازیگران:  جانی دپ، جوئل اجرتون، بندیکت کامبربچ، کوین بیکن، داکوتا جانسون
  • سال ساخت:  2015
  • ژانر:  بیوگرافی , جنایی , درام
  • امتیاز در ای ام دی بی:  6.9

سینمای آمریکا همیشه حول محور گانگستر و مافیا‌ها مخصوصا مافیا‌های ایتالیایی فیلم‌های بسیاری ساخته است؛ حال یکی از این فیلم‌های جذاب، فیلم توده سیاه است؛ البته با این تفاوت که فیلم درباره مافیا‌های ایرلندی است. پس اگر علاقه‌مند به فیلم‌های گانگستری هستید، حتما این فیلم را تماشا کنید.

داستان این فیلم  درباره یک گانگستر ایرلندی به نام وایتی بالجر است که در دهه هفتاد یکی از مخوف‌ترین گانگستر‌های شهر بوستون بود. او به ترغیب یک مامور نفوذی تصمیم می‌گیرد گروه دیگر و دشمن یعنی مافیا‌های ایتالیایی را حذف کند؛ این تصمیم او در سال هفتاد باعث یکی از خونین‌ترین مبارزات میان مافیا‌ها شد.

27_11zon (3)

رنگو  – Rango

  • کارگردان:  گور وربینسکی
  • بازیگران:  جانی دپ، آیلا فیشر، ابیگیل برسلین، بیل نای، ند بیتی
  • سال ساخت:  2011
  • ژانر:  انیمیشن , خانوادگی , کمدی , ماجراجویی , وسترن
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.2

رنگو یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ است که جانی دپ صدا بازیگری این شخصیت را به عهده داشته است. فیلمانه‌نویسان این انیمیشن اذعان داشته‌اند که شخصیت رنگو را از روی شخصیت جانی دپ ساخته‌اند و همین موضوع باعث شده است تا این انیمیشن چندین برابر دیدنی‌تر شود.

داستان این انیمیشن  درباره یک آفتاب پرست است که از دست یک عقاب که قصد شکار او را دارد فرار می‌کند و وارد یک شهر مرزی دورافتاده می‌شود بیشتر مردم این شهر درحال ترک خانه و کاشانه خود هستند چرا که آب در شهر بسیار کم یاب شده و کسی دلیل را نمی‌داند. رنگو به صورت شانسی موفق می‌شود عقاب را بکشد و مورد احترام شهر واقع شود. رنگو به مردم شهر دروغ می‌گوید که یک هفتیرکش معروف است.

28_11zon (2)

چارلی و کارخانه شکلات‌ سازی – Charlie and the Chocolate Factory

  • کارگردان:  تیم برتون
  • بازیگران:  جانی دپ، فردی هایمور، دیوید کلی، هلنا بونهام کارتر، نوآ تیلور
  • سال ساخت:  2005
  • ژانر:  خانوادگی , فانتزی , کمدی , ماجراجویی , موزیکال
  • امتیاز در ای ام دی بی:  6.6

یکی دیگر از همکاری‌های تیم برتون و جانی دپ که به اثری زیبا و خانوادگی تبدیل شد؛ فیلم زیبا و فانتزی چارلی و کارخانه شکلا سازی است؛ این فیلم پس از اکران مورد توجه مخاطبان در سرتاسر جهان قرار گرفت و عمده مخاطبینِ کودک و نوجوان آن را به شدت پسندیدند.

داستان این فیلم  در یک شهر بزرگ صنعتی و در آلونکی نیمه ویران روایت می‌شود ، چارلی باکت به همراه خانواده‌اش ، زندگی گرم و صمیمانه‌ای دارد ، تا این که  در یک روز کاملا عادی آخرین پول پدربزرگش را برای خرید شکلات  خرج میکند و برنده بلیت ویژه ی طلایی پنهان در زرورق شکلات های ویلی وانکا می‌شود.  او به این ترتیب همراه چهار برنده دیگر به سفری خصوصی در داخل کارخانه عظیم ویلی وانکا می‌روند و بدین سان ماجراجویی ها آغاز می‌شود.

29_11zon

رنجر تنها – The Lone Ranger

  • کارگردان:  گور وربینسکی
  • بازیگران:  آرمی همر، جانی دپ، تام ویلکینسون، دیمون هریمن
  • سال ساخت:  2013
  • ژانر:  اکشن , جنگی , کمدی , ماجراجویی , هیجان انگیز , وسترن
  • امتیاز در ای ام دی بی:  6.4

کی از زیباترین فیلم‌هایی که در سبک وسترن ساخته شده و همچنین جانی دپ را درون خود دارد، فیلم اکشن و جذاب رنجر تنهاست. این فیلم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد اما متاسفانه منتقدان آمریکایی آن را نپسندیدند و به آن نمره پایین دادند.

داستان این فیلم  درباره یک جنگجو بومی آمریکایی به نام تونتو است که داستان‌های ناگفته‌ای را می‌گوید که جان رید، مرد قانون را به افسانه عدالت تبدیل کرده است.

30_11zon (1)

آلیس در سرزمین عجایب – Alice in Wonderland

  • کارگردان:  تیم برتون
  • بازیگران:  جانی دپ، ان هتوی، هلنا بونهام کارتر، کریسپین گلاور، آلن ریکمن
  • سال ساخت:  2010
  • ژانر:  خانوادگی , فانتزی , ماجراجویی
  • امتیاز در ای ام دی بی:  6.4

سورئالیسم خوراک تیم برتون است و مرد شماره یک تیم برتون، جانی دپ بزرگ است. این دو با اقتباس رمان آلیس در سرزمین عجایب به قلم لوئیس کارول، فیلمی شاهکار خلق کرده‌اند که سخنان زیادی برای گفتن دارد.

داستان این فیلم  درباره آلیس دختر امپول زن چارلز کینگزلی جهانگرد است که در 7 سالگی خواب سرزمین عجایب را می‌بیند و به آن‌جا وارد می‌شود. 13 سال بعد آلیس برای ازدواج با لرد هانریش به اجبار به یک مهمانی وارد می‌شود و سپس با دنبال کردن یک خرگوش، به یک چاله عمیق سقوط می‌کند و برای بار دوم وارد سرزمین عجایب می‌شود.

31_11zon (3)

چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد – What’s Eating Gilbert Grape

  • کارگردان:  لاسه هالستروم
  • بازیگران:  جانی دپ، جولیت لوئیس، لئوناردو دی‌کاپریو، مری استینبرگن
  • سال ساخت:  1993
  • ژانر:  درام
  • امتیاز در ای ام دی بی:  7.7

این فیلم یکی از زیباترین و احساسی‌ترین فیلم‌های لیست امروز ماست که با نگاهی دقیق روابط شیرین و گاهی سخت خانواده‌های فقیر را نشان می‌دهد و با خلق کاراکتر‌های درست، زیبایی فیلم را دوچندان می‌کند؛ پس اگر تا به کنون این فیلم فوق‌العاده را ندیده‌اید؛ همین امروز به سراغ آن بروید.

داستان این فیلم  در یک در یک شهر دور افتاده به نام وکور آندورا روایت می‌شود؛ گیلبرت گریپ با سختی هرچه تمام از برادر عقب‌افتاده خود (لئوناردو دی‌کاپریو) و همچنین مادر بسیار چاق‌اش که افسردگی دارد، مراقبت می‌کند. اما با ورود یک دختر به شهر همه‌چیز تغییر پیدا می‌کند. گیلبرت اکنون باید بین خانواده و دختر مورد علاقه‌اش یکی را انتخاب کند.

منبع: روزانه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فرادید هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید